Hotel/hostel i Mexico City
Fra : rt

Dato : 05-09-07 14:05

Er der nogen der kan anbefale et godt hotel/hostel i Mexico City?

Vi lander d. 2. oktober kl. 22.18, så det må gerne være et sted, der
kan arrangere en transfer fra lufthavnen.

Vi søger et sted i den billigere ende, men samtidig et "ordenligt" sted.
Vi satser på at blive i Mexico City i en 3-4-5 dage for at se pyramider,
museum og hvad der ellers måtte dukke op. Hvis hotellet/hostel'et har
ture ud til pyramiderne, vil det da ikke være skidt.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 05-09-07 19:47

rt <ostekongen@fjernhotmail.com> wrote:
: Er der nogen der kan anbefale et godt hotel/hostel i Mexico City?

Hostal Moneda er veldig bra. De har dobbeltrom, om dere foretrekker
det fremfor sovesal, og sengene er gode og dusjen har alltid varmt
vann. Det ligger MIDT i sentrum, i et strøk som kan virke litt
overveldende med det store markedet i gaten utenfor, men det er
antagelig den tryggeste delen av Mexico City, med masse som skjer
i nærheten om dagen og et stykke ut på kvelden. Etter klokken
22 er Mexico City forbausende dødt.

De plukker deg opp gratis fra flyplassen, men systemet er ikke helt
strømlinjeformet. Dere kan like godt ta en vanlig "taxi seguro" fra
flyplassen, så slipper dere å vente i inntil en time på at bilen
fra hostellet skal komme. Det koster ikke mer enn dere har råd til.
(15-20 dollar bør dere få det for, men det er fast pris så betal det
damen i luken forlanger. IKKE bestill i luken inne ved bagasjebåndene,
det er billigere å bestille etter at dere har fått bagasjen og dere
har kommet ordentlig inn i Mexico.

Hostellet arrangerer en rekke utflukter, og tilbyr pakkepris på
overnatting + utflukter. Dere får også en gratis, guidet gåtur i
sentrum av byen, en perfekt start første morgen i Mexico City.
Pyramideturene de selger er kanskje den beste de har. Resten av
utfluktene gjør dere trolig minst like bra på egen hånd.

Mer info og booking på www.hostalmoneda.com.mx

Mexico City var en gledelig overraskelse for meg. Jeg hadde sett for
meg et skummelt sted med MYE forurensning og forfall. Det finnes nok,
men i et stort område rundt Hostal Moneda og katedralen er det
virkelig flott og føles det trygt å gå rundt. Undergrunnsbanen er
også helt fin å bruke til å komme seg fort rundt i byen. Gå gjerne
i zoologisk hage, den er virkelig fin, og gratis. Men IKKE gå i helgen,
da er det altfor mange mennesker der.

Bilder fra min tur, som muligens ikke er så forskjellig fra det dere
planlegger: http://www.pvv.org/~bct/meso/

Lykke til!

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : rt

Dato : 06-09-07 07:56

> [...]
> da er det altfor mange mennesker der.
>
> Bilder fra min tur, som muligens ikke er så forskjellig fra det dere

Tak! Og mange tak for dit uddybende svar, vi vil kigge nærmere
på det hostel.
Jeg har set dine billeder før - det ser jo fremragende ud.
Glæder mig til at komme derned...håber bare de værste orkaner
er overstået om en lille måneds tid

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 06-09-07 16:36

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> museum og hvad der ellers måtte dukke op. Hvis hotellet/hostel'et har
> ture ud til pyramiderne, vil det da ikke være skidt.

Hej RT

Vi har også boet på Hostel Moneda. Det var i februar i år.
Beliggenheden er perfekt. Lige midt i byen. Det er korrekt at man kan blive
hentet i lufthavnen. når man ankommer ringer man til stedet, og så kommer
de. Desværre måtte vi vente lidt længe, da der var flere i kø, og de kun
havde en bil. Men ok, det var med i prisen.
Værelserne er meget enkle. En seng og en nøgen pære i loftet, men man skal
jo ikke være på værelset alligevel. Der er en fin tagterasse, hvor de
serverer en rigtig god morgenmad, som også er incl. Der er gratis internet.

Der er incl. en gratis gå-rundtur i byen. Det var en rigtig god tur med en
god guide. Kan anbefales.
De arrangerer forskellige "betalingsture", bla. til pyramiderne. Vi var med,
og havde en super tur.

Så alt i alt - et meget basis-sted, men til prisen synes jeg, man får meget.

Du kan læse om vores tur her:

http://www.pernille-kennet.dk/Rejsebeskrivelser/Mexico%202007.htm

go tur

Hilsen Pernille
www.pernille-kennet.dk
rejsebeskrivelser fra hele verden.

Fra : rt

Dato : 07-09-07 09:57

> Hej RT

Hej Pernille

> [...]
> jo ikke være på værelset alligevel. Der er en fin tagterasse, hvor de
> serverer en rigtig god morgenmad, som også er incl. Der er gratis

Det lyder rigtig godt!

> Der er incl. en gratis gå-rundtur i byen. Det var en rigtig god tur med en
> god guide. Kan anbefales.

Ja, det lyder som en god ting. Har også hørt meget om overfald og
kriminalitet
i byen. Hvordan oplevede eller ikke-oplevede I det? Kan man gå rundt selv?

> De arrangerer forskellige "betalingsture", bla. til pyramiderne. Vi var
> med, og havde en super tur.

Det skal vi også Glæder mig meget til at se dem.

> Så alt i alt - et meget basis-sted, men til prisen synes jeg, man får
> meget.

Det er lige vores stil...

> Du kan læse om vores tur her:
>
> http://www.pernille-kennet.dk/Rejsebeskrivelser/Mexico%202007.htm

Ja, jeg har læst den tidligere. Lækkert at se jeres billeder og læse jeres
beskrivelse af turen. Det får kun én til at glæde sig endnu mere.

> go tur

Mange tak!

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 09-09-07 15:33

> Ja, det lyder som en god ting. Har også hørt meget om overfald og
> kriminalitet
> i byen. Hvordan oplevede eller ikke-oplevede I det? Kan man gå rundt selv?

Hej RT

Det havde vi også hørt. Det kan godt være, at vi bare var heldige, men vi
oplevede slet intet ubehageligt. Om dagen følte vi os helt sikre, og vi gik
også ude om aftenen, men kun der, hvor der var mange mennesker og lys. Der
er mange turist-politibetjente, rundt om i Mexico City. Jeg ved ikke, om de
"kan bruges til noget", men under alle omstændigheder, så oplevede vi ikke
noget skidt, og mødte heller ikke nogen på vores vej, der havde været udsat
for noget dårligt.

Jeg er ikke i tvivl om, at man skal passe på og ikke skilte med penge, dyre
smykker, kamera el.lign, men med lidt fornuft, så kan man sagtens have en
rigtig god tur.

Glæd jer.

Mange hilsner

Pernille
www.pernille-kennet.dk

Fra : rt

Dato : 07-09-07 09:59

PS, fik dig og tøserne fundet et godt hotel i Paris?
Jeg skrev en anbefaling i dit tidligere indlæg, men
det nåede du nok ikke at se Håber I havde en
god tur!

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 09-09-07 15:34

> [...]
> Jeg skrev en anbefaling i dit tidligere indlæg, men
> det nåede du nok ikke at se Håber I havde en

jo tak for et godt forslag.
Jeg er desværre bare planlægger for et par veninder, men skal ikke med
De var desværre lidt sent ude, så mange var allerede optaget. Men det
lykkedes til sidst. De skal først af sted i uge 41.

Hilsen Pernille