Strømstik og adaptor til Mellemamerika
Fra : rt

Dato : 05-09-07 09:20

Er der nogen der ved, hvor man kan købe strømadaptere
til Mellemamerikas lande? Eller om det er smartest at
købe dem dernede?

De fleste lande bruger disse to typer:
http://www.kropla.com/!ab.htm

I Belize og Guatemala bruges også denne type:
http://www.kropla.com/!g.htm

Og i Guatemala bruges endvidere denne type:
http://www.kropla.com/!i.htm

Alle oplysninger er taget fra:
http://www.kropla.com/electric2.htm så jeg har ingen
ide om hvilke der bruges hyppigst, hvor osv. Udover
ovenstående oplysninger.

Nogen der har erfaringer de vil dele, eller råd til anskaffelse
af adaptere?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 05-09-07 19:38

rt <ostekongen@fjernhotmail.com> wrote:
: Er der nogen der ved, hvor man kan købe strømadaptere
: til Mellemamerikas lande? Eller om det er smartest at
: købe dem dernede?

I Mexico/Guatemala har jeg alltid enten kunnet bruke elektrisk
utstyr hjemmefra uten videre, eller jeg har måttet bruke den
lille omformeren av den typen som man bruker i USA. Kanskje har
du allerede en sånn, eller du kan låne en av noen? Det er i
hvert fall fullstendig overkill å kjøpe en stor universal-adapter,
når du klarer deg med noe på størrelse med en halv fyrstikkeske.

Du får alltids kjøpt sånt i Mexico, billig for eksempel på Wal-Mart,
som du finner i/ved de fleste byer, men du kan jo like godt kjøpe
det her hjemme.

Bjørn

Fra : rt

Dato : 06-09-07 07:51

> [...]
> hvert fall fullstendig overkill å kjøpe en stor universal-adapter,
> når du klarer deg med noe på størrelse med en halv fyrstikkeske.

Ok, sådan en har jeg ikke. Hvor finder jeg en herhjemme?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Johannes

Dato : 07-09-07 13:34

Hej,

De fleste danske elektroniske ting kan både køre på 110V og 220V
(Det står på dem om de kan)

Så skal man bare have fat i en billig Dansk>USA stik adapter
Jeg kan få en til dig omkring 20 KR, hvis du kan vente 14dage..
(Send en mail, fjern NOSPAM)

Det er værre med ting der kun kan køre på 220V, så skal du bruge en
transformator.
Ret dyr, og tung..

De andre stik ved jeg ikke rigtig noget om..

--
Med Venlig Hilsen
Johannes