Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Simpelt fotogalleri program (PHP)
Fra : Rainman

Dato : 02-09-07 16:51

Findes der virkelig ikke et simpelt galleriprogram hvor man kan
synkronisere sine billedarkiver fra PC'en via FTP til en webserver, OG
som automatisk laver thumbnails af uploadede billeder?

Har rodet lidt med Gallery2, men løb ind i noget rettigheds-"værk" som
gik over min forstand. Så nu er der et bibliotek som selv administrator
ikke kan få adgang til! Ja det er nok Linux logik, men den fatter jeg
bare ikke.

Skulle da mene at der var en del mennesker der i denne digitale
tidsalder gerne vil dele deres kreationer med omverdenen uden at der
skal alskens fancy templates eller "sælg billed" funktioner til :)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-09-07 18:02

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne vil dele deres kreationer med omverdenen uden at der skal alskens
> fancy templates eller "sælg billed" funktioner til :)

Der er mange løsninger, og flere af dem er freeware.

F.eks simpleviewer og Porta : http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/ og
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/
Eller J-album: http://jalbum.net/

Der er også Coppermine gallery:
http://coppermine-gallery.net/index.php

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 03-09-07 22:13

Rainman wrote:
> [...]
> tidsalder gerne vil dele deres kreationer med omverdenen uden at der
> skal alskens fancy templates eller "sælg billed" funktioner til :)

Hvad med Singapore?
http://www.sgal.org/

/Mogens