MS Windows
briani 27239
Upload hastighed er begrænset
Fra : Harald

Dato : 05-09-07 11:12

Jeg benytter Windows XP prof. med SP2.

Jeg har en lille hjemmeserver kørende på en 6/6 linie med bla. http, FTP og
mail. Der er problemer med at folk ikke kan hente med fuld hastighed på http
og FTP.

Når folk skal downloade filer fra min server via http og FTP:
På en 4Mbit linie kan der kun hentes med ca. 2Mbit.
På en 6Mbit linie kan der kun hentes med ca. 4Mbit.

Hjemmesider og mail får folk med fuld hastighed dvs. 6Mbit.

Til http benytter jeg Apache.

Da der er problemer med både http og FTP tror jeg ikke der er server
programmerne der er galt med så derfor må det vel være et eller andet i
windows XP?

Jeg har læst at der er en begrænsning på 10 samtidige TCP forbindelser i XP
prof., jeg har ikke oplevet dette problem og jeg har lige prøvet at oprette
over 50 TCP forbindelser til min server uden problemer?

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 05-09-07 11:19

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP prof., jeg har ikke oplevet dette problem og jeg har lige prøvet at
> oprette over 50 TCP forbindelser til min server uden problemer?

Rettelse:
Det er kun php sider der kommer med fuld hastighed. F.eks. jeg har en php
fil som ender på en størrelse på 25 MB, den kommer med fuldhastighed. Hvis
jeg gemmer den tekst som php´en har genereret som en .htm fil og smider på
min server så kan den ikke hentes med fuld hastighed men kun som tidligere
beskrevet.

/HK