TV på PC'en uden TV-stik
Fra : Per René Neuhauge Go~

Dato : 02-09-07 18:49

Hej NG

Jeg sidder tit og ofte inde ved min PC - og vil gerne følge med i
fodboldkampen imens, men har ikke noget tv-stik der hvor jeg sidder -
hvorfor et TV-kort som normalt er en løsning ikke en mulighed.

Jeg faldt over en AGK Digital TV-Tuner i Bilka Avisen for uge 35, s. 36
(nede i hjørnet). Vil man kunne bruge denne til noget fornuftigt i min
situation?

Der står: Digital TV-tuner med mini DVB-T antenne. Se Digital TV på din PC,
optag Digital TV direkte på harddisken i DVD kvalitet. Understøtter
Undertekster til/fra, fjernbetjening. Direkte USB Tilslutning.

Jeg har TDC Kabel TV herhjemme, så vil jeg overhovedet få noget ud af
ovenstående? Hvis ja, hvad ville jeg så kunne se?

Eller hvad skal jeg finde på for at få opfyldt mit behov. Jeg har et stik i
spisestuen, som jeg ikke bruger til TV, så jeg ved ikke om man kan
transmitere signalet derfra - så jeg også kan skifte kanaler herinde ved
PC'en.

Håber der er nogle kyndige der kan hjælpe

Mvh. Per

Ps. Det må gerne være i bedre kvalitet end AGK - men det skal heller ikke
koste en bondegård

Fra : Mads

Dato : 02-09-07 20:06

On Sun, 2 Sep 2007 19:49:24 +0200, "Per René Neuhauge Gotfredsen"
<pgotfredsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Mvh. Per
>
>Ps. Det må gerne være i bedre kvalitet end AGK - men det skal heller ikke

Med mini antennen kan du højst kunne fange en eller to kanaler.
Nu kender jeg jo ikke dine boligforhold, men har du ikke mulighed
for at trække et tyndt antennekabel fra spisestuen og til computerens
TV kort ? Så kan du jo få alle kanalerne.

mvh Mads

Fra : Per René Neuhauge Go~

Dato : 02-09-07 20:55

Hej Mads / NG

Det var netop det jeg ville undgå

Men hvis der ikke er andre løsninger, hvilket TV-Tuner-kort skal man så købe
efter jeres mening? Asus frem for Hauppauge? Model tak.

Målet er at kunne se TV imens jeg sidder og sufer eller arbejder - og det
vil så være et analogt kabel-tv signal. PCI løsning.

Mvh. Per

Fra : Anders Pedersen

Dato : 03-09-07 15:37

Per René Neuhauge Gotfredsen skrev:
> [...]
>
> Målet er at kunne se TV imens jeg sidder og sufer eller arbejder - og det
> vil så være et analogt kabel-tv signal. PCI løsning.

Hvor får du dit tvsignal fra?
Hvis det er kabel tv så skal udbyderen tilbyde digitaltv ifølge mustcarry

Hvorlangt har du til de nærmeste dvb-t sender.
Du kan kun bruge en mini antenne hvis du bord rimeligt tæt på senderen
Ellers skal du feks have en antenne på loftet
med dvb-t får du dr1,dr2 og tv2 og der ikke ret meget fodbold på de kanaler