Forsinkede SMS'er og mobilsvar
Fra : Stig Holmberg

Dato : 03-09-07 15:47

Jeg oplever af og til at SMS'er kommer flere dage efter at de er sendt til
mig, samme problem med beskeder på mobilsvar der pludseligt er der med flere
dages forsinkelse.

F.eks. i dag hvor jeg får 2 SMS sendt for 5 dage siden og 3 mobilsvar som er
1 uge gamle.

Er det min udbyder det er galt med eller? (bruger Telmore)

Mvh. Stig

Fra : Mads

Dato : 03-09-07 16:15

On Mon, 3 Sep 2007 16:46:52 +0200, "Stig Holmberg"
<noone@nowhwere.com> wrote:

>Er det min udbyder det er galt med eller? (bruger Telmore)

Næh. Telia har præcis samme problem.

mvh Mads

Fra : Stig Holmberg

Dato : 03-09-07 17:17

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Næh. Telia har præcis samme problem.
>
> mvh Mads

ok, så skal man måske over på sonofon eller tdc for at det ikke sker...

Mvh. Stig

Fra : penta@panto.com

Dato : 03-09-07 18:48

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse
> ok, så skal man måske over på sonofon eller tdc for at det ikke sker...

Info: Telmore = TDC

venligst
tomov

Fra : Carina

Dato : 03-09-07 16:28

"Stig Holmberg"

> Jeg oplever af og til at SMS'er kommer flere dage efter at de er sendt til
> mig, samme problem med beskeder på mobilsvar der pludseligt er der med
> flere dages forsinkelse.

Bruger du telefonen i den mellemliggende tid? Sker der at sms'erne når frem
efter du har lavet et kald på telefonen?

VH
Carina

Fra : Stig Holmberg

Dato : 03-09-07 17:15

"Carina" <c@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Bruger du telefonen i den mellemliggende tid? Sker der at sms'erne når
> frem efter du har lavet et kald på telefonen?
>
> VH
> Carina

Ja, jeg bruger den hele tiden, har ikke lagt mærke til om det er relateret
til min brug af telefonen, men jeg tror det ikke.

Mvh. Stig

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 03-09-07 21:55

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er 1 uge gamle.
>
> Er det min udbyder det er galt med eller? (bruger Telmore)

Det er fordi du ikke slukker og tænder din telefon nok, prøv at gør det en
gang om dagen

Fra : Stig Holmberg

Dato : 04-09-07 00:03

"Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Det er fordi du ikke slukker og tænder din telefon nok, prøv at gør det en
> gang om dagen

ok, tak for rådet, jeg slukker normalt aldrig min telefon, men hvorfor
skulle det hjælpe?

Mvh. Stig

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-09-07 06:36

> ok, tak for rådet, jeg slukker normalt aldrig min telefon, men hvorfor
> skulle det hjælpe?

Så er det helt sikkert derfor!

Kort fortalt, så opdatere din telefon, med masten når du tænder den, de
synkronisere med hinanden.

Jeg har oplevet det problem mange gang og det viser sig altid at det er
fordi folk ikke gendstarter deres telefon tit nok og det er specielt Nokia.

Carsten

Fra : Stig Holmberg

Dato : 04-09-07 11:47

> [...]
>
> Jeg har oplevet det problem mange gang og det viser sig altid at det er
> fordi folk ikke gendstarter deres telefon tit nok og det er specielt

tak for oplysningen (og jo jeg har en Nokia), så må jeg slukke/tænde den en
gang om dagen, burde tlf/mast ikke opdatere løbende mens telefonen er
tændt?, i de fleste tilfælde kommer SMS mm. jo når de bliver sendt, svært at
acceptere at man skal bruge den slags cowboytricks

Mvh. Stig

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-09-07 20:30

> [...]
> tændt?, i de fleste tilfælde kommer SMS mm. jo når de bliver sendt, svært
> at acceptere at man skal bruge den slags cowboytricks

En gang om ugen burde også være nok

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-07 20:23

Carsten (H) wrote:
> Kort fortalt, så opdatere din telefon, med masten når du tænder den, de
> synkronisere med hinanden.

Det lyder altså som noget sludder. Når jeg kører 60 km på arbejde kommer
jeg forbi rigtigt mange master. En enkelt opdatering om dagen fra eller
til kan da ikke betyde noget.

Telefonen snakker med masten med få minutters mellemrum. Hvis du
placerer telefonen et sted, så den "går i" en højtaler (dvs. du hører
GSM-støj når du modtager telefonopkald og SMS'er), vil du nok hurtigt
bemærke, at den også siger noget, selv om der ikke sker noget. Især hvis
du bevæger dig meget (dvs. bil/tog).

> Jeg har oplevet det problem mange gang og det viser sig altid at det er
> fordi folk ikke gendstarter deres telefon tit nok og det er specielt Nokia.

Som sagt kan det altså godt virke selv om man praktisk talt aldrig
genstarter telefonen. Det kan godt være det fjerne symptomerne, men det
er altså ikke årsagen. Der må være noget galt et eller andet sted.

(Og så er Nokia vel også det mest brugte mærke, så der er vel ikke noget
overraskende i at det er Nokia du oftest oplever problemer med. Eller
har du taget hensyn til det?)

Jeg har haft mange Nokia-telefoner, og jeg har oplevet dette problem i
én periode. Det gik over da jeg skiftede tele-selskab.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-09-07 20:46

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder altså som noget sludder. Når jeg kører 60 km på arbejde kommer
> jeg forbi rigtigt mange master. En enkelt opdatering om dagen fra eller
> til kan da ikke betyde noget.

Det kan godt være, men den er altså god nok!
At man går glip af nogen enkelt opdateringer, går nok, men har man den tændt
i flere uger, så er de jo mange.

> [...]
> du modtager telefonopkald og SMS'er), vil du nok hurtigt bemærke, at den
> også siger noget, selv om der ikke sker noget. Især hvis du bevæger dig

Jeg ved ikke præcis hvad det er, men jeg har fundet ud af, at det er det som
skal til også når folk feks. har problemer med deres 3G telefon, på 3G
netværk og det er det som tekniker anbefaler, sluk og tænd, så får man
opdatering til netværk.

Har været udefor, at telefoners firmware, skal opdaters, fordi de ikke
længere kan snakke med det software der er på masterne.

> Som sagt kan det altså godt virke selv om man praktisk talt aldrig
> genstarter telefonen. Det kan godt være det fjerne symptomerne, men det er
> altså ikke årsagen. Der må være noget galt et eller andet sted.

Ved det ikke, men det er et rimeligt kendt fenomen.

> (Og så er Nokia vel også det mest brugte mærke, så der er vel ikke noget
> overraskende i at det er Nokia du oftest oplever problemer med. Eller har
> du taget hensyn til det?)

Nej, men den er næsten stensikker, hver gang at når folk henvender sig med
det problem, så er det en Nokia, der er feks. rigtig mange af 5140i og så et
par andre, jeg ikke lige kan huske.

> Jeg har haft mange Nokia-telefoner, og jeg har oplevet dette problem i én
> periode. Det gik over da jeg skiftede tele-selskab.

Så opdateret du også over på et nyt netværk.
Men det kan også være at den udbyder du havet før, kørte en nyer firmware på
deres master, som din telefon ikke var opdateret til og det nye teleselskab
stadig kørte den gamle, som din telefon brugte, eller omvendt.

Feks. oplever nogen at deres tid for modtagelse af SMS er en time foran
eller bagefter, fordi deres telefon, køre en firmware som masterne ikke er
opdateret til.

Jeg er ikke tekniker, men oplever tit de her ting og det er de oplysninger
jeg har fået fra producenter og udbyder via mit arbejde.

Carsten

Fra : Jean

Dato : 05-09-07 08:38

> [...]

> som skal til også når folk feks. har problemer med deres 3G telefon, på 3G
> netværk og det er det som tekniker anbefaler, sluk og tænd, så får man

Præcis. Det er også min erfaring gennem mit arbejde. At når kunden skifter
meget mellem 3G og GSM-dækning, så giver det problemer.

> Har været udefor, at telefoners firmware, skal opdaters, fordi de ikke
> længere kan snakke med det software der er på masterne.

Også jeg... specielt har der været problemer med 6280, N73 og senest W880i.

Mvh Jean.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-07 06:27

Carsten (H) wrote:
> Det er fordi du ikke slukker og tænder din telefon nok, prøv at gør det
> en gang om dagen

Jeg har ikke de problemer (Telia), og jeg slukker normalt ikke min telefon.
Måske vil det løse det, men det er ikke det, der er problemet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-09-07 06:38

> Jeg har ikke de problemer (Telia), og jeg slukker normalt ikke min
> telefon.
> Måske vil det løse det, men det er ikke det, der er problemet.

Det er helt klart det som er problemet, telefonen får ikke opdateret.
Nogen telefoner er være end andre, feks. Nokia.

Carsten

Fra : Snakee

Dato : 05-09-07 23:19

Mon, 03 Sep 2007 16:46:52 +0200 skrev Stig Holmberg følgende på hovedet af
en knappenål:

> Er det min udbyder det er galt med eller? (bruger Telmore)

Jeg oplever det aldrig på Telmore. Mit bedste bud er at det er din telefon
der "hopper af" nettet. Det kan der være flere årsager til. Prøv at slukke
og tænde telefonen regelmæssigt (f.eks. hver morgen eller aften) Måske kan
det også (jeg ved det dog ikke helt) være dit simkort der er noget i vejen
med.

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Snakee

Dato : 05-09-07 23:22

Mon, 03 Sep 2007 18:16:41 +0200 skrev Stig Holmberg følgende på hovedet af
en knappenål:

> ok, så skal man måske over på sonofon eller tdc for at det ikke sker...

Sonofon skulle vidst være udelukket. Er der et firma der har bøvl med
sms-funktionerne så er det helt klart dem.

Det er faktisk noget af det der fungerer allerdårligst på deres net
og sådan har det altid været.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 05-09-07 23:32

Tue, 04 Sep 2007 21:23:17 +0200 skrev Niels Andersen følgende på hovedet
af en knappenål:

> Det lyder altså som noget sludder. Når jeg kører 60 km på arbejde kommer
> jeg forbi rigtigt mange master. En enkelt opdatering om dagen fra eller
> til kan da ikke betyde noget.

Jo, den er altså god nok. Nogle telefoner har det problem.

> [...]
> GSM-støj når du modtager telefonopkald og SMS'er), vil du nok hurtigt
> bemærke, at den også siger noget, selv om der ikke sker noget. Især hvis

Ja men det er ikke på samme måde. Når du slukker og tænder telefonen
afmelder og tilmelder den sig på en anden måde. Når den flytter mast sker
der bare en slags handover og det er ikke alt der bliver opdateret her.

> Som sagt kan det altså godt virke selv om man praktisk talt aldrig
> genstarter telefonen. Det kan godt være det fjerne symptomerne, men det
> er altså ikke årsagen. Der må være noget galt et eller andet sted.

Ja, med sofwaren på telefonerne.

> (Og så er Nokia vel også det mest brugte mærke, så der er vel ikke noget
> overraskende i at det er Nokia du oftest oplever problemer med. Eller
> har du taget hensyn til det?)

Den er vidst godt nok. Jeg har også oplevet i tidernes morgen med min
Nokia 2110i men aldrig med mine øvrige telefoner. Det er et Nokiafænomen.

> Jeg har haft mange Nokia-telefoner, og jeg har oplevet dette problem i
> én periode. Det gik over da jeg skiftede tele-selskab.

Der er meget forskel modellerne imellem.

Nogle teleselskaber gør også problemet værer fordi deres teknik stinker.
TDC er dog efter min erfaring det selskab der har mindst problemer med den
slags.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 05-09-07 23:36

Tue, 04 Sep 2007 12:47:03 +0200 skrev Stig Holmberg følgende på hovedet af
en knappenål:

> tak for oplysningen (og jo jeg har en Nokia), så må jeg slukke/tænde den
> en gang om dagen, burde tlf/mast ikke opdatere løbende mens telefonen er
> tændt?,

Jo men da det sker på en lidt anden måde kan der gå nogle ting galt som
gør at ikke alt bliver opdateret korrekt. Når du slukker / tænder
telefonen sker der en reel afmelding / tilmelding men når du f.eks.
flytter mast får systemet blot at vidfe at DEN bestemte telefon med DET
bestemte SIM-kort har flyttet mast.

> i de fleste tilfælde kommer SMS mm. jo når de bliver sendt, svært at
> acceptere at man skal bruge den slags cowboytricks

Så skift til et andet mærke / model. Nogle gange bliver et firma bare for
store til at de gider tage sig af sure kunder. Lad i al fald være med at
skifte til noget Sonofonbaseret så får du da først problemer.

Snakee