Hvor kan man parkere numre?
Fra : Peter Henriksen

Dato : 03-09-07 10:41

Jeg har et par telefonnumre, som der ikke er forbrug på, som jeg gerne vil
bevare men ikke betale en tosset abonnement til.

Telmore og Unotel er dermed udelukket.

Hvor kan man så flytte dem hen`?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-09-07 15:33

"Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> skrev i en meddelelse
> Jeg har et par telefonnumre, som der ikke er forbrug på, som jeg gerne vil
> bevare men ikke betale en tosset abonnement til.
>
> Telmore og Unotel er dermed udelukket.
>
> Hvor kan man så flytte dem hen`?
M1 ??
Hvis det er en option så sig lige til :
andersen snabela nospam prik dk

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 03-09-07 18:45

> Jeg har et par telefonnumre, som der ikke er forbrug på, som jeg gerne vil
> bevare men ikke betale en tosset abonnement til.
>
> Telmore og Unotel er dermed udelukket.
>
> Hvor kan man så flytte dem hen`?

7,50 kroner ved Telmore om måneden er ikke et "tosset abonnement" - det er
en fair udgift til teleselskabet for den omkostning de har ved at have
numrene aktive hos dem.

Jeg tror ikke du finder noget billigere.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Peter Henriksen

Dato : 03-09-07 19:41

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message

> [...]
> numrene aktive hos dem.
>
> Jeg tror ikke du finder noget billigere.

Unotel er gratis, men kræver at man har forbrug indenfor 6 måneder, en sms
igennem websms er nok.

Det fortsætter jeg bare med, hader bare at huske på at skulle gøre det og er
lige bonet 500 kroner for at glemme det

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-09-07 20:00

> [...]
>
> Det fortsætter jeg bare med, hader bare at huske på at skulle gøre det og
> er lige bonet 500 kroner for at glemme det
Tror dog ikke der er den slags på M1 abb.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-07 23:01

Peter Henriksen skrev:

> Unotel er gratis, men kræver at man har forbrug indenfor 6 måneder

Er det ikke pr. måned? - en sms fx.
Hans

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-07 06:26

Peter Henriksen wrote:
> [...]
> igennem websms er nok.
>
> Det fortsætter jeg bare med, hader bare at huske på at skulle gøre det og er

Jeg ville da med glæde give 7,50 kr for at slippe for den risiko. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Gunnar007

Dato : 04-09-07 07:41

> [...]
>
> Det fortsætter jeg bare med, hader bare at huske på at skulle gøre det og
> er lige bonet 500 kroner for at glemme det

Hvad er du blevet bonet 500 kr for ??
For hvis du ikke bruger din tlf hos unotel, koster det 10 kr pr mdr.

Klip fra unotel's side
2.17. UnoTel kræver ikke noget minimumsforbrug, men blot at telefonen er
aktiv, hvilket vil sige at der foretages opkald eller afsendes beskeder fra
den minimum én gang hver måned.. Dit nummer bliver dog ikke lukket, hvis du
ikke holder den aktiv, med mindre der ikke er saldo på kontoen. UnoTel
efterkontrollerer hver måned, om du holder telefonen aktiv. Hvis dette ikke
er tilfældet opkræves et gebyr på 10,00 kr. i administrationsgebyr.

Hilsen G

Fra : Peter Henriksen

Dato : 04-09-07 08:00

Men så har de sq lavet betingelserne om igen for jeg kan da godt se at det
nu er per måned.

> [...]
> 2.17. UnoTel kræver ikke noget minimumsforbrug, men blot at telefonen er
> aktiv, hvilket vil sige at der foretages opkald eller afsendes beskeder

Her er hvad de sendte til mig på email 21. maj:

Mobilbetingelserne punkt 2.17:
[...]

Jeg finder det meget besynderligt, at de ændrer betingelser uden at
informere kunden om det!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-07 08:03

Peter Henriksen skrev:

> Jeg finder det meget besynderligt, at de ændrer betingelser uden at
> informere kunden om det!

Jeg hørte også om det hér inde :-/

Samme med max. 15 min. på familiesamtaler.
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-07 23:03

Jeppe Vestergaard skrev:

> Jeg tror ikke du finder noget billigere.

16 øre/md. hos UnoTel.

Bibob er måske endnu billigere?
Hans

Fra : penta@panto.com

Dato : 03-09-07 18:51

> [...]
> Jeg har et par telefonnumre, som der ikke er forbrug på, som jeg gerne vil
> bevare men ikke betale en tosset abonnement til.

Det koster vel lidt at parkere ?
Telmore = 7,50*12 = 90,- pr år.
Hvorlænge skal du reservere numrene ?

nysgerrigt
tomov

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-09-07 12:32

"penta@panto.com" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> skrev i en meddelelse

> Det koster vel lidt at parkere ?
> Telmore = 7,50*12 = 90,- pr år.

Og det er så lige en forkert oplysning: Det koster 4 * 7.50 = 30 kr. pr. år
at parkere telefonnummeret hos Telmore. Er selv kunde hos dem, så jeg /ved/
at det er sådan.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 05-09-07 12:35

Hej.

Kim Larsen skrev

> Og det er så lige en forkert oplysning: Det koster 4 * 7.50 = 30 kr. pr. år
> at parkere telefonnummeret hos Telmore. Er selv kunde hos dem, så jeg /ved/
> at det er sådan.

Men hvordan får jeg beregnet de kr 7,50 HVERT måned??

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-09-07 12:38

"Rainer Schöbe" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> Hej.
>
> Kim Larsen skrev

> Men hvordan får jeg beregnet de kr 7,50 HVERT måned??

Du skal have et forbrug på mindst 50 kr. pr. kvartal, og hvis du ikke har
det, så varsler Telmore inden kvartalets udløb at de trækker 7.50 kr. fra
din konto. Sådan fungerer det hos mig. Jeg har selv et nummer parkeret hos
Telmore som senere skal tages i anvendelse.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 05-09-07 12:52

Hej igen.

Kim Larsen skrev:

> [...]
> din konto. Sådan fungerer det hos mig. Jeg har selv et nummer parkeret hos
> Telmore som senere skal tages i anvendelse.

Jeg har forstået det lidt anderledes - og denne forståelse dækker sig
med Telmores praksis, som de anvender ved mit abonnemet: De kigger HVERT
måned, om jeg har opnået de 50 kr. i det forudgående kvartal, dvs.:

De kiggede i starten af juli, om jeg havde opnået de 50 kr. i april, maj
og juni. Så kiggede de i starten af august, om jeg havde opnået de 50
kr. i maj, juni og juli, og de vil kigge lige nu, om har opnået de 50
kr. i juni, juli og august. Hver gang var/er jeg under 50 kr., og jeg er
allerede blevet beregnet to gange (starten af juli og starten af august)
de 7,50 kr.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Jean

Dato : 05-09-07 12:53

Kim Larsen skrev:
> Du skal have et forbrug på mindst 50 kr. pr. kvartal, og hvis du ikke har
> det, så varsler Telmore inden kvartalets udløb at de trækker 7.50 kr. fra
> din konto.

Ja, pr. MÅNED! Telmore kigger hver d. 1. i hver måned 3 måneder bagud. Er
forbruget under 50 kr., så bliver gebyret virkelighed, og det er hver måned,
hvis man lader nummeret ligge i en skuffe.

> Sådan fungerer det hos mig. Jeg har selv et nummer parkeret hos Telmore
> som senere skal tages i anvendelse.

Så desværre, Kim... du troede du vidste det...

Abonnementsaftalen forudsætter et forbrug på mindst 50 kr. for 3
sammenhængende

kalendermåneder. Ved et forbrug på mindre end 50 kr. for den forudgående 3
måneders periode

opkræver TELMORE månedligt et administrationsgebyr på 7,50 kr. Gebyret
debiteres kundens

konto hos TELMORE.

Mvh Jean.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-09-07 13:09

"Jean" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> forudgående 3 måneders periode
>
> opkræver TELMORE månedligt et administrationsgebyr på 7,50 kr. Gebyret

Jeg troede sådan set at det lå i mit svar at naturligvis er det 3
sammenhængende måneder (det er vist sådan set dét som forstås ved et
kvartal) og ikke måneder som går 3, 5, 7 eller 9 år tilbage i tiden.
Undskyld at jeg af og til tager "logik for burhøns" for givet at være
forstået.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jean

Dato : 05-09-07 15:10

Du misforstår mig, du skrev:

>Det koster 4 * 7.50 = 30 kr.
> pr. år at parkere telefonnummeret hos Telmore.

Det er ikke rigtigt. Efter 3 måneder koster det 7,50 kr. pr. måned. Så det
første år vil koste 9 x 7,50 kr., og de efterfølgende år vil koste 12 x 7,50
kr. I så fald nummeret ikke bruges.

Mvh Jean.

Fra : El Trabajador

Dato : 07-09-07 09:55

"Jean" <ask@me> skrev i

> Det er ikke rigtigt. Efter 3 måneder koster det 7,50 kr. pr. måned.
> Så det første år vil koste 9 x 7,50 kr., og de efterfølgende år vil
> koste 12 x 7,50 kr. I så fald nummeret ikke bruges.

Der er så meget lille kimsebasse ikke fatter. Prøv at læse hans skriverier
i news:dk.politik, så vil man virkeligt fatte, hvor dum den mand/dreng er.
--
El Trabajador

Fra : Peter Henriksen

Dato : 08-09-07 10:42

> Og det er så lige en forkert oplysning: Det koster 4 * 7.50 = 30 kr. pr.
> år at parkere telefonnummeret hos Telmore. Er selv kunde hos dem, så jeg
> /ved/ at det er sådan.

Hehe, det er i hvertfald forkert!
Det ender med at koste 7.50 per nummer per måned når man ikke har forbrug.

Har selv været kunde hos dem, så jeg /ved/ at det er sådan.