Grøn Blomkål i IRMA
Fra : Spang

Dato : 04-09-07 17:06

Hvis i ikke allerede har set/købt dem, så let bagdelen
og besøg din lokale IRMA.

NØJ de er sjove/pudsige/"søde", og et festligt indslag
på kål-markedet

Spang

Fra : Max

Dato : 04-09-07 17:23

Hej Spang

> NØJ de er sjove/pudsige/"søde", og et festligt indslag
> på kål-markedet

De blå er da sjovere :)
--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-09-07 17:25

Spang skrev:

> Hvis i ikke allerede har set/købt dem, så let bagdelen
> og besøg din lokale IRMA.

> NØJ de er sjove/pudsige/"søde", og et festligt indslag
> på kål-markedet

Tænker du på den romerske krydsning mellem broccoli og
blomkål: "romanesco"?

http://terreadelie.no-distance.net/cadeau/desktop/1680/romanesco1680.jpg

Romanesco er enormt flotte. Jeg kalder dem "fraktalkål" fordi de
faktisk ligner "fraktaler".

--
Herluf :·)

Fra : Spang

Dato : 05-09-07 05:52

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i

> Tænker du på den romerske krydsning mellem broccoli og
> blomkål: "romanesco"?
>
> http://terreadelie.no-distance.net/cadeau/desktop/1680/romanesco1680.jpg

Ja, lige præcis, det er dem de kalder for Grønne blomkål

5 kr. pr. stk.

Spang

Fra : -= JF =-

Dato : 04-09-07 21:51

Spang skrev:
> Hvis i ikke allerede har set/købt dem, så let bagdelen
> og besøg din lokale IRMA.

Ikke på vilkår!!
Uanset farve - De smager af blomkål..... Bwadr :-/

Som ung elskede jeg blomkål, og det vidste min storesøsters kæreste.
Han kørte lastvogn, og kørte bl.a. varer til forskellige supermarkeder.
Så da jeg flyttede hjemmefra sørgede han for at der "faldt" et helt
karton med 48 pakker færdigretter med gratineret blomkål af lastvognen,
og dem fik jeg.

Det var jo fint nok, for så kunne jeg bruge mine kostpenge til plader og
byture - men efter at have ædt gratineret blomkål stort set hver aften i
mere end en måned havde jeg fået NOK!!!

Alene lugten af et blomkål der ligger og simrer i gryden kan få min mave
til at vende sig

--
Mvh. John

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 04-09-07 22:41

-= JF =- wrote:

> Ikke på vilkår!!
> Uanset farve - De smager af blomkål..... Bwadr :-/

Nja, de er væsentlig sødere og mangler blomkålens bitterhed.

Jeg sætter pris på både den danske og den romerske variant. Den romerske
serveres i hvid eddike eller dampet og stegt i olivenolie med rasp.
Meget lækkert - men sidstnævnte metode tager lidt det sunde ud af kålen ;)

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Heidi

Dato : 05-09-07 17:20

-= JF =- wrote:

> Alene lugten af et blomkål der ligger og simrer i gryden kan få min
> mave til at vende sig

Så spis dem rå i salaten
Jeg fik "italiensk salat" i dag (rød, hvid, grøn) med rå blomkål, rød
peber, grønne asparges, avocado og lidt olie/eddikedressing - det var
overraskende godt.

--
Heidi

Fra : Spang

Dato : 05-09-07 20:59

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev

> Så spis dem rå i salaten

Jeg sidder og gnaver på mit nu

Råt og stadigt friskt.

Det smager FULDSTÆNDIGT som et helt
almindeligt blomkål.

Beklager, feinschmeckere

Spang

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-09-07 05:50

Spang <¯¯¯Ê¯¯@¯Ê¯Â.dk> wrote:

> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev

> Det smager FULDSTÆNDIGT som et helt
> almindeligt blomkål.

> Spang

Det sagde min grøntpusher også, da jeg skulle prøve for første gang, og
jeg vil hermed gerne afkræfte den påstand.
Jeg ved ikke hvad det er for noget blomkål du har spist tidligere, men
mit har i hvert fald ikke ret meget tilfælles med de nye grønne monstre.
Men sjove er de da at se på, og jeg synes tilnavnet 'fraktalkål' er helt
flot og passende.
mvh
erling

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-09-07 15:25

"Spang" <øøøæøø@øæøå.dk> skrev i en meddelelse

> NØJ de er sjove/pudsige/"søde", og et festligt indslag
> på kål-markedet

- og dybt fascinerende at følge mønstrene...

Hilsen Inger

Fra : Spang

Dato : 05-09-07 21:06

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev

> - og dybt fascinerende at følge mønstrene...

Det må være en kvinde-ting. Jeg æder den bare

Spang