Nyt om side 7 kat Jason
Fra : Siri

Dato : 04-09-07 13:26

Kære katte-venner
Nu, da det her funker igen - så skal I da lige have lidt nyt om flotte,
søde Jason.
Han har det fint-fint, og alle i hans nye hjem elsker ham.
Fra starten:Jeg havde ham med ud på besøg en lørdag, hvor han ikke turde
komme ud af boksen. Alt for mange nye mennesker.... uha...
Mandag kom han så med igen, kom ud i hjemmet (vi satte boksen i drengens
værelse, så det ligesom var basen) - og så fik jeg ikke lov at tage ham
hjem igen!
Næh, hans nye mor protesterede og sagde, at hun havde måttet love
sønnen højt og helligt, at Jason var der, når han kom hjem.
Mandag nat havde hun så set Jason liste ind til drengen og lægge sig i
hans seng, hvorpå drengen havde sat sig op og blinket langsomt og
omhyggeligt mange gange - vi havde jo sagt, at sådan viser man venlighed
katte imellem.
Se det for jer: Snotsøvnig og storblinkende dreng og dito kat..... Det
er bare skønt med de to
Tirsdag var vi i Maxizoo, mor, søn og lille mig, for at finde alt, hvad
Jason har brug for:
10 kg MCO foder
2 sække Everclean plus krystalgrus mod lugt
stor bakke og poser at fore den med
halsbånd
legetøj
baldriandråber
stort, højt kradsebræt til at skrue på væggen
karte og knot-løsner
kurv
Hvad mere? Der er gået nogle uger, så jeg husker ikke det hele.
Men Jasons nye mor lavede lige et overtræk på 1500,- for at Jason skulle
have det godt, så sig ikke, at hun ikke ofrer noget. Hun betalte også
eftertjekket plus medicin, anti-tandstens middel plus adskillige dåser
Hill's a/d, og var parat, hvis han skulle have yderligere behandling -
hun er ligeså forarget som vi andre over at han er så tynd og vanrøgtet.
Men alle siger tak for hjælpen fra Tortiekontoen. Det var en kolossal
hjælp, og en kæmpe lettelse for mig.
Nogen havde lidt ondt af, at nye ejer og opdrætter ikke splejsede om
regningen. Men dels synes jeg, at opdrætter påtog sig stort set alt det
legale bøvl, og fortjente tak for hjælp og opbakning, da jeg ellers
havde stået uerfaren med det hele selv....
Og dels har nye mor givet godt ud af, hvad hun egentlig ikke havde lige
da, for at Jason skulle få alt, hvad han behøver.
Og han leger og gnasker glad, og nyder sin kurv og sit nye hjem med
plads og hylder at klatre på.
Hvis nogen vil have en ide om, hvordan han ser ud, så kan man kigge på
side 7 i Maine Coon bogen. Den store rødtabby han med sølv ligner
utroligt, så når Jason kommer til huld og fuld pels, så vil han nærmest
være tvilling til den kat. Et par sider før er der et foto af en
rødtabby stor killing med sølv, der har samme åbne, tillidsfulde og
kærlige udtryk som Jason.
Tak til alle, som støttede redningen af en pragtfuld kat!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-09-07 13:42

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
-

> Tak til alle, som støttede redningen af en pragtfuld kat!
> Med venlig hilsen
> Siri
> - Tøm kattebakken ved privat svar

hej Siri
dejligt at høre nyt om Jason.

Er meget spændt på at høre lidt mere om den kommende puttegøj

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-09-07 13:48

Siri wrote:
> [...]
> Mandag kom han så med igen, kom ud i hjemmet (vi satte boksen i
> drengens værelse, så det ligesom var basen) - og så fik jeg ikke

Hej Siri.

Hvor er det dejligt at høre, at Jason har fået et nyt og godt hjem.
Det har han sandelig også fortjent. Det lader til at hans nye ejer
er af den helt rigtige slags, der vil gøre alt for en dejlig mis.
Dem skulle der være mange flere af.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats