MissPigen sterilliseres i morgen!
Fra : Louise Meldgaard

Dato : 02-09-07 19:40

Så er det i morgen det er den store dag. MissPigen skal sterilliseres.
Jeg både glæder mig, men frygter også hvordan det kommer til at gå. Jeg
håber, at jeg får lov at vente deroppe imens, så jeg kan tage hende med
hjem med det samme. Hun har en tid kl 14, så der kommer jeg op med
hende, så hendes killinger skal undvære hende mindst muligt.
Puuha....tror ikke jeg får sovet meget i nat.

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-09-07 20:05

Louise Meldgaard wrote:
> [...]
> tid kl 14, så der kommer jeg op med hende, så hendes killinger
> skal undvære hende mindst muligt. Puuha....tror ikke jeg får

Det kan jeg sandelig godt forstå. Man er altid elendig når dyrene
enten er syge eller skal opereres.

Jeg tror ikke du skal være nervøs for selve sterilisationen. Jeg vil
tro de fjerner hele livmoderen i MissPigens tilfælde hvis hun er
drægtig. Det var da også en voldsom vægtforøgelse du tidligere skrev
om, men det må jo nok være fordi hun er drægtig. Som jeg skrev i et
tidligere indlæg, så er de forbavsende hurtigt friske igen efter et
indgreb af den type, og det er synd at kalde dem pivede de små. De
tager som regel det hele i stiv pote.

Pøj pøj med det hele. Det kommer sikkert til at gå fint og glat. Er
spændt på tilbagemelding når du kommer hjem med hende igen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-09-07 21:01

"Louise Meldgaard" <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:jvydnVyZ-MUZnkbbnZ2dnUVZ8vqdnZ2d@giganews.com...
> [...]
> hende, så hendes killinger skal undvære hende mindst muligt.
> Puuha....tror ikke jeg får sovet meget i nat.

hej Louise

da jeg fik steriliseret mine to tortietøser (kuldsøskende) for ca. 8 mdr.
siden, fik jeg dem hjem med det samme, og de vågnede helt op i løbet af
nogle timer. Jeg anbragte dem i hundenes store udstillingsbur, så de ikke
skulle forvilde sig rundt i stuen, mens de endnu var halvbedøvede.
Men de fik så kun fjernet æggestokkene og beholdt altså livmoderen, og det
er jo et meget mindre indgreb end MissPigens, som måske er drægtig, og
derfor formentlig skal have fjernet livmoderen også.
Mine tidligere hunkatte fik også fjernet livmoderen ved neutralisationen, og
de var ret friske dagen efter indgrebet.
Held og lykke med missPigen i morgen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Coppi

Dato : 03-09-07 06:04

Hej.

Det skal du ikke være bange for. Sidste år da missemor blev steriliseret var
børnene 5 uger og det gik fint.

Jeg afleverede hende om morgenen og hentede hende først kl 15.
Børnene havde jeg taget ind i gangen, da de jo boede på høloftet og så ikke
havde nogen til at passe på sig.

Da hun kom hjem var hun noget groggy og fik lov til at sove til hun var
nogenlunde frisk før hun blev båret op til sine børn, som selvfølgelig var
blevet fodret godt og grundigt hele dagen af mig og fik et ordentligt måltid
inden hun blev båret op til dem.
Dagen efter var hun frisk og der var overhovedet ingen komplikationer.

coppi

Fra : ^#^

Dato : 03-09-07 10:05

Louise Meldgaard wrote:
> [...]
> op med hende, så hendes killinger skal undvære hende mindst muligt.
> Puuha....tror ikke jeg får sovet meget i nat.

Hej Louise

Håber det går godt med operationen af MissPigen i dag. Hvis du ikke har fået
penge af Tortiekontoen endnu, så kontakt Marianne Hellemose via mail på
hjemmesiden: www.dk-fritid-dyr-kat.dk og bed hende overføre pengene til din
konto.

/M

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 03-09-07 13:37

Så er MissPigen under kniven Puuha hvor var det svært bare at gå fra
hende. De ringer når hun er færdig og jeg kan hente hende. Glæder mig!
Hvor lang tid plejer sådan en operation at tage? Jeg kan ikke huske det
fra tidligere.
Iøvrigt, så tror jeg at hendes store mave "bare" skyldtes orm. Hun har
nu fået 2 ormekure med 1 uges mellemrum og i dag lod jeg mærke til, at
hendes mave var blevet mindre. Og da jeg smed hende på vægten har hun
tabt sig 300 gram siden sidste mandag. Men hun har stadig taget 700 gram
på mens hun har været her med killingerne.

Marianne har fået mit konto nr, så hun sætter pengene ind. MissPigen og
jeg er meget meget taknemmelige for, at I vil være med til at hjælpe
hende!

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-09-07 14:03

Louise Meldgaard wrote:
> [...]
> på vægten har hun tabt sig 300 gram siden sidste mandag. Men hun
> har stadig taget 700 gram på mens hun har været her med

Gudskelov, at det er ved at være overstået. Jeg har tænkt på jer
begge to lige siden klokken var 14. Godt, hvis det "kun" var orm,
hvilket jo kan være slemt nok. Vi hentede Mini fra dyrehospitalet
efter 4 timer. De vil vist gerne lige observere de nyopererede i et
par timer, hun så godt nok blev steriliseret om formiddagen.

At hun har taget 700 gram på, kan jo også skyldes ,at hun har fået
noget godt at spise siden hun kom til jer.

> Marianne har fået mit konto nr, så hun sætter pengene ind.
> MissPigen og jeg er meget meget taknemmelige for, at I vil være
> med til at hjælpe hende!

Selvfølgelig skal sådan en lille mis hjælpes, det er bare *så*
dejligt at kunne være med til at hun kan få det godt

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 03-09-07 14:27

> [...]

> efter 4 timer. De vil vist gerne lige observere de nyopererede i et
> par timer, hun så godt nok blev steriliseret om formiddagen.

Tak Tove
Jeg regner med at ringe til dem kl 16 hvis de ikke har ringet endnu, for
jeg skal med bus derind og der går en kl 16.10, og de lukker jo kl 17.
Jeg har tændt op for gulvvarmen på badeværelset, så hun kan sove ud der
inden hun kommer ind til killingerne og så hun kan være i fred for min
lille søn, og så tager jeg et tæppe med jeg kan pakke hende ind i på vej
hjem. Så skulle jeg vidst være helgarderet. Åååhhh nu må de altså godt
snart ringe!!!

> At hun har taget 700 gram på, kan jo også skyldes ,at hun har fået
> noget godt at spise siden hun kom til jer.

Ja, for hun var meget undervægtig da hun kom, og jeg kunne se på hendes
poter, som var store i forhold til hendes krop, at det var meningen at
hun skulle veje mere.

Fra : ^#^

Dato : 03-09-07 20:15

Louise Meldgaard wrote:
> Jeg regner med at ringe til dem kl 16 hvis de ikke har ringet endnu,
> for jeg skal med bus derind og der går en kl 16.10, og de lukker jo
> kl 17.

Er MissPigen kommet hjem i god behold?

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-09-07 20:24

^#^ wrote:

> Er MissPigen kommet hjem i god behold?

Jeg skulle netop til at spørge om det samme. Er inde og checke
computeren hvert kvarter. Jeg er så spændt på at høre hvordan det er
gået.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-09-07 20:44

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> Jeg skulle netop til at spørge om det samme. Er inde og checke
> computeren hvert kvarter. Jeg er så spændt på at høre hvordan det er
> gået.

Me to.

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 04-09-07 08:25

> hlexa@hotmail.com (Axel H... skrev:

> Me to.

Sorry! Jeg har haft så travlt med at passe og pleje min patient og
hendes babyer Hun kom hurtigt til hægterne. og var klar til at komme
ud da hun havde ligget i transportkassen i 1 times tid. Jeg lagde hende
ned til hendes killinger, men nææh nej....der var mad i øjesyn, så hun
sprang op og begyndte at spise *G* Og så ville hun ellers gerne ind i
stuen, men det fik hun altså ikke lov til, så længe hun var ustabil på
benene.
Hun ville ikke have noget med sine killinger at gøre, så i går aftes kl
22, da jeg kom ud til hende, lå hun oppe på det øverste skab ude i
gangen, og da jeg kom derud sprang hun ned! Jeg stod nærmest klar til at
gribe hende, for jeg var så bange for hun faldt, men det klarede hun
fint. Synes det er vildt hun kunne springe sådan rundt kun 6 timer efter
operationen.
I dag har jeg set killingerne die hos hende, og hun er helt overkælen og
spænder ben for mig hele tiden *G*

Hun var ikke drægtig! Så jeg er ret sikker på det var orm hun havde.
Hendes mave er blevet meget slank igen, men hænger næsten helt ned til
jorden *G* Så jeg tror at når såret er helet, skal jeg have hende i gang
med nogle mavebøjninger

Og så kommer der nok en pige og kigger på killingerne i næste uge! Hun
havde set dem på vildkat.dk og var meget interesseret i Baby (kan man
fortænke hende i det?), men jeg har jo stadig et håb om at beholde
hende, så jeg sagde hun kunne komme herud og så også se om hendes søster
måske ikke var noget

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-09-07 09:40

Louise Meldgaard wrote:

Hej Louise (og misserne).

Puh-ha, det må du aldrig gøre igen. Jeg var totalt overbevist om, at
der var noget helt galt, siden du var "tavs". Jeg kan dog godt se,
at du har haft nok at gøre. Herligt at det gik så glat og at hun
ikke var med killinger igen. Det ville næsten have været for meget.

> [...]
> faldt, men det klarede hun fint. Synes det er vildt hun kunne
> springe sådan rundt kun 6 timer efter operationen.

Jeg skrev jo til dig, at du nok skulle regne med en
"quick-recovery". Da Mini var blevet steriliseret, gik der ca. 3
timer efter hun var kommet hjem, så sprang hun op på køkkenbordet
(hvilket hun absolut ellers ikke må) og mit køkkenbord er 10 cm.
højere end normalt. Jeg var lamslået, men hun var da frisk som 7000
havørne.

> I dag har jeg set killingerne die hos hende, og hun er helt
> overkælen og spænder ben for mig hele tiden *G*

Det er bare så dejligt, at alt er ved det gamle, og at killingerne
stadig har deres mor. Det er det vigtigste.

> [...]
> helt ned til jorden *G* Så jeg tror at når såret er helet, skal
> jeg have hende i gang med nogle mavebøjninger

Det med hængemaven skal du nok vænne dig til. Mini fik også en lidt
hængende mave efter sterilisationen. Dyrlægen siger at det er meget
normalt. Så længe hun fodrer de små vil maven jo også være noget
hævet.

> [...]
> håb om at beholde hende, så jeg sagde hun kunne komme herud og så
> også se om hendes søster måske ikke var noget

Du skal nok komme af med killingerne. De er bare så yndige - jeg så
dem på Vildkat i går. Du har ret at i at Baby er bedårende, men de
er da lige bedårende alle tre synes jeg. Det ville være dejligt hvis
de får nogle gode hjem, det er hovedsagen.

Tak for tilbagemeldingen. Nu er resten af dagen reddet.

Fra : ^#^

Dato : 04-09-07 17:27

Louise Meldgaard wrote:
> [...]
> Hendes mave er blevet meget slank igen, men hænger næsten helt ned til
> jorden *G* Så jeg tror at når såret er helet, skal jeg have hende i

Det er godt at hun er kommet sig så hurtigt og har overskud til sine
killinger igen. Jeg kan se på hjemmesiden, at Marianne har overført penge
til MissPigen - håber det var nok til dækning af det meste af regningen. Og
det er dejligt, at du påtager dig ansvaret for den lille kat, - hun var
heldig at banke på jeres dør.

> [...]
> fortænke hende i det?), men jeg har jo stadig et håb om at beholde
> hende, så jeg sagde hun kunne komme herud og så også se om hendes

Det er bare fordi det bedste foto er af Baby
Hvis du tager et par superbilleder af de to andre, skal det nok give "pote"
mht interesserede mulige ejere

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 04-09-07 20:24

> ^#^ skrev:
> Det er bare fordi det bedste foto er af Baby
> Hvis du tager et par superbilleder af de to andre, skal det nok give
> mht interesserede mulige ejere

Det kan jeg ikke gøre for, for sådan ER Baby bare *G* Man kan kun tage
super gode billeder af den skønne misling *Suk*