problem med DMZ zone
Fra : Biker-Man

Dato : 22-01-01 22:13

Hej NG

Jeg har opsat en firewall med en DMZ zone, i DMZ er der en FTP server, men
trafikken til FTP kommer ikke så langt, selvom det bliver accepteret i
firewallen.
Jeg kommer lige med tekniske data på mit netværk.

ADSL linie fra WOL med Cisco router, alt trafik til routeren bliver
forwardet til 192.168.1.2

Firewall ekstern
IP 192.168.1.2
Subnet 255.255.255.224

Firewall intern
IP 172.27.0.1
Subnet 255.255.0.0
NAT internt net 192.168.1.2

Firewall DMZ
IP 192.168.1.33
Subnet 255.255.255.224
NAT DMZ net 192.168.1.2

FTP server
IP 192.168.1.34
Subnet 255.255.255.224

I firewallen har jeg kun accepteret port 21 til 192.168.1.34 og det bliver
accepteret i firewallen, men trafikken bliver ikke forwardet til min
FTP-server.
Hvis jeg ikke køre med NAT på FTP serveren bliver port 21 afvist i
Firewallen.

Jeg håber at der er et eller flere kloge hoveder der kan hjælpe mig

Mvh
Thomas