MS Windows
briani 27239
Fejl i flere filer
Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-07 19:47

Hej der
Min XP melder fejl i flere filer, chkdsk vil ikke rep. den går i stå og
siger parameter /f ikke er angivet
se billede i binaer.dk
hvis en eller anden kunne hjælpe ville det være skønt....takker på forhånd

Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-09-07 21:08

On Mon, 3 Sep 2007 20:47:27 +0200, "Michael Nielsen"
<m.oestergaardSPAM@c.dk> wrote:

> [...]
>se billede i binaer.dk
>hvis en eller anden kunne hjælpe ville det være skønt....takker på forhånd

Checkdisk kan håndtere fejl i filsystemet, men har det svært med fejl
på selve harddisken...

Mit gæt er at disken er døende.

Tag en backup af det der kan reddes. Og kør derefter en diagnostik på
harddisken med en program fra harddisk fabrikanten - Find det f.eks på
www.ultimatebootcd.com - Hvis diagnostik programmet finder dårlige
sektorer er harddisken desværre lige til skraldespanden....

<mlr>

Fra : kep

Dato : 03-09-07 21:39

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se billede i binaer.dk
> hvis en eller anden kunne hjælpe ville det være skønt....takker på forhånd

Prøv at skrive : chkdsk/f og i næste vindue skriver du J og
genstarter computeren

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-09-07 19:36

> Prøv at skrive : chkdsk/f og i næste vindue skriver du J og
> genstarter computeren
Tak for det oplyste, men den går ikke Pc'en går i stå......den forsøger selv
ved genstart at løse problemet..men ak
Når jeg så starter komandopromten retter den en del fejl men advarer
samtidig om at parameter /f ikke er slået til og at den kører i fejlsikret
tilstand ?? her er jeg så stået af..... andre forslag

Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-07 19:49

On Tue, 4 Sep 2007 20:35:45 +0200, "Michael Nielsen"

> [...]
>samtidig om at parameter /f ikke er slået til og at den kører i fejlsikret
>tilstand ?? her er jeg så stået af..... andre forslag

Din harddisk er desværre også stået af

Den har formentlig været udsat for et 'head crash' og har nu et stort
antal dårlige sektorer...

Hvis du vil være helt sikker på diagnosen, er det fabrikantens
diagnostik program du skal bruge - CHKDSK duer ikke i denne
sammenhæng. Hent det relevante program f.eks på

http://www.ultimatebootcd.com

Hvis disken, som jeg antager, har syge sektorer er den til
skraldespanden. Den slags kan ikke reddes.

Eneste håb er at der fortsat er garanti på bæstet så den kan ombyttes
uden beregning...

<mlr>

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-09-07 16:21

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
[klip]
> Den har formentlig været udsat for et 'head crash' og har nu et stort
> antal dårlige sektorer...

Hvad skal man så med det felt man kan krydse af i når man skal køre chkdsk?
Der står "Søg efter/genopret beskadige sektorer". Synes jeg læste her i
gruppen at det "isolerede" de dårlige sektor så de ikke blev brugt mere. Jeg
spørger fordi jeg ikke selv ved det, og ikke fordi jeg sår tvivl om dit svar

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jørgen E.

Dato : 09-09-07 08:54

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
> Hvis disken, som jeg antager, har syge sektorer er den til
> skraldespanden. Den slags kan ikke reddes.

Nej, men området kan dog udelukkes for brug. Jeg har netop rodet med
en med samme symptomer, hvor jeg måtte udelukke et område på 30 GB
og kunne så få to partioner uden fejl.
Med Hirens boot-cd får man alle værktøjerne til det, men om områderne
så vil forblive intakte i længer tid ved jeg ikke, da jeg ikke kender årsagen
til at de dårlige sektorer opstår.
Den fungerer i hvert fald 100% igen bortset fra nogle manglende GB.