MS Windows
briani 27239
XP - Manglende systemfil - problem med boo~
Fra : Lund

Dato : 03-09-07 18:26

Hej

Jeg sidder med en nyere Dell computer som skriver "windows kunne ikke starte
fordi denne fil er beskadiget eller mangler osv"

Jeg har prøvet at sætte boot op til at cd-rom er først, men uden resultat.
Jeg bruger min XP cd fra Medion.

Computeren er fra 11/2005.

Hvad går der galt?

Mvh. Torben

Fra : Lund

Dato : 03-09-07 19:02

Jeg har nu fået den til at boote fra CD'en.
Jeg nedsatte boot hastigheden, og opdagede at der var en tekst, der står
noget med at tryk for at starte fra cd.

Windows XP Home Edition Installation
Så vil jeg trykke R for at den skal geninstallere, men tasteturet virker
ikke.
Det er sådan noget trådløs USB værk. Der er faktisk kun USB og firewire
porte.

Hvad gør jeg så nu???

Min XP cd er SP1 hvis det har nogen betydning.

Mvh. Torben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-09-07 21:08

"Lund" <tNOSPAM@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg sidder med en nyere Dell computer som skriver "windows kunne ikke
> starte fordi denne fil er beskadiget eller mangler osv"

Man kan ikke vejlede dig/prøve at hjælpe dig, når du skriver ovenstående. Du
skal skrive nøjagtigt det den skriver og ikke osv.
Alt efter hvilken fil den meddeler der er beskadiget eller mangler osv
så er der forskellige muligheder for at rette op på problemet.
Men du skal skrive den fulde fejlbesked.

Kurt

Fra : poul.b.hansen

Dato : 04-09-07 12:35

> [...]
> starte fordi denne fil er beskadiget eller mangler osv"
>
> Jeg har prøvet at sætte boot op til at cd-rom er først, men uden resultat.

hej
mon ikke medions cd. er låst, så den kun kan bruges til den maskine som den
er født til , det skriver de da selv.
hvorfor bruger du ikke dem du har fra dell?
er de blevet væk,kan du ringe til dem og få nogle nye.
mvh
poul