__FILE__ resolver symlinks?!?
Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-09-07 22:48

Hej.

Jeg har til min gru opdaget at __FILE__ ikke giver stinavnet på den
fil, man forventer, hvis der et eller andet sted i stien er et
symbolsk link. Hvis jeg f. eks. har dette træ:

wwwroot
+-- min_applikation
| +-- test.php
+-- test_applikation (symlink til min_applikation ovenfor)

og jeg dernæst i test.php blot skriver __FILE__ ud sådan her:

<?php echo __FILE__ ?>

....og kalder http://min-server.dk/test_applikation/test.php

....så skriver php gladeligt dette her ud:

[...]wwwroot/min_applikation/test.php

Denne opførsel er fuldstændig vanvittig. Hvad er endnu mere grufuldt
er at php-udviklerne mener at det er en feature - ikke en bug. Jeg har
lavet lidt søgning på nettet og fundet ud af at denne "feature" er
årsag til en masse problemer. Derfor følger her en opfordring: hvis du
også mener at dette er et problem, så stem for at få det rettet her:

http://bugs.php.net/bug.php?id=42516

Mvh. Michael.