Email
Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 16:50

Hej NG

Jeg vil lige høre om man ikke kan sende emails med loop fra database...
Jeg bruger JMail komponent...

--------------
kodestart:
<%
Sql = "SELECT * FROM Tabel"
RS.Open Sql, Conn, 3, 3
If Not RS.EOF Then
Do Until RS.EOF

Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

' This is my local SMTP server
JMail.ServerAddress = "smtp.mailserv.com"

' This is me....
JMail.Sender = "admin@mailserv.com"
JMail.Subject = "Meddelelse"

' Get the recipients mailbox from a form (note the lack of a equal sign).
JMail.AddRecipient RS("Email1")

JMail.Body = "Kære " & RS("FuldeNavn") & vbCrLf & vbCrLf &_
"bla...bla...bla..."

JMail.Priority = 1

JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables ("REMOTE_ADDR")

JMail.Execute
JMail.Close

Sql="UPDATE tblMedlem SET MailSidsteSalg=-1 WHERE MedlemID=" &
RS("MedlemID")
Conn.Execute(Sql)

RS.MoveNext
Loop
End If

Set JMail = Nothing
%>
kodeslut:
-----------------------
Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-09-07 17:58

On Mon, 3 Sep 2007 17:50:13 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

>Jeg vil lige høre om man ikke kan sende emails med loop fra database...
>Jeg bruger JMail komponent...
>
>--------------
>kodestart:

Hvad siger den, når du prøver?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 08:50

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i

> Hvad siger den, når du prøver?

Ikke noget...
Det var mere for, om det er mulligt at køre dette script...
Det er ikke massmailing, blot et script som skal køre indimellem, når
kriteriet er opfyldt...
Et par mails i ny og næ...
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-09-07 01:08

On Tue, 4 Sep 2007 09:50:03 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

>Ikke noget...
>Det var mere for, om det er mulligt at køre dette script...

Nogle gange ville jeg ønske, at folk selv gav giv sig til at
ekseprimenter lidt mere. Både fordi det er ret lærerigt og fordi man så
kan stille mere mere præcise spørgsmål, hvis man støder på problemer
undervejs.

Personligt orker jeg ikke gennemgå et script, som man ikke engang har
prøvet selv at få til at køre - men det kan selvfølgelig være, at andre
vil.

Undskyld, det var bare for at forklare mit korte svar. Og det var
egentlig heller ikke specielt møntet på dig - jeg har bare så tit set
den slags spørgsmål, hvor jeg tænker: Har folk i det hele taget selv
prøvet at få det til at køre?

Undskyld mit vrisne opstød en sen aften (

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Weber

Dato : 05-09-07 01:50

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekseprimenter lidt mere. Både fordi det er ret lærerigt og fordi man så
> kan stille mere mere præcise spørgsmål, hvis man støder på problemer

Og man kunne starte her :
http://tech.dimac.net/Products/w3Jmail/Version37/Reference/RefStart.htm

Dernæst kunne man overveje asp scripttimeout problemer.

Endvidere kan man kigge på, hvad andre har haft af problemer :

Fra : Michael Weber

Dato : 05-09-07 01:52

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dernæst kunne man overveje asp scripttimeout problemer.
>
> Endvidere kan man kigge på, hvad andre har haft af problemer :

Glemte lige :
http://azero.dk/support/programmering/asp/artikler/jmail/

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 09:29

> "Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige :
> http://azero.dk/support/programmering/asp/artikler/jmail/

Tak for links...
Se også svar til Jørn...
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 09:25

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev >

Snip

> [...]
> prøvet at få det til at køre?
>
> Undskyld mit vrisne opstød en sen aften (

Ja, jeg undskylder også - forstår dig udmærket...
Normalt eksperimenterer jeg MEGET...og helt korrekt, lærer af det...
Er også ved at eksperimentere nu her...

Får denne fejl:

ADODB.Recordset error '800a0cc1'
Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name
or ordinal.

/index.asp, line 165

Når jeg tester tidliger i scriptet lige efter åbning af RS, findes det Item
fejlen refererer til ...

Her er mit script:

Sql = "SELECT * FROM tblTabel WHERE RegDato <= DateSerial(Year(Date()),
Month(Date())-1, Day(Date())) AND SidsteSalg Is Null AND MailSidsteSalg=0"
RS.Open Sql, Conn, 3, 3
If NOT RS.EOF Then
Do Until RS.EOF

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Har testet for Item her, og det
findes...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

'response.write RS("FuldeNavn")
'response.end
Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

' This is my local SMTP server
JMail.ServerAddress = "smtp.minudbyder.dk"

' This is me....
JMail.Sender = "admin@mitdomæne.dk"
JMail.Subject = "Meddelelse"

' Get the recipients mailbox from a form (note the lack of a equal sign).
'''JMail.AddRecipient RS("Email1")
JMail.AddRecipientBCC "admin@mitdomæne.dk"
JMail.AddRecipientBCC "webmaster@mitdomæne.dk"
'JMail.AddRecipient "dad@some.com"

' The body property is both read and write.
' If you want to append text to the body you can
' use JMail.Body = JMail.Body & "Hello world! "
' or you can use JMail.AppendText "Hello World! "
' which in many cases is easier to use.
JMail.Body = "Kære " & RS("FuldeNavn") & vbCrLf & vbCrLf &_ <--- Linje 165
"En masse tekst mere"

' 1 - highest priority (Urgent)
' 3 - normal
' 5 - lowest

JMail.Priority = 1

JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables ("REMOTE_ADDR")

' Must make sure that IUSR_???? has access to the following files.
' JMail.AppendBodyFromFile "e:\mail\standard_footer.txt"< BR>
JMail.AddAttachment "e:\products\MyProduct.exe"

' Send mailen...
JMail.Execute
JMail.Close

Sql="UPDATE tblMedlem SET MailSidsteSalg=-1, RegDato=Date() WHERE
MedlemID=" & RS("MedlemID")
Conn.Execute(Sql)

RS.MoveNext
Loop
End If

Set JMail = Nothing

Endnu engang undskyld...
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 11:51

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev

Snip

> [...]
> ' which in many cases is easier to use.
> JMail.Body = "Kære " & RS("FuldeNavn") & vbCrLf & vbCrLf &_ <--- Linje

Der var selvfølgelig sneget sig et forkert felt med, som fejlen siger - bare
ikke lige i det linjenr...
Det kører fint nu...
Undskyld ulejligheden...))
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-09-07 21:15

On Wed, 5 Sep 2007 12:51:16 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

>Der var selvfølgelig sneget sig et forkert felt med, som fejlen siger - bare
>ikke lige i det linjenr...

Det kender jeg godt: Når først man får formuleret sit problem ned i et
indlæg, så begynder man straks at tænke mere logisk, end man gjorde de
foregående x timer

>Det kører fint nu...

Godt.

>Undskyld ulejligheden...))

Det er der ingen grund til!

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Weber

Dato : 05-09-07 21:36

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> JMail.Execute
> JMail.Close
>
> Sql="UPDATE tblMedlem SET MailSidsteSalg=-1 WHERE MedlemID=" &

Nå, men du har jo godt nok fået lavet en løsning, men her har du lige en
lille
alternativ måde at implementerer dem på.
Den skulle tage højde for Timeout-problemetikken.
Den instantierer kun ét JMail objekt og bruger den i løkken i stedet for
at instantierer et nyt pr. iteration, hvilket er langsommere (og mere
sjusket ;).
Den tager højde for 22 stk. mail problematikken
(JMail skulle "hænge" efter at have afsendt 22 mail, hvilket kan løses ved
at lukke forbindelsen),
der måske også eksisterer i JMail v3.x..

Jeg har ikke testet det.
Husk at rette dét felt, der har sneget sig ind ( ved ikke hvilket).

Med venlig hilsen
Michael Weber

'-------------------------------------------------------
<%
Server.ScriptTimeout=600
%>

<%

Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

JMail.ServerAddress = "smtp.mailserv.com"
JMail.Sender = "admin@mailserv.com"
JMail.Subject = "Meddelelse"
JMail.Priority = 1
JMail.Silent = true
JMail.Logging = true

JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables ("REMOTE_ADDR")

Sql = "SELECT * FROM Tabel"

RS.Open Sql, Conn, 3, 3

count = 0

If Not RS.EOF Then

Do Until RS.EOF

JMail.AddRecipient RS("Email1")

JMail.Body = "Kære " & RS("FuldeNavn") & vbCrLf & vbCrLf &_
"bla...bla...bla..."

JMail.Execute
JMail.ClearRecipients

count = count +1

If ( count Mod 20 ) = 0 Then JMail.Close

RS.Close

Set RS = Nothing
Set JMail = Nothing

%>

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 23:08

> [...]
>
> count = count +1
>
> If ( count Mod 20 ) = 0 Then JMail.Close
>
> Sql="UPDATE tblMedlem SET MailSidsteSalg=-1 WHERE MedlemID=" &

Det drejer sig kun om nogle ganske få mails, så der er ikke brug for script
timeout...
Tak for alternativet...
Kigger på det ved lejlighed...
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-09-07 23:16

On Wed, 5 Sep 2007 22:36:27 +0200, "Michael Weber"
<michael@removemichaelweber.dk> wrote:

>alternativ måde at implementerer dem på.

Hvis det er nyeste ikke-Free version (4.5) af JMail er der endnu et
alternativ: MassMail med .MailMerge objektet - se manual:
<url:
http://tech.dimac.net/default2.asp?M=Products/MenuCOM.asp&P=Products/w3JMail/start.htm>

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>