Åbne en nyhed
Fra : Per Rasmussen

Dato : 03-09-07 10:14

Jeg forsøger at lave en nyhedsside på en ny måde så istedet for
at nyhederne bare står under hinanden så vil jeg kun have at
nyhedens overskrift står fremme på siden.
f.eks.:

Nyhed 1
Nyhed 2
Nyhed 3

Når jeg så trykker på Nyhed 1 så kommer siden til at se sådan ud.

Nyhed 1
Dette er så indholdet af nyhed 1
Nyhed 2
Nyhed 3

Når man så trykker på nyhed 1 igen, så "lukker" nyheden.

Jeg har nyhederne liggende i en mySQL database

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-09-07 11:57

"Per Rasmussen" <jegskal@givedig.dk> wrote in message
> [...]
> Nyhed 3
>
> Når man så trykker på nyhed 1 igen, så "lukker" nyheden.
>
> Jeg har nyhederne liggende i en mySQL database

Du skal lave det vha. et javscript og et div-tag.

Først selve koden for det, der skal skjules/vises:

Og her kommer s javascriptet, som du indsætter i sidens body:

<script language="javascript">
function toggleLayer(whichLayer)
{
if (document.getElementById)
{
var style2 = document.getElementById(whichLayer).style;
if (style2.display == "block")
{
style2.display = "none";
}
else
{
style2.display = "block";
}
}
else if (document.all)
{
var style2 = document.all[whichLayer].style;
if (style2.display == "block")
{
style2.display = "none";
}
else
{
style2.display = "block";
}
}
else if (document.layers)
{
var style2 = document.layers[whichLayer].style;
if (style2.display == "block")
{
style2.display = "none";
}
else
{
style2.display = "block";
}
}
}

</script>

Fra : Per Rasmussen

Dato : 03-09-07 15:26

Christian R. Larsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Per Rasmussen" <jegskal@givedig.dk> wrote in message

> Du skal lave det vha. et javscript og et div-tag.

Hej igen

Det har jeg en udgave af, der laver det i javascript, men jeg ville
forsøge at undgå at gøre det på den måde.
Men jeg vil da lige afprøve dit løsningsforslag.

PerR

Fra : Per Rasmussen

Dato : 04-09-07 07:29

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> forsøge at undgå at gøre det på den måde.
> Men jeg vil da lige afprøve dit løsningsforslag.

Her stødte jeg også på et problem som jeg også har oplevet i det andet
javascript som jeg har afprøvet, at ved at det er en div id, så kan man
kun anvende den 1 gang, men ved at ændre showhideblok til showhideblok1
osv for hver tekst man vil have ind, så kan der sættes flere nyheder
ind på den måde.

Er der slet ingen der har en ide til om det kan laves i ASP

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-09-07 07:49

> [...]
> ind på den måde.
>
> Er der slet ingen der har en ide til om det kan laves i ASP

Måske er der kun den mulighed, som Christian nænver.
div-id'erne kan så navngives showhideblok + id-nummeret på nyheden.
Går ud fra, at du har et id-felt (primærnøgle) i nyhedstabellen.
Alternativt kunne et tidsstempel eller andet, som er forholdsvis unikt for
posten udgøre en del af navnet på div-id'en.

response.write("<div id=""showhideblok" & rs("id") & """>" & vbCrlf)
response.write("</div>" & vbCrlf)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 14:27

> [...]
> kun anvende den 1 gang, men ved at ændre showhideblok til showhideblok1
> osv for hver tekst man vil have ind, så kan der sættes flere nyheder

Det problem forstår jeg ikke. Selve funktionen kaldes jo med et parameter,
som er navnet på det pågældende div-tag. Så du kan jo blot give hvert
div-tag / nyhed et selvstændigt navn, f.eks. divnyhed1, divnyhed 2 osv.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 04-09-07 15:36

> [...]
> som er navnet på det pågældende div-tag. Så du kan jo blot give hvert
> div-tag / nyhed et selvstændigt navn, f.eks. divnyhed1, divnyhed 2 osv.

f.eks denne her virker ikke:
Men den her virker:
I sidste har jeg sat 1 efter hver showhideblok i nederste nyhed.
en div id kan kun bruges en gang på en side, så derfor er jeg nødt til at ændre
showhideblok for hver nyhed, men det er heller ikke noget problem, det kommer
bare til at ligge automatisk i databasen.

Men din løsning er nemmere at arbejde med med den anden løsning som jeg havde
fundet, så det bliver nok den her jeg bruger.

Så tak for hjælpen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 19:21

> f.eks denne her virker ikke:
(...)

Nej - men du skal jo sørge for, at hver blok får sit eget navn. Lav f.eks.
et ASP-script om følgende:

<%

for counter = 1 to 10

%>

skjul]</a>

<%

next

%>

Dette stykke kode genererer div-tags med id'erne showhideblok1,
showhideblok2 osv.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 14:26

> [...]
> forsøge at undgå at gøre det på den måde.
> Men jeg vil da lige afprøve dit løsningsforslag.

Du kan ikke gøre det uden javascript, med midnre du så vil reloade siden
hver gang. Det performer dårligere, og er sværere at styre.

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-09-07 09:57

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse...

> Du skal lave det vha. et javscript og et div-tag.
>
> Først selve koden for det, der skal skjules/vises:

Men så vidt jeg kan se, så slås visning pr. default fra i inline style, ikke
i Javascriptet? Eller har jeg overset noget? Altså kan siden/nyhederne læses
med JS slået fra?

MVH
Rune Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-09-07 14:25

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> wrote in message

> Men så vidt jeg kan se, så slås visning pr. default fra i inline style,
> ikke i Javascriptet? Eller har jeg overset noget? Altså kan
> siden/nyhederne læses med JS slået fra?

Nej.

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-09-07 20:00