html koder og hva' så?
Fra : tranebær

Dato : 03-09-07 22:26

Hej Gr.

Jeg tør næsten ikke spørge, garvede web-designere, men vover alligevel
pelsen:
" Jeg er ved at starte op med html-kodning og følger til punkt og
prikke div. tutorials, d.v.s. jeg skriver som skrevet står, koder og
min tekst, og har endda copy/pastet koder og tekst ind. Når jeg åbner
dokumentet i min browser kan jeg både se koder og tekst ?"
Hvad gør jeg forkert , eller hvad mangler jeg at gøre for kun at få
teksten synlig i browseren??
Kan en venlig sjæl svare på dette væsentlige spørgsmål?

mvh

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-07 22:37

tranebær skrev:

> Hvad gør jeg forkert , eller hvad mangler jeg at gøre for kun at få
> teksten synlig i browseren??
> Kan en venlig sjæl svare på dette væsentlige spørgsmål?

Læg din kode ud på en hjemmeside og giv et link. Ellers kan vi
ikke hjælpe ret meget.

--
Bertel

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 03-09-07 23:06

"tranebær" <gogjand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

har du husket <html> tag ?
/Jørgen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 03-09-07 23:08

"Jørgen Sørensen" <js@josoSLETsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dokumentet i min browser kan jeg både se koder og tekst ?"
> Hvad gør jeg forkert , eller hvad mangler jeg at gøre for kun at få

Tilføjelse
og at gemme filen som med htm extension (f.eks. minfil.htm) - og ikke som
tekstfil (f.eks. minfil.txt eller minfil.htm.txt)
/Jørgen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-09-07 00:11

On 03-09-2007 23:25 tranebær wrote:
> Hvad gør jeg forkert , eller hvad mangler jeg at gøre for kun at få
> teksten synlig i browseren??

Bruger du måske Frontpage til at lave din hjemmeside i? I så fald skal
du huske, at du skal skifte til kodevisning før du sætter koden ind,
ellers tror programmet, at det er koden du vil have vist på siden, og så
laver den alle "krokodillenæbene" om til html-koder.

Prøv at bruge Notesblok eller Wordpad til at lave filerne med, og husk
så at gemme dem med filendelsen html (eller htm) - så skulle det se
rigtigt ud.

Mvh. Mikkel

--
"But a galloping line of white horses
Said that soon we were in for a race"

www.mzh.dk

Fra : tranebær

Dato : 04-09-07 21:46

On 4 Sep., 01:11, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk>
wrote:
> [...]

Hej mikkel

Her ser du mit første "forsøg" på html-kodning, som jeg forstår det
skulle denne fil:

<head>
<title>Dette er titlen på min HTML side</title>
</head>

Dette er en prøve.

som iøvrigt bliver gemt som en .html fil, se ca. sådanne ud, når den
åbnes i en browser:

Øverst sidens navn

"dette er titlen på min HTML side"

og på selve siden skulle der stå:

"Dette er en prøve"

naturligvis uden "-", men jeg får hele "baduljen" med d.v.s. koder og
det hele.
Hvad mangler jeg lige at skrive/gøre for ikke at få koderne med..??
På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-07 22:44

tranebær skrev:

> [...]
> skulle denne fil:

> <head>
> <title>Dette er titlen på min HTML side</title>

Koden er okay som udgangspunkt. Der er mangler to ting, men det
er ikke dem der giver problemer.

> som iøvrigt bliver gemt som en .html fil, se ca. sådanne ud, når den
> åbnes i en browser:

Ja. Hvilken browser bruger du? Hvordan åbner du siden helt
præcis?

De ting der mangler, kommer her:

<!DOCTYPE html PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01//EN' ''>http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd'>
<head>
<title>Dette er titlen på min HTML side</title>
</head>

Den allerførste linje skal være en doctype-erklæring. Den jeg
viser dig her, er nemmest at bruge.

Meta-linjen angiver tegnsættet, og det sikrer at alle browsere
tolker tegnene korrekt. Men som sagt vil din simple side ikke
give problemer på grund af det. Du skal bare vænne dig til altid
at medtage de to linjer. Så er der en del problemer du undgår.

--
Bertel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 05-09-07 09:51

On 04-09-2007 22:45 tranebær wrote:
> Hvad mangler jeg lige at skrive/gøre for ikke at få koderne med..??
> På forhånd tak for hjælpen

Hej Jens.

Du mangler at fortælle, hvilket program du bruger til at lave siden med.
Er det Frontpage eller en anden editor, der selv indsætter koder?

Jeg tror, problemet er, at du bruger en såkaldt WYSIWYG-editor (WYSIWYG
= What You See Is What You Get), hvor man kan skrive sin tekst ind som i
et tekstbehandlingsprogram, og så sørger programmet (med større eller
mindre held) for at lave al koden.

Problemet er nu, at hvis du sætter f.eks. "<p>Dette er en test</p>" ind
i programmet, ja så tror programmet, at det er det, der skal vises på
skærmen, og så laver den alle krokodillenæbene (< og >) om til en kode
der vises på skærmen i stedet for at blive opfattet som
tag-afgrænsninger. Hvis du åbner din side i en browser og kigger på
sidens kildekode (Ctrl + u i Firefox), så vil jeg næsten garantere dig
for, at alle krokodillenæbene er blevet skiftet ud med "&lt;" og "&gt;"
(lt og gt er forkortelser for "less than" og "greater than").

Løsningen er - som jeg skrev tidligere - at skifte til kodevisning i din
editor og så sætte din kode ind her. Hvordan du gør det, afhænger af,
hvilket program du bruger.

Har du prøvet at lave filen i Wordpad eller Notesblok? Så skulle det i
hvert fald virke, for de gemmer bare filen som ren tekst (som HTML er).

Mvh. Mikkel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-09-07 14:26

> Har du prøvet at lave filen i Wordpad eller Notesblok? Så skulle det i
> hvert fald virke, for de gemmer bare filen som ren tekst (som HTML er).

Det kommer an på, hvilken opsætning man har i sit Windoze.
Med standardopsætningen vil en fil, man kalder index.html, komme til at
hedde index.html.txt, når man gemmer den i Notepad.
Jeg husker ikke lige, hvad jeg ændrede i opsætningen (under kontrolpanel),
så det ikke skete, men indtil jeg fandt ud af det, gik jeg ind i
TotalCommander og ændrede filnavnene manuelt.

I Frontpage er der 3 faneblade under "arbejdsvinduet", hvor det ene er
almindelig visning, det andet er html-visning (husker ikke, hvad det hedder
præcist), og det 3. faneblad er en slags browser.
Det er så html-visningen, du skal vælge, hvis det er dét program, du
(tranebær) bruger.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-09-07 17:00

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev :

>Har du prøvet at lave filen i Wordpad eller Notesblok? Så skulle det i
>hvert fald virke, for de gemmer bare filen som ren tekst (som HTML er).

tranebær bruger sandsynligvis noget Mac, for indlæggene her i
gruppen er skrevet på en sådan.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : tranebær

Dato : 05-09-07 09:06

On 4 Sep., 23:43, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Koden er okay som udgangspunkt. Der er mangler to ting, men det
> er ikke dem der giver problemer.

> Ja. Hvilken browser bruger du? Hvordan åbner du siden helt
> præcis?

Jeg bruger Safari og prøver også i Firefox. Jeg åber siden ved at
dobl.klik på html-filen, en anden måde jeg kan åbne på, er ved føre
html-filikonet ned over browser-ikonet.Denne måde viker fint når jeg
åbner andre html-filer.
Jeg har lige prøvet at copy/paste de to linier ind der manglede, så nu
ser min "side" sådanne ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<head>
<title>Dette er titlen på min HTML side</title>
charset=ISO-8859-1'>
</head>

Dette er en prøve.

men desværre med samme resultat, jeg får koderne synlige i
browserviduet....???

Mvh
Jens

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-09-07 10:09

"tranebær" skrev i en meddelelse...
> men desværre med samme resultat, jeg får koderne synlige i
> browserviduet....???

Uden et link til din side, vil det mest være generelle ting vi kan hjælpe
med, sådan som Bertel har gjort. Ellers, så bliver det sådan lidt som katten
om den varme grød.

Hvis det er fordi, du endnu ikke har et domæne/host, så vil jeg foreslå dig
at køve et, for gratishosts uden rekvalmer er en saga blott i 2007, og på
dit eget domæne bestemmer du selv indholdet. Plus, du får mulighed for
serverside/SSI, som er helt grundlæggende i dag, fordi det sparer uendelig
tid.

De billige hosts er ganske gode i hvert fald det første år, man skal bare
lige lægge mærke til, om prisen er med eller uden moms.

MVH
Rune Jensen

Fra : Casper Christiansen

Dato : 06-09-07 15:47

tranebær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> dobl.klik på html-filen, en anden måde jeg kan åbne på, er ved føre
> html-filikonet ned over browser-ikonet.Denne måde viker fint når jeg
Hvilket program bruger du til at kode med?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-09-07 16:49

> Hvilket program bruger du til at kode med?

Det har han svaret i et andet indlæg i tråden:
"Den kodning, jeg har forsøgt mig med, er skrevet i TextEdit = Notepad i
Win."

Han sidder ved en Mac.

Fra : Casper Christiansen

Dato : 06-09-07 17:53

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:>
> Det har han svaret i et andet indlæg i tråden:
> "Den kodning, jeg har forsøgt mig med, er skrevet i TextEdit = Notepad i
> Win."
Min fejl. Den tråd havde jeg ikke lige fået læst godt nok.

> Han sidder ved en Mac.

Nu er jeg ikke den store ekspert inden for Mac eller TextEdit. Men kan det
program mon har noget at gøre med at filen bliver læst forkert?
Bare et gæt fra min side.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-09-07 18:40

> Nu er jeg ikke den store ekspert inden for Mac eller TextEdit. Men kan det
> program mon har noget at gøre med at filen bliver læst forkert?
> Bare et gæt fra min side.

Det er også min mistanke, og at Mac lige på dét punkt måske har samme
dårligdomme som Windows, der i udgangspunktet insisterer på selv at bestemme
filendelsen, således at en tekstfil, man kalder for "index.html", kommer til
at hedde "index.html.txt"

Fra : tranebær

Dato : 05-09-07 19:21

On 5 Sep., 18:00, Kerim Ellentoft <ke...@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]
> (Sura 3, vers 87)

Den kodning, jeg har forsøgt mig med, er skrevet i TextEdit = Notepad
Da jeg er ganske grøn m.h.t. webside konst. har jeg som sagt forsøgt
med en lille snas for at se hvordan det virker. Som jeg har forstået
det, jeg har læst på div. tutorials, skulle det være muligt at se
resultatet i sin browser uden at oploade først (?), og det er jo ikke
lige det jeg oplever.
Korrekt jeg arbejder på Mac, men det har vel ikke inndflydelse selve
processen med at kode og senere oploade en webside.
Lige til orientering er her en af de tutorial jeg henviser til neden
under dette link er indholdet fra siden:
----------------------
"http://www.html.dk/tutorials/html/lektion4.asp
----------------------
Hvad kan jeg lave?
Jeg tror vi starter med noget enkelt - måske en side der skriver
"Dette er min første side". Okay?

HTML virker på en meget simpel og logisk facon. Browseren læser HTML,
ligesom du selv læser: fra toppen til bunden og fra venstre mod højre.
En HTML-side starter derfor med det der skal komme først, og afsluttes
med det der skal komme sidst.........

<head>
<title>Min første side</title>
</head>

Færdigt arbejde. Du har lavet din første rigtige side!

Nu skal den bare gemmes, så den kan åbnes i din browser. For nemhedens
skyld nøjes vi i første omgang med at gemme siden på din egen computer
og ikke på Internettet:

Vælg "Save As..." ("Gem som...") under "File" i Notepad.
Vælg "All Files" ("Alle Filer") i boksen "Save as type" ("Gem som
type") (Dette er meget vigtigt, da du ellers gemmer din side som et
tekstdokument og ikke som en HTML-fil).
Gem nu din side som f.eks. "side1.html" (endelsen ".html" fortæller,
at det er en HTML-fil, men endelsen ".htm" giver det samme resultat,
så du kan selv bestemme, hvilken endelse du vil bruge. Selv bruger jeg
".htm").

Gå nu over i det ekstra browservindue:

Vælg "Open" ("Åben") under "File" ("Fil")
I boksen der kommer til syne klikkes på "Browse" ("Gennemse")
Find nu din side og åben den.
Tillykke! Nu skulle der meget gerne stå "Dette er min første side" i
din browser.

Hvis du absolut vil have hele verden til at se din første hjemmeside,
kan du allerede nu hoppe til lektion 13 og lære at uploade din side på
Internettet."
---------------------
Teksten i "-" er den jeg har brugt som udgangspunkt til mit første
kodnings-forsøg

mvh

Jens

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-09-07 20:34

> Korrekt jeg arbejder på Mac, men det har vel ikke inndflydelse selve
> processen med at kode og senere oploade en webside.

Helt korrekt.
Jeg tror, at Kerims kommentar kom af, at vi andre rablede om Frontpage,
hvilket Mac-brugere vel næppe anvender.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-09-07 23:24

tranebær <gogjand@hotmail.com> skrev :

>Teksten i "-" er den jeg har brugt som udgangspunkt til mit første
>kodnings-forsøg

Du er nødt til at uploade siden et eller andet sted, for ellers
er det umuligt for os at finde fejlen.

Ud fra det skrevne er der ingen fejl.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : tranebær

Dato : 06-09-07 22:04

On 6 Sep., 19:39, "Philip Nunnegaard" <phi...@fjerndettehitsurf.dk>
wrote:

> [...]
> filendelsen, således at en tekstfil, man kalder for "index.html", kommer til

Den fil jeg arbejder med bliver, som jeg ser det når jeg åbner
mappen , hvor den er gemt, gemt som en html-fil, her er en kopi af
navnet taget fra mappen " Uden navn 2.html "

Jeg skrev i et mine tidligere indlæg; "Korrekt jeg arbejder på Mac,
men det har vel ikke inndflydelse selve
processen med at kode og senere oploade en webside." det var ment som
et spørgsmål, jeg havde glemt ?-tegnet i farten, og ikke som en
kommentar, så jeg opfatter det stadig som muligt, at åbne en html-fil
i en browser og få den til at se ud som den ses på nettet, til trods
for at den er lavet på en Mac, uden at være på nettet, er det rigtigt
opfattet??

Jeg arbejder på at få oploadet filen men har problemer med TDC..! men
takker for hjælpen til nu, og håber jeg får samme feed back når det
lykkes at oploade.

Mvh
Jens

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-09-07 22:31

tranebær skrev:

> her er en kopi af navnet taget fra mappen
> " Uden navn 2.html "

Jamen, prøv at give den et navn

Når du navngiver, så undlad mellemrum, danske
karakterer og store bogstever.

Se også http://html-faq.dk/1016.asp

> jeg opfatter det stadig som muligt, at åbne en html-fil
> i en browser og få den til at se ud som den ses på
> nettet, til trods for at den er lavet på en Mac

Det glæder vi os også til at se, men trods gentagne
opfordringer, er du ikke kommet med et link til siden
- så er det altså svært at se hvad du har lavet galt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-09-07 22:49

> Når du navngiver, så undlad mellemrum, danske
> karakterer og store bogstever.
>
> Se også http://html-faq.dk/1016.asp

Uf! Mellemrum i filnavne er en dødssynd på webben!
Hold dig til tegnene a-z, A-Z, 0-9 samt _ og - (underscore og bindestreg)
Personligt holder jeg mig også fra store bogstaver.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-09-07 23:29

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev :

>Uf! Mellemrum i filnavne er en dødssynd på webben!

Ja, men ikke årsag til problemet, når siden kun ses lokalt.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-07 16:22

Philip Nunnegaard wrote:

> Uf! Mellemrum i filnavne er en dødssynd på webben!
> Hold dig til tegnene a-z, A-Z, 0-9 samt _ og - (underscore og
> bindestreg) Personligt holder jeg mig også fra store bogstaver.

Jeg vil nu sige: Hold dig til a-z og 0-9, undgå A-Z.

På Unix/Linux servere er der forskel på store og små bogstaber og holder man
sit konsekvent til de små bogstaver i både fil- og mappenavne og i links til
disse, vil det aldrig gå galt - heller ikke hvis sitet porteres til anden
server.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 06-09-07 23:49

Den Thu, 06 Sep 2007 14:03:48 -0700 skrev tranebær:

> [...]
> i en browser og få den til at se ud som den ses på nettet, til trods
> for at den er lavet på en Mac, uden at være på nettet, er det rigtigt

Er du sikker på at du ikke ved en tidligere lejlighed har forsøgt at åbne
en .html fil for at redigere den? Du er så blevet spurgt om hvilket
program der skulle bruges, og du har svaret din browser (IE eller hvad
pokker sådan en MAC bruger). Derefter bliver alle .html filer der ligger
lokalt åbnet i redigeringstilstand af browseren. Alternativet tør jeg
næsten ikke nævne her (du tager pis på borgerskabet).

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : tranebær

Dato : 07-09-07 19:13

On 7 Sep., 00:49, Karl Erik Christensen
<karlerik@_NULL_ranunkelvej.com> wrote:

> [...]
> lokalt åbnet i redigeringstilstand af browseren. Alternativet tør jeg
> næsten ikke nævne her (du tager pis på borgerskabet).

Ja, det er som tidligere nævnt, første gang jeg prøver mig med .html
på mine nye Mac, og iøvrigt også på PC. Er jeg den eneste her i gr.
der bruger Mac? for naturligvis "tager jeg ikke pis på borgerskabet",
jeg betragter generalt de nyhedsgrupper jeg besøger som seriøse folk
så , hvorfor skulle jeg spilde min og andres tid med dette?
Jeg arbejder, sammen med TDC på at få min side op at køre, så jeg kan
oploade, det vil jeg så gøre når der kommer "hul" igennem.
I mellemtiden vil jeg studerer de sider folk venligst har henvist til,
og som jeg, ved første øjekast, ser det, er der et par rigtig gode
sider imellem. Sider som nok kan gøre mig klogere, og hjælpe mig
videre, for der er sandelig mange faldgrupper, bare det at der ikke må
være mellemrum i navnet på .html filen, men at kalde den "uden
navn_2.html" ( dog uden mellemrum ) er vile lige så godt som f.eks.
"minførstefil.html"..?? Et navn er vel et navn?
jeg takker for deltagelsen og råd og vejledning og gode links, og
arbejder så ufortrødent vider på projektet.

Med venlig hilsen

Jens

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 07-09-07 19:31

være mellemrum i navnet på .html filen, men at kalde den "uden
navn_2.html" ( dog uden mellemrum ) er vile lige så godt som f.eks.
"minførstefil.html"..?? Et navn er vel et navn?

Ja.
Men lad nu være med at bruge ø i filnavne, ik'?
Prøver bare at eliminere fejlmuligheder
/Jørgen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 07-09-07 20:49

Den Fri, 07 Sep 2007 11:13:26 -0700 skrev tranebær:

> [...]
> jeg betragter generalt de nyhedsgrupper jeg besøger som seriøse folk
> så , hvorfor skulle jeg spilde min og andres tid med dette?

Nej det ved jeg da godt, det var måske bare dårlig humor.
Men det er lige godt første gang jeg har hørt, at nogen har så meget bøvl
for at se sin html fil. Noget helt riv rask ruskende galt må du altså have
gjort. Der er sikkert mange der allerede nu er klar i startboksen for at
hjælpe dig når du får din side uploadet.

Fra : tranebær

Dato : 08-09-07 08:15

On 7 Sep., 21:49, Karl Erik Christensen
> [...]
> gjort. Der er sikkert mange der allerede nu er klar i startboksen for at
> hjælpe dig når du får din side uploadet.

Godt ord igen... Det er frustrerende man, når man følger en
tutorials anvisninger, ikke at få det resultat den "lover", men det er
da fint med den hjælp man får her i nyhedsgr. Noget har jeg da lært
bl.a. at der ikke må være mellemrum i fil navnet;

> her er en kopi af navnet taget fra mappen
> " Uden navn 2.html "

Men navnet som ovenfor (dog uden mellemrum) er vel lige så godt som
f.eks. "minfoerstefil.html"..??
Jeg er som nævnt, helt grøn i Web-design kodning og FTP, men en gang
skal jo være den foerste, og ambitionen er der, så med lidt hjælp,
bl.a. her fra gr., skal det nok lykkes en dag. Jeg håber at kunne
uploade noget en af dagen næste uge, når altså TDC får taget sig
sammen, og får rettet fejlen, så jeg atter kan komme ind på min side.
God weekend til alle.

venlig hilsen
Jens

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-09-07 16:20

"tranebær" skrev i en meddelelse...

> Men navnet som ovenfor (dog uden mellemrum) er vel lige så godt som
> f.eks. "minfoerstefil.html"..??

Du kan i princippet kalde din fil for

thisismyfirstpage.htm

....ligesåvel, som du kan kalde den

hererminhjemmeside.htm

....og

this_is_my_first_page.htm

og

her_er_min_hjemmeside.htm

....Fordelen ved at skrive filnavne på engelsk er, at så er man allerede inde
i vanen med at undgå danske tegn. Det er en smagssag, udelukkende, for det
er tillladt at skrive æ=ae, ø=oe og å=aa i danske ord i filer.

Men ellers, så er forskellen på underscore og uden noget imellem ordene, at
søgemaskiner _måske_ vælger at vægte ordene i dine filnavne, og så er det
smart, der er adskillelse af ordene. Det med søgemaskinerne er en
diskussion, som jeg har set flere steder, med forskellige meninger, også fra
professionelle, og det er da også rigtigt, at mange andre faktorer har
større betydning end filnavnet.

Under alle omstændigheder er det bedst, så vidt muligt at holde sig til
beskrivende ord i filnavne (når du lærer at lave dynamiske sider, vil det
nok ikke altid kunne lade sig gøre for alle sider). Så udennavn1.htm er så
under alle omstændigheder et dårligt navn, meget lidt beskrivende.....

Ligeledes min_foerste_side.htm eller minfoersteside.htm er ikke ligeså god
som et par ord, som fortæller hvad siden handler om;
Hvis du har en katteside, kan mine_katte.htm eller minekatte.htm være bedre.
Men dette er ligeså meget for, du selv har hånd i hanke med, hvad siden
indeholder, ligesom det får siden til at virke logisk i strukturen, når
hjemmesiden vokser.

....Hovedsiden hedder så selvfølgelig stadig index eller default e.lign. alt
efter din udbyder, det kan ikke diskuteres

Selv bruger jeg så vidt muligt kun ét (dansk) ord i filnavne, hvor danske
tegn er udskiftet med internationale tegn om nødvendigt. Og så bruger jeg
underscore, hvis der absolut skal være mere end ét ord.

Vigtigt er bare, du beslutter dig for én bestemt måde at gøre det på fra
starten, og også én af grundene til, du bør sætte din side op skematisk på
papir, inden du går i gang. I hvert fald, hvis det er en større side.

MVH
Rune Jensen