Hjælp til FormMail
Fra : Henrik Frank

Dato : 03-09-07 13:31

Hej.

Er helt ny inden for det med FormMail.

Er der nogen som vil forklare mig hvordan man opsætter det.

Jeg har lavet alle felterne som man skal skrive i men når man
skriver noget i dem og trykker send skriver den bare ERROR.

I kan selv prøve: http://www.disko-fd.dk/page4.html

For mig forstået skal man vel bare downloade den fil som hedder
FormMail.pl og så ligge den ind i denne mappe:
www.disko-fd.dk/cgi-bin/FormMail.pl

Derefter så skrive hvem mailen skal sendes til og hvad emne skal
være og så skal man angive stien til den.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Hilsen Henrik Frank.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 03-09-07 14:31

Hejsa

Det ser ud til at dit hotel ligger hos one.com ???

Så skal du gøre sådan her:

http://www.one.com/da/support/faq/hvordan-opsaetter-jeg-formmail

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 03-09-07 15:13

du kan jo evt. kigge lidt i koderne på min www.linkssiden.dk der også
ligger hos one.com - den er 3 formmails !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Henrik Frank

Dato : 03-09-07 15:37

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hejsa
>
> Det ser ud til at dit hotel ligger hos one.com ???

> [...]

Hej.

Det har jeg gjort. Og det virker stadigvæk ikke.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-09-07 16:20

"Henrik Frank" <frank@disko-fd.dk> skrev i en meddelelse
> Det har jeg gjort. Og det virker stadigvæk ikke.
>
> Hilsen Henrik Frank

Dit script fortæller dig NO/BAD RECIPIENT, så det er sikkert der du skal
søge fejlen.
Du har sat modtager/recipient til: bookning@disko-fd.dk - eksisterer denne
adresse/mailkonto?
er det stavet korrekt? bookning - booking?
Det er lige det eneste jeg kan se kunne gå galt.
Din udbyder skal også give adgang til sendmail på serveren - har han gjort
det?

Hilsen
Karl Erik.

Fra : Henrik Frank

Dato : 04-09-07 16:30

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Det er lige det eneste jeg kan se kunne gå galt.
> Din udbyder skal også give adgang til sendmail på serveren - har han gjort

Ja fjolset her havde selvf stavet e-mailen forkert.
heeh.
Men har rettet det nu. Men nu skriver den bare at siden kan ikke vises men
den sender en mail til min konto.

Den burde jo faktisk gå til den side jeg linkede den til.. Hvad gør jeg nu
galt.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 03-09-07 16:21

Hej

Her er en funktionet kode, så kan du selv rette til:

===
Tilføj nyt link: <BR>
<FORM action=http://www.linkssiden.dk/cgi-bin/FormMail.pl method=post>
<INPUT type=hidden value=webmaster@linkssiden.dk name=recipient>
<INPUT type=hidden value="NYT LINK" name=subject>
<INPUT type=hidden value=http://www.linkssiden.dk/tak.html
name=redirect>
<INPUT type=hidden value=link,kategori,afsender name=required>
<INPUT type=hidden value=REMOTE_HOST,REMOTE_ADDR,HTTP_USER_AGENT
name=env_report>
<INPUT type=hidden value=http://www.linkssiden.dk/fejl.html
name=missing_fields_redirect>
<INPUT value=http://www. name=link><BR>
<INPUT value="Kategori: " name=kategori><BR>
<INPUT value=din@e-mail.dk name=afsender size="20"><BR>
<INPUT type=submit value=Send></FORM>
===

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-09-07 16:29

> [...]
> www.disko-fd.dk/cgi-bin/FormMail.pl
>
> Derefter så skrive hvem mailen skal sendes til og hvad emne skal
> være og så skal man angive stien til den.

Du skal også tilrette et par linier i FormMail.pl.
Læa den README du downloadede sammen med scriptet.

Hilsen
Karl Erik.

Fra : Henrik Frank

Dato : 04-09-07 19:36

Såh. Efter lang lang tid virker det endeligt. Takker mange gange for
hjælpen.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-09-07 16:58

Den Tue, 04 Sep 2007 15:30:12 +0000 skrev Henrik Frank:

> Den burde jo faktisk gå til den side jeg linkede den til.. Hvad gør jeg nu
> galt.

Ham det samme "fjols" har linket til:
/cgi-bin/www.disko-fd.dk/ordre.html - dvs. du fortæller at din ordre.html
er placeret et mærkeligt sted
I stedet for: value="www.disko-fd.dk/ordre.html" prøv med:
value="/ordre.html"
Serveren står åbenbart i cgi-bin mappen når den prøver at finde ordre.html.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-09-07 17:08

Den Tue, 04 Sep 2007 15:57:41 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> [...]
> value="/ordre.html"
> Serveren står åbenbart i cgi-bin mappen når den prøver at finde ordre.html.

Hov - ingen grise uden orne
Skal være: value="../ordre.html" - altså med 2 punktummer foran slash da
din cgi-bin mappe ligger over din data mappe (normalt er under).

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-09-07 17:59

Den Tue, 04 Sep 2007 16:07:38 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

Vi bliver lige ved lidt endnu.
Hvis intet af ovenstående virker så vil
http://www.disko-fd.dk/ordre.html
garanteret gøre det