redigere en fil på egen pc
Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 04-09-07 15:08

Hej gruppe.

Jeg er ved at lave en radio til sidepanelet i windows vista.
Jeg kan manuelt via kildekoden tilføje nye stationer til radioen, men
vil gerne lave det sådan at jeg bare kan indtaste radiostationens url
i et formfelt og trykke på tilføj.

Kan man vi et script tilføje/slette data i en html fil som er gemt på
mkin egen pc? Hvis det allerede findes, så vil jeg gerne have en url
til et eksempel, eller navnet på det hvis det er et almindelig brugt
script/funktion.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Birger

Dato : 04-09-07 16:40

"Christian Møller Nielsen" <cmnielsen05@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Svjv er det eneste der kan gemmes på brugerens (den besøgendes) PC cookies.
Sådan skal det være. Personligt er jeg meget glad for at det er sådan.
Tænk hvis alle de sider man besøgte, hver begyndte at rode rundt med
indholdet af min HD..??
Det er temmelig rigeligt med det cookies-madness der er allerede findes.
Men det kan vel også lade sig gøre med en cookie i dit tilfælde?

Alternativet er ActiveX - og det er en god grund til ikke at tillade den
slags pr. default.

Birger

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-09-07 18:30

> Svjv er det eneste der kan gemmes på brugerens (den besøgendes) PC
> cookies.
> Sådan skal det være. Personligt er jeg meget glad for at det er sådan.

Jeg tror, at han snakker om de dér gadgets, som man kan få til sit sidepanel
i Vista.
Umiddelbart er dette i så fald den forkerte gruppe at spørge i, da det ikke
har med webdesign at gøre, men snarere noget programmering.

Men derudover er jeg også glad for, at det pr. default kun er
tekstfile(cookies), der gemmes på min pc ved besøg på hjemmesider.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-09-07 19:26

> Jeg tror, at han snakker om de dér gadgets, som man kan få til sit
> sidepanel i Vista.

OK! Jeg overså lige denne linie:

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 04-09-07 19:33

On 4 Sep., 19:29, "Philip Nunnegaard" <phi...@fjerndettehitsurf.dk>
wrote:

> [...]
> Umiddelbart er dette i så fald den forkerte gruppe at spørge i, da det ikke
> har med webdesign at gøre, men snarere noget programmering.

Ja, det er præcist de gadets som man kan få til vista som det handler
om. De er ret simple, bare noget html kode samt noget javascript,
derfor spørger jeg i denne gruppe. Da gadet'en ligger på maskinen, så
er der jo ikke noget i vejen for at den redigerer i de filer som er
placeret sammen med den i installationsmappen.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-09-07 20:13

> Ja, det er præcist de gadets som man kan få til vista som det handler
> om. De er ret simple, bare noget html kode samt noget javascript,
> derfor spørger jeg i denne gruppe.

Jeg vil tro, at du skal ud i noget serverside-script for at kunne ændre i
html-filerne.
Og så skal disse filer formentlig ligge in en bestemt mappe - f.eks.
inetpub\wwwroot, såfremt du har IIS installeret.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-09-07 15:58

On Tue, 4 Sep 2007 21:13:08 +0200, "Philip Nunnegaard"
<philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:

>Jeg vil tro, at du skal ud i noget serverside-script for at kunne ændre i
>html-filerne.

Ja, det vil sagtens kunne laves med ASP's FSO (FileSystemObject).

>Og så skal disse filer formentlig ligge in en bestemt mappe - f.eks.
>inetpub\wwwroot, såfremt du har IIS installeret.

Det er ikke nødvendigt. FSO kan adressere alle filer på den computer,
den kører på.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-09-07 16:13

> Det er ikke nødvendigt. FSO kan adressere alle filer på den computer,
> den kører på.

Det lyder ikke betryggende.
Forhåbentlig betyder det ikke, at jeg kan smide et script på min hjemmeside,
der ændrer i brugerens tekstfiler (bortset fra cookies) eller i filer på en
anden hjemmeside.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-09-07 17:18

On Sun, 9 Sep 2007 17:13:18 +0200, "Philip Nunnegaard"

>Det lyder ikke betryggende.

Jo, det er skam trygt nok.

>Forhåbentlig betyder det ikke, at jeg kan smide et script på min hjemmeside,
>der ændrer i brugerens tekstfiler (bortset fra cookies) eller i filer på en
>anden hjemmeside.

Nej, det betyder det ikke.
FSO kan ændre filer på den maskine den kører på - ikke på andres.

Fx: Din hjememside ligger på en server (hos dig selv eller på et
webhotel). Hvis du sætter FSO til at køre serverside, kan den ændre
filer på denne server - ikke hos den bruger, der ser siden.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 04-09-07 20:31

On 4 Sep., 21:13, "Philip Nunnegaard" <phi...@fjerndettehitsurf.dk>
wrote:

> [...]
> Og så skal disse filer formentlig ligge in en bestemt mappe - f.eks.
> inetpub\wwwroot, såfremt du har IIS installeret.

Ja, jeg har IIS installeret da jeg koder en del ASP. Jeg ville dog
lave en radioplayer som kunne bruges af andre, så derfor ville jeg
undersøge om man ikke kunne finde et script som kunne tilføje linier
til en fil. Det er ikke sikkert at det kan lade sig gøre?

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Martin

Dato : 06-09-07 13:39

Christian Møller Nielsen wrote:

> [...]
> undersøge om man ikke kunne finde et script som kunne tilføje linier
> til en fil. Det er ikke sikkert at det kan lade sig gøre?

Hvis man på en hjemmeside både uploader html filen samt indsætter url'en
- så kan man helt sikkert godt lave det.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-09-07 14:39

> Hvis man på en hjemmeside både uploader html filen samt indsætter url'en -
> så kan man helt sikkert godt lave det.

Så ryger hele fidusen ved de dér gadgets, hvis de folk, der skal bruge
gadgeten pludselig skal sætte sig ind i den slags ting også.
Men man skal vist nok kende lidt til Vista for overhovedet at vide, hvad vi
taler om.
www.hitsurf.dk/privat/vista_gadget.jpg <-- Det er dem ude til højre