Harddisk problemmer
Fra : Dennis Mortensen

Dato : 09-07-01 22:40

Jeg et LILLE problem som jeg håber at i kan hjælpe mig med.

Jeg her 6 HD'er i mit system (ca 300 GB) jeg har et Promise Tec Ultra66 IDE
cont + min ATA100 cont på min bundkort og det er her problemet kommer altså
på bundkortet, jeg har 2 hd på den første cont og to på den anden, de to som
sidder på den anden cont. er to 30 GB hd, der er ikke fejl på dem, men
Windows2000 Pro smider dem af efter en tid, ca 1 time og så skal jeg
genstarte systemet få at se dem igen.

Er der en der kan fortælle mig hvad H............. jeg skal stille
op???????????????

PS. systemet gå IKKE med nå det smider harddiskene

Fra : JLL

Dato : 10-07-01 22:55

Det lyder som du ikke har monteret diskene korrekt. Ctrl ser 2 strenge, men
det er vigtigt for Promisen ( og andre) Ultra 66/100 controllere at diskene
også sidder med slaven som første disk på strengen og dermed masteren som
den sidste på strengen. For Promisen kan jeg også sige at hvis du vil køre
med færre diske skal de sidde som følger:
1 disk=master på primær
2 diske=master på primær+master på sekundær
3 diske=master og slave på primær+master på sekundær
Jeg havde præcis de samme fejl indtil jeg skvattede over en "manual" og
(stik mod princip) rent faktisk læste den. Senere viste det sig at det samme
var gældende for alle de ctrl jeg kom i nærheden af.
Det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvordan ctrl og disk rent faktisk
finder ud af hvordan og hvorledes de sidder som master/slave og kablet's
betydning for samme.....men selvfølgelig var der måske en venlig sjæl der
kedede sig og kunne bruge lidt tid på at oplyse mig

Fra : Dennis Mortensen

Dato : 11-07-01 11:34

Tek for hjælpen