hvalpevækstkurver
Fra : R. Ilsøe

Dato : 09-07-01 22:21

Hej alle.

Wonder (DKCH Gembæks Music Wonder Worker) fødte D.7.7. 7 hvalpe, 2
dødfødte, 4 hanner og 1 tæve. Vi er begyndt at føre detaljeret vækstkurve
over kuldets største hvalp og kuldets mindste hvalp. Er der andre der fører
eller har ført detaljerede kurver over en eller flere af deres hvalpe må i
meget gerne råbe højt, så vi kan samligne %-stigningerne igennem de første 8
uger.

Rinnie

PS. Wonder er en Golden Retriever.

Fra : Stine

Dato : 09-07-01 22:37

Hej
Jeg har ikke lavet deciderede kurver, men vejet min hvalpe dagligt fra
fødsel og ca. 3 uger frem. Det kunne da hurtigt føres ind på en kurve.
- Det er Tervueren jeg har. Har haft 2 kuld på henholdsvis 8 og 10 hvalpe
Stine

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-07-01 08:53

> [...]
> fødsel og ca. 3 uger frem. Det kunne da hurtigt føres ind på en kurve.
> - Det er Tervueren jeg har. Har haft 2 kuld på henholdsvis 8 og 10 hvalpe

Hej Stine.

Ja, det kunne være alletiders. Kan jeg få dig til at sende mig tallene, så
vil jeg føre dem ind i et %/g skema. Det kunne være sjovt at se systemet i
det og hvordan de forskellige racer svinger.

Mvh
Rinnie

Fra : x Vuf x

Dato : 10-07-01 11:07

Tue, 10 Jul 2001 09:52:57 +0200, R. Ilsøe wrote:

>Ja, det kunne være alletiders. Kan jeg få dig til at sende mig tallene, så
>vil jeg føre dem ind i et %/g skema. Det kunne være sjovt at se systemet i
>det og hvordan de forskellige racer svinger.

Så skal du da ha' en kæmpedatabase til at køre det! Hvalpenes evt. vægt-
svingninger afhænger da helt af hvordan moderen fodres før og efter fødslen,
og hendes generelle sundhedstilstand!
I øvrigt vejer jeg mine til de er 8 uger. Papillonkuld er på 1-5 hvalpe,
men jeg har ikke lige nu tal på, hvor mange jeg har haft i de 11 år,
der er gået...

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-07-01 12:00

> Så skal du da ha' en kæmpedatabase til at køre det! Hvalpenes evt. vægt-
> svingninger afhænger da helt af hvordan moderen fodres før og efter
fødslen,
> og hendes generelle sundhedstilstand!

Ja, jeg ved det er noget lidt voldsomt jeg skal ha' op at køre, men jeg er
i den heldige situation, at min far er matematik geni og genial til at sætte
sådan noget op, så jeg får slået 2 fluer med 1 smæk... Jeg får hvalpene ind
i et skema og de vægtstining i g og % og jeg lærer lidt mere om databaser og
udregninger af de 2 ting på en lidt mere simpel måde end min gamle matematik
lære formåede

I de fleste tilfælde bliver moderen fodret med det samme fra fødslen til
hvalpene skal hjemmefra, så det vil ikke gi' udsvingninger i den forstand,
da det er samme næring der bliver tilsat igennem hele forlæbet. Om det så er
den ene eller den anden form for fodder.

> I øvrigt vejer jeg mine til de er 8 uger. Papillonkuld er på 1-5 hvalpe,
> men jeg har ikke lige nu tal på, hvor mange jeg har haft i de 11 år,
> der er gået...

Kunne du ikke tænke dig at sende mig et af dine skemaer? Bare et med 2-3
hvalpe? Det ville være super lækkert!

Rinnie

Fra : Jens Mejdahl

Dato : 10-07-01 13:01

Hej Rinnie!
Jeg har vejet mine westi hvalpe hver dag og ført dem ind i exel så
hvis du sender mig din e-mail adresse så kan jeg evt. prøve at sende
det til dig.
Hej fra Jens mejdahl@mejdahl.dk
PS.
På følgende adresse kan du også følge et kuld westier ( foto hver dag
) se under billeder. www.mejdahl.subnet.dk

Fra : Stine

Dato : 11-07-01 16:01

Tja, jeg vejer da også mine til de er 8 uger - men ikke dagligt, mere bare
for sjov *S* Da der efter 3. uge har en størrelse hvor det lynhurtigt kan
ses hvis ikke de tager på / taber sig *S*

Fra : x Vuf x

Dato : 11-07-01 17:44

Wed, 11 Jul 2001 17:00:46 +0200, Stine wrote:

>Tja, jeg vejer da også mine til de er 8 uger - men ikke dagligt, mere bare
>for sjov *S* Da der efter 3. uge har en størrelse hvor det lynhurtigt kan
>ses hvis ikke de tager på / taber sig *S*

Nej nej efter de første 14 dage vejer jeg dem 1 gang i ugen.

24 kuld - 63 hvalpe + dem jeg har hjulpet min datter med.

Fra : Stine

Dato : 11-07-01 15:59

Hej.
Jeg kan sende tallene, men det ville være nemmest hvis jeg fik din private
adresse og sendte med alm. post *S* Jeg har kun tallene i et hæfte !! -
skal huske at bruge dyret her til noget "fornuftigt" næste gang *GG*
Kan du evt. maile adressen ???