For lavt blodtryk
Fra : Sven

Dato : 01-09-07 21:14

Hej.
Min kone har fået konstanteret for lavt blodtryk. Kan der gøres noget ved
det? Hun er invalidepensionist, så motion er ikke en mulighed.

Sven

Fra : Workingmom

Dato : 01-09-07 22:38

Sven skrev:
> Hej.
> Min kone har fået konstanteret for lavt blodtryk. Kan der gøres noget ved
> det? Hun er invalidepensionist, så motion er ikke en mulighed.

Masser af lakrids? Det er ikke farligt - man skal bare huske at tage den
med ro, når man rejser sig op.

Man kan sørge for at drikke nok - det modvirker følgevirkningerne lidt.

Jeg har selv levet med det i evigheder.

Tine Ditmar

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-09-07 00:11

> Min kone har fået konstanteret for lavt blodtryk. Kan der gøres noget ved
> det? Hun er invalidepensionist, så motion er ikke en mulighed.

Det er ellers det bedste - er hun helt lam eller er der muligheder, evt i
samarbejde med en fys.?
Overvægt, rygning og fed mad får blodtrykket op, men det har så nogle andre
og mere uheldige konsekvenser. Er hun meget generet af det?

Mvh Maria

Fra : lh

Dato : 02-09-07 05:15

> [...]
> Overvægt, rygning og fed mad får blodtrykket op, men det har så nogle
> andre og mere uheldige konsekvenser. Er hun meget generet af det?

Jeg har også et lidt for lavet blodtryk og har fået at vide at det gør
bestemt ikke noget og det faktisk er meget godt. Det eneste minus er at jeg
kan mærke det sortner for øjnene når jeg rejser mig af og til, men ellers
lever jeg godt med det.
Snak med lægen om det og hvad siger han/hun?

mvh

lh

Fra : pensionisten

Dato : 02-09-07 08:21

Maria Frederiksen skrev:

> [...]
> Overvægt, rygning og fed mad får blodtrykket op, men det har så nogle andre
> og mere uheldige konsekvenser. Er hun meget generet af det?

Øh er motion ikke mest for for høj blodtryk og en hel masse andre ting

fra
Jørgen

Fra : lh

Dato : 02-09-07 10:27

"pensionisten" <oldboy@os.dk> skrev i en meddelelse

> Øh er motion ikke mest for for høj blodtryk og en hel masse andre ting
>
> --
> Mvh
> fra
> Jørgen

Motion er jo altid godt. Det er vel med til at vi generelt har det bedre,
både mentalt og fysisk. Min mening er at det er meget vigtigt vi holder os i
gang.
Jeg kan ikke lade være med at se Sonja fra Saxogade, som lige nu
genudsendes. Jeg kan ikke lade være med at studere de klip der er fra
gadebilledet og de mange mennesker og tænkte faktisk på i går at der er ikke
mange overvægtige mennesker, børn som voksne. Når man ser ud i gadebilledet
nu, så er rigtig mange på den forkerte side af vægten. "Sonja" er vel
optaget omkring ´70. Det syntes jeg siger lidt om det samfund vi
efterhånden - og egentligt ret hurtigt - har fået skruet sammen.

lh

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-09-07 19:13

> Øh er motion ikke mest for for høj blodtryk og en hel masse andre ting

Motion er godt for mange ting, både for højt og for lavt blodtryk.

Mvh Maria

Fra : Workingmom

Dato : 03-09-07 07:34

Maria Frederiksen skrev:

> Motion er godt for mange ting, både for højt og for lavt blodtryk.
>
> Mvh Maria

Så det kan man bare angive som 'helbredelsesmetode' til hvadsomhelst?

Det er jo det samme som at sige ingenting, hvis det bare virker på alt.

Tine Ditmar

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-09-07 15:08

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så det kan man bare angive som 'helbredelsesmetode' til hvadsomhelst?
>
> Det er jo det samme som at sige ingenting, hvis det bare virker på alt.

Maria har faktisk ret her. De receptorer der styrer blodtrykket sidder oppe
på brystkasen og er åbenbart afhængig af motion. I hvert fald virker det på
både for højt og for lavt blodtryk.

Normal lægmandslogik ville måske sige, at motion måske ligefrem forværrer et
højt tryk, men mærkelig nok er det ikke sådan det forholder sig.

Det fede ved motion er faktisk, at det netop indvirker positivt på pænt
mange ting.
Senest har motionen for mig lige fået mit ellers utrolig ulækre
skinnebenssår til at trække sig tilbage. Kroppen er sgu en herlig
håndværker. Der behøves ikke altid en hyldefuld giftstoffer til at forbedre
ens situation.

Mvh. brian

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-09-07 20:31

> Så det kan man bare angive som 'helbredelsesmetode' til hvadsomhelst?

Nej, nok ikke hvad som helst, men det er fint til regulering af appetit, mod
depressioner og mod både for højt og for lavt blodtryk. Der skal nok også
være andre ting det er godt for.

Mvh Maria

Fra : Sven

Dato : 05-09-07 19:29

> Det er ellers det bedste - er hun helt lam eller er der muligheder, evt i
> samarbejde med en fys.?

Hun er ikke lam som sådan, men hun lider stærkt af Morphus Behcet, og får
derfor stærkere smerter hvis hun ikke holder sig i ro.

> Overvægt, rygning og fed mad får blodtrykket op, men det har så nogle
> andre og mere uheldige konsekvenser.

Hun er bestemt ikke overvægtig, men hun ryger.

> Er hun meget generet af det?

Både og. Hendes hvilepuls er nede på 52, og med et blodtryk på ned til
(laveste måling) 50/92, er det en langvarig affære hver gang hun skal have
Remicade behandling for sin sygdom. Lægen anbefaler hende at drikke en masse
vædske (ikke bajere ) og gerne sukkerfri sodavand, da nogle af de
kunstige sødemidler _kan_ virke forhøjende på blodtrykket. Ellers har han
ikke noget tilbud til dette, da der ikke findes officiel medicin til at hæve
blodtrykket. jeg tænkte så på, om her måske var nogen der kendte til
alternativ medicin, naturmedicin eller andet som kunne hjælpe hende lidt.
--

Venlig hilsen
Sven