Udelade CSS ved Firefox
Fra : Thrane

Dato : 01-09-07 15:04

Er det muligt i sin CSS fil at srkive noget der gør at FF IKKE tage en
bestemt linie med?

Hvis ja, hvad skal jeg skrive eller finde noget om emnet?

--
Thrane

Fra : Casper Christiansen

Dato : 01-09-07 15:31

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det muligt i sin CSS fil at srkive noget der gør at FF IKKE tage en
> bestemt linie med?
Skal IE og Opera tage den linje med eller skal det være en linje som slet
ikke bliver taget med?

> Hvis ja, hvad skal jeg skrive eller finde noget om emnet?
>
> --
> Thrane

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 01-09-07 15:42

"Casper Christiansen" <zalle-cs@hotmail.com> wrote in message
> Skal IE og Opera tage den linje med eller skal det være en linje som slet
> ikke bliver taget med?

De må begge gerne læse linien, Fireforx må ikke...

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-09-07 17:56

Thrane wrote:

> De må begge gerne læse linien, Fireforx må ikke...

Det ville være lettere, hvis kun IE skulle læse den css -> læg det i
conditional comment.

I html (head)

<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie.css">
<![endif]-->

eller bare i css lave dette:

* html #foo {
definitioner
}

Kilde: http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 02-09-07 16:20

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> wrote in message

> eller bare i css lave dette:
>
> * html #foo {
> definitioner
> }

Den kan jeg ikke rigtig tyde...

Jeg har dette:

img {
border-style: none;
behavior: url("/code/pngbehavior.htc");
}

der vil jeg gerne have FF IKKE læser den behavior...

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-09-07 20:52

Thrane wrote:

> Den kan jeg ikke rigtig tyde...
>
> Jeg har dette:
>
> img {
> border-style: none;
> behavior: url("/code/pngbehavior.htc");
> }

Sæt et id på dit img. Lav så dette i css:

* html img#foo {
border-style: none;
behavior: url("/code/pngbehavior.htc");
}

(foo er 'wild cart' for en brugerdefineret størrelse).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 04-09-07 21:44

> [...]
> behavior: url("/code/pngbehavior.htc");
> }
>
> (foo er 'wild cart' for en brugerdefineret størrelse).

Jeg kan vel ikke sætte ID på samtlige billeder?

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-09-07 05:29

Thrane wrote:

> Jeg kan vel ikke sætte ID på samtlige billeder?

Er det ikke ved at være på tide, du kommer med et link til det, du prøver at
lave og en præcis beskrivelse af, hvad du vil opnå. Så bliver det meget
lettere for os andre at komme med en konkret og holdbar løsning.

Indtil videre har vi blot måttet prøve at gætte os frem til, hvad du har
brug for.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-09-07 17:10

Thrane skrev:

> [...]
> behavior: url("/code/pngbehavior.htc");
> }
>
> der vil jeg gerne have FF IKKE læser den behavior...

Det gør Firefox sandelig heller ikke. behavior
er en MS-specifik egenskab, som kun tolkes
af IE5+. Alle andre browsere springer en egenskab,
de ikke forstår over.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Thrane

Dato : 06-09-07 09:45

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> Det gør Firefox sandelig heller ikke. behavior
> er en MS-specifik egenskab, som kun tolkes
> af IE5+. Alle andre browsere springer en egenskab,
> de ikke forstår over.

Alligevel melder FF fejl ved den behavior...

--
Thrane

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-09-07 07:19

"Thrane" skrev i en meddelelse...

> Er det muligt i sin CSS fil at srkive noget der gør at FF IKKE tage en
> bestemt linie med?

Næh. Så vidt jeg ved, så skal det gøres serverside, og det kræver lidt viden
om faldgruberne. Det kan formentlig også lade sig gøre med JS (som er
afhængig af brugerens indstilling af JS).

Men eftersom FF er meget standardoverholdende, så vil det måske være bedre
at analysere årsagen til, du vil servere noget specielt til FF.

> Hvis ja, hvad skal jeg skrive eller finde noget om emnet?

søg på google på http_user_agent + w3schools

MVH
Rune Jensen

Fra : Thrane

Dato : 02-09-07 16:18

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> wrote in message

> Men eftersom FF er meget standardoverholdende, så vil det måske være bedre
> at analysere årsagen til, du vil servere noget specielt til FF.

Jeg vil UDELADE noget for FF...

--
Thrane

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-09-07 22:50

Thrane skrev:

> Jeg vil UDELADE noget for FF...

Jamen, hvad er det du vil udelade, og hvorfor?

Du er nødt til at være lidt mere specifik. Hvad gør
Firefox ved den kode du vil udelade?

Giv et link til din side, så vi kan se hvad det drejer
sig om - det kunne jo være at en kunne finde en helt
anden løsning.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 04-09-07 21:45

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> [...]
> Firefox ved den kode du vil udelade?
>
> Giv et link til din side, så vi kan se hvad det drejer
> sig om - det kunne jo være at en kunne finde en helt

Og FF kan ikke lide den behavior...

--
Thrane

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-09-07 22:36

Thrane skrev:

> img {
> border-style: none;
> behavior: url("/code/pngbehavior.htc");
> }

Det kom Erik med en løsning på, htc er jo kun for IE, og
her findes

<!--[if IE]>
Kode som kun IE forstår
<![endif]-->

> Og FF kan ikke lide den behavior...

Hvorfor kommer du ikke bare med et link? Så kan alle
se hvad der er galt, og hjælpe med en løsning.

Som det er nu, skal alle selv oprette en htc-fil for at
teste i alle browsere, og så kender vi alligevel ikke dit
problem.

Vi vil se det i virkeligheden, du kan vel lægge en
testside ud som viser problemet?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk