HD-størrelse på W98 hhv WinXp
Fra : Vidal

Dato : 31-08-07 07:16

Jeg har en ældre IBM netvista W98 med en en HD på
160 Gb. Da jeg satte den til, ville computeren kun
'se' de 30Gb og jeg måtte indstallere den med et
specielt program, der fik den til at acceptere alle
160 Gb.

Mit spørgsmål er, om det er software-betinget, således
hvis jeg installerer XP kan benytte HD'en uden videre,
og at computeren accepterer hele størrelsen uden
ekstra programmer.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Frank R.

Dato : 31-08-07 08:13

Vidal wrote:
> Jeg har en ældre IBM netvista W98 med en en HD på
> 160 Gb. Da jeg satte den til, ville computeren kun
[..CUT...]

Hvis det er "bios" i computeren der kun finder de 30GB, vil du også få
problemet med XP.

Hilsen
Frank

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-08-07 09:04

Vidal <vidal@webspeed.dk> crashed Echelon writing

> Mit spørgsmål er, om det er software-betinget, således
> hvis jeg installerer XP kan benytte HD'en uden videre,
> og at computeren accepterer hele størrelsen uden
> ekstra programmer.

www.48bitlba.com

1. BIOS skal understøtte det
2. OS skal understøtte det

XP understøtter 48bit LBA fra SP1a og opefter, men du installerer
selvfølgelig bare fra en SP2 slipstreamet XP CD.

Windows98 kræver patch.
http://members.aol.com/rloew1/Programs/Patch137.htm

--
Bjarke Andersen