Nyt bundkort men hvilket? Råd søges
Fra : BB-8210

Dato : 29-08-07 21:13

Hej
jeg overvejer at købe et nyt bundkort pga. at jeg kun har mulighed for at
tilslutte et ide drev til mit Abit 9 pro bundkort.

Jeg har et par gode Plextor drev liggende som jeg gerne vil have gang i.

Det skal være til socket 775 - Pci expres - Ddr2 800/667/533 Ram up til
mindst 4Gb. Sata men altså også Ide tilslutning til både harddisk, dvd og cd
drev med eller uden lyd indbygget. Pris max 1300 kr.

Er der nogele som har et forslag om hvad jeg skal vælge ?

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-07 21:21

BB-8210 wrote:
> [...]
> drev med eller uden lyd indbygget. Pris max 1300 kr.
>
> Er der nogele som har et forslag om hvad jeg skal vælge ?

Dette er et godt board indenfor din prisramme
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2823&ID=380743

Fra : Hans

Dato : 29-08-07 22:24

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> Dette er et godt board indenfor din prisramme
> http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2823&ID=380743

Det har også kun én IDE port.

Dette MSI board har to IDE-Porte:

http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=P6N_SLI-FI&class=mb

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-07 23:09

Hans wrote:

> Det har også kun én IDE port.

jeps, men hvad er idéen i mere end 1 DVD-RW drev nu om dage, tænkte jeg.

Fra : Nicolai

Dato : 30-08-07 00:16

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> jeps, men hvad er idéen i mere end 1 DVD-RW drev nu om dage, tænkte jeg.

Ikke rigtig noget, men hvis man er doven, så kan man indlæse fra den ene
og skrive med den anden. :)

Man kan også sætte den til at indlæse og brænde, mens man er nede og træne.

nicolai

Fra : Hans

Dato : 30-08-07 03:15

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> jeps, men hvad er idéen i mere end 1 DVD-RW drev nu om dage, tænkte
> jeg.
Kravet fra spørgeren var mere end én IDE-Port, så det var mit udgangspunkt,
men udover det er Gigabytes GA-P35-DS4 da et rigtig godt bundkort.

Jeg tror dog bare det er lettere at ændre de to Plextor drev til SATA med en
omformer, da udbudet af bundkort med flere IDE-Porte er stærkt begrænset
efterhånden.

Hans

Fra : BB-8210

Dato : 30-08-07 07:44

Hvis det er muligt og drevene virker ligeså godt som normalt så er en
omformer nok det bedste for mig, jeg er jo godt tilfreds med mit nuværende
bundkort bortset fra at jeg har et par gode enheder liggende hvor jeg
hellere vil have dem i arbejde.
Har nogen erfaring med sådan en omformer - pris og hvor kan den købes?
Ellers vil jeg sige tak for hjælpen hidtil.
Mvh. BB

Fra : Hans

Dato : 30-08-07 08:37

BB-8210 wrote:
> [...]
> Har nogen erfaring med sådan en omformer - pris og hvor kan den købes?
> Ellers vil jeg sige tak for hjælpen hidtil.

Hans

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 30-08-07 08:02

Man kunne også være ligeglad med de porte på selve bundkortet, vælge det
bedste og supplere med en af følgende:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=19&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=300&Soegeord=&Equal91=&Direction618=2&Sorted618=&Direction92=2&Sorted92=&Direction230=2&Sorted230=&Direction620=2&Sorted620=&True7230=1&Trueval7230=95233&True12440=&Trueval12440=93827&True2333=&Trueval2333=31015&True12627=&Trueval12627=94826&True12628=&Trueval12628=94828&True12629=&Trueval12629=94830&True12644=&Trueval12644=94859&Submit.x=25&Submit.y=13

I/O controllere med 2 IDE/ATAPI kanaler kan fås helt ned til ca 170 kr...

/Finn
--
Der er 10 slags mennesker - Dem som forstår binær og dem som ikke gør.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-08-07 06:34

Claus Albæk (Kbh.) wrote:
> jeps, men hvad er idéen i mere end 1 DVD-RW drev nu om dage, tænkte jeg.

Har du hørt om on-the-fly-kopiering?

Jesper Poulsen

Fra : Kim

Dato : 30-08-07 11:44

On Wed, 29 Aug 2007 22:13:17 +0200, "BB-8210" <bbnospam@bnaamail.dk>
wrote:

>Er der nogele som har et forslag om hvad jeg skal vælge ?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.bundkort

fut : dk.admin.netikette
--
Kim