Tagboks i biltog til Italien
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 31-08-07 18:17

Der er noget med at tunnelerne i Italien er ret lave hvorfor det ikke er
muligt at medtage en tagboks i biltoget fra eksempelvis Hamborg til Livorno.
Jeg har dog hørt om nogen der lige inden påstigning af biltoget "smed"
personerne ud af bilen og fyldte indholdet af tagboksen ind i bilen.
Herefter tog de tagboksen af og lagde den ved siden af bilen? Har nogen af
jer set denne metode brugt i praksis? Jeg tænker her på hvad togpersonellet
siger til denne løsning?

Mvh

Lars Thomsen

Fra : Bjarne

Dato : 01-09-07 11:33

Lars Thomsen Nielsen skrev:
> [...]
> jer set denne metode brugt i praksis? Jeg tænker her på hvad togpersonellet

Prøv at skrive til dem og spørge. De skal nok svare.
Hvis det skulle knibe med tysk, så kan du nok få hjælp her.

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 01-09-07 11:58

Lars Thomsen Nielsen skrev:
> [...]
> jer set denne metode brugt i praksis? Jeg tænker her på hvad togpersonellet

Forøvrigt er problemet næppe tunnellerne i sig selv, men det pågældende
lands fritrumsprofil og fremfor alt køreledningens højde over
skinneoverkant og den krævede sikkerhedsafstand til denne.

Jeg tvivler meget på, at det er tilladt at medbringe genstande, som ikke
er fastgjort i vognene. Jeg ville i hvertfald ikke forvente det, med
mindre jeg fik det bekræftet forinden.

Bjarne