Hjælp til div +css
Fra : Henrik Woer

Dato : 01-09-07 00:01

For et par dage siden havde jeg et indlæg hvor jeg fik et par råd om css. i
Nu har jeg fået min side til at virke i firefox og IE7. MEn nu kniber det
med IE 6. hvor højre spalte ryger ned når der er indhold i venstre spalte.
Hvad fa... gør jeg galt?

Henrik

Fra : Henrik Woer

Dato : 01-09-07 00:10

Adressen er:

http://www.flamencoiaarhus.dk/kalender1.asp?id=1

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-09-07 00:13

Henrik Woer wrote:

> Hvad fa... gør jeg galt?

Du går ud fra, at IE 6 er god til matematik. Problemet er, at IE 6 (groft
sagt) tror, at 2 + 2 = 5 og når der kun er plads til 4, lægges højre spalte
ned under venstre.

Du er derfor nødt til at lave noget speciel css til IE 6 i en conditional
comment, hvor du sætter bredden på højre spalte lidt ned.

Mange før dig har måttet slås med den fejl.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Woer

Dato : 01-09-07 00:24

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> comment, hvor du sætter bredden på højre spalte lidt ned.
>
> Mange før dig har måttet slås med den fejl.

Tak for svaret Erik! Har du et godt link til en side hvor jeg kan finde lidt
kode? Eller er det nok at jeg f.eks. indskrænker den ene spalte med f.eks.
et par pixel?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-09-07 00:32

Henrik Woer wrote:

> Tak for svaret Erik! Har du et godt link til en side hvor jeg kan
> finde lidt kode?

Martin Hintzmann har lavet en fin oversigt over forskellige browseres
muligheder:

http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/

> Eller er det nok at jeg f.eks. indskrænker den ene
> spalte med f.eks. et par pixel?

Ja - i en conditional comment.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk