/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Hvem kan hjælpe mig med at lave et stylesh~
Fra : Tina Gundesen


Dato : 31-08-07 21:38

Jeg har i flere år som hobby arbejdet med at udarbejde
www.warmbloodlines.com, som p.t. indeholder ca. 3.000 undersider.
Nu bliver det kommercielt og der vil komme en masse flere sider
på, og inden da vil jeg gerne linke siderne til et stylesheet -
mit problem er bare, at jeg ikke har tid nok til at vente indtil
jeg har lært at gøre det! Jeg har (meget) mere forstand på
indholdet i min hjemmeside end selve programmeringen.
Hvem kan hjælpe mig ret hurtigt og uden at det koster halefjerene
ud af bukserne?

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Erik Ginnerskov (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 31-08-07 23:01

Tina Gundesen wrote:

> Hvem kan hjælpe mig

Forkert gruppe. Prøv i news:dk.opslag.stillinger - her hjælper vi folk til
at hjælpe sig selv, hvilket forudsætter, at du sætter dig ind i sagerne.

> ret hurtigt og uden at det koster halefjerene
> ud af bukserne?

De to ting hænger ikke sammen. Skal det ske ekspres, er det nødvendigt for
vedkommende at lægge alt andet til side så længe - og så nærmer vi os
spidsen af en jetjager, hvis det er 3000+ sider, der skal formateres.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk



Philip Nunnegaard (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 01-09-07 01:53

> De to ting hænger ikke sammen. Skal det ske ekspres, er det nødvendigt for
> vedkommende at lægge alt andet til side så længe - og så nærmer vi os
> spidsen af en jetjager, hvis det er 3000+ sider, der skal formateres.

Det er vel kun én css-fil, der skal laves, uanset om det er 1 eller 3000
sider?
Eller så inkluderer jetjageren måske også ombrydningen fra tabeller til
divs, som kræver et indgreb i alle 3000 sider?


Dennis Munding (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Dennis Munding


Dato : 01-09-07 08:29

Hej Philip!
"Philip Nunnegaard" skrev i en meddelelse:
>> De to ting hænger ikke sammen. Skal det ske ekspres, er det nødvendigt
>> for vedkommende at lægge alt andet til side så længe - og så nærmer vi os
>> spidsen af en jetjager, hvis det er 3000+ sider, der skal formateres.
>
> Det er vel kun én css-fil, der skal laves, uanset om det er 1 eller 3000
> sider?

Ja, men man skal stadig i berøring med alle siderne - hvordan vil du ellers
lave et kald til css-filen?
Den omtalte side er lavet i frames.

> Eller så inkluderer jetjageren måske også ombrydningen fra tabeller til
> divs, som kræver et indgreb i alle 3000 sider?

Så tror jeg, at prisen bliver en hel jetjager!


Med venlig hilsen
--
Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker transport af dine møbler!
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...


Philip Nunnegaard (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 01-09-07 09:06

> Ja, men man skal stadig i berøring med alle siderne - hvordan vil du
> ellers lave et kald til css-filen?
> Den omtalte side er lavet i frames.

Nu havde jeg ikke studeret kildekoden nærmere. Kan nu se, at der slet ikke
er et css-kald i forvejen.
Jeg havde nu bare forestillet mig, at designeren lavede css-filen, og så var
det op til kunden selv at ændre filnavnet på den færdige css-fil, så det
passede med det kald, der var i forvejen, alternativt selv kopiere kaldet
ind i alle 3000 html-filer.
Designeren kunne så nøjes med at have forsiden plus et par undersider til
testformål.


Kerim Ellentoft (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 01-09-07 09:19

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev :

>Jeg havde nu bare forestillet mig, at designeren lavede css-filen, og så var
>det op til kunden selv at ændre filnavnet på den færdige css-fil, så det
>passede med det kald, der var i forvejen, alternativt selv kopiere kaldet
>ind i alle 3000 html-filer.

Der er jo også en masse gammel htmlkode, der skal fjernes på hver
side.

--
Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
(Sura 3, vers 87)

Philip Nunnegaard (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 01-09-07 09:30

> Der er jo også en masse gammel htmlkode, der skal fjernes på hver
> side.

Det er så der problemet ligger.


Erik Ginnerskov (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 01-09-07 13:53

Philip Nunnegaard wrote:
>> Der er jo også en masse gammel htmlkode, der skal fjernes på hver
>> side.
>
> Det er så der problemet ligger.

Det er ikke hele problemet. Man er også nødt til som ansvarsbevidst
designer/udvikler at gennemse samtlige sider i en browser, for at sikre sig,
at alt fungerer med den nye måde at styre udseendet ikke har mangler nogen
steder. Det er absolut ikke et 5-minutters venstrehånds-job (højre, hvis man
normalt bruger venstre).



Tina Gundesen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Tina Gundesen


Dato : 01-09-07 14:07

Man er også nødt til som ansvarsbevidst
> designer/udvikler at gennemse samtlige sider i en browser, for at sikre sig,
> at alt fungerer med den nye måde at styre udseendet ikke har mangler nogen
> steder. Det er absolut ikke et 5-minutters venstrehånds-job (højre, hvis man
> normalt bruger venstre).

Ja, jeg er godt klar over det, men det er jeg heller ikke bange for, jeg har en
ret systematisk tilgang til opgaver, ellers ville jeg heller kunne holde styr på
alle de hingste i databasen. Jeg kan bare ikke selv finde ud af, hvordan man
laver det her stylesheet, og hvad der så skal fjernes på alle andre sider. Er
der ikke en af de venlige herrer, der har et konkret forslag?


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

jopa (01-09-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 01-09-07 14:43

"Tina Gundesen" <info@warmbloodlines.com> skrev i en meddelelse
>. Jeg kan bare
> ikke selv finde ud af, hvordan man laver det her stylesheet, og hvad
> der så skal fjernes på alle andre sider. Er der ikke en af de venlige
> herrer, der har et konkret forslag?

Det ultimative er at starte forfra.
Tekst og billeder med mere kan selvfølgelig genbruges

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.jp-web.dk



Casper Christiansen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Casper Christiansen


Dato : 01-09-07 14:54

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det ultimative er at starte forfra.
> Tekst og billeder med mere kan selvfølgelig genbruges
Ja helt enig. Når man skal lave designet om til et CSS synes jeg det er
hurtigst og nemmest at starte forfra også bare genbruge sine billede og
tekst.


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Tina Gundesen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Tina Gundesen


Dato : 01-09-07 17:34

> > Det ultimative er at starte forfra.

Ja, det kan jeg godt se logikken i - jeg mangler dog stadig HJÆLP til det!
Bare prisen kan holdes på spidsen af jetjageren Er der slet ingen, der
har mod på det?

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

jopa (01-09-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 01-09-07 18:30

"Tina Gundesen" <info@warmbloodlines.com> skrev i en meddelelse
news:46d9948b$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>>> Det ultimative er at starte forfra.
>
> Ja, det kan jeg godt se logikken i - jeg mangler dog stadig HJÆLP til
> det! Bare prisen kan holdes på spidsen af jetjageren Er der slet
> ingen, der har mod på det?

Jo da det er der sikkert hvis du spørger i den rigtige gruppe som er
stillingsgruppen


--
Mvh. John
www.jp-web.dk
www.jp-web.dk



Tina Gundesen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Tina Gundesen


Dato : 01-09-07 20:57

> Jo da det er der sikkert hvis du spørger i den rigtige gruppe som er
> stillingsgruppen

ok, var ikke lige klar over den mulighed. Jeg anså det nok ikke som et
"job", da det er et engangs-projekt. Jeg prøver det andet sted!

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Christian Bohr-Halli~ (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 01-09-07 00:35

Tina Gundesen <info@warmbloodlines.com> posting:

>Jeg har i flere år som hobby arbejdet med at udarbejde
>www.warmbloodlines.com, som p.t. indeholder ca. 3.000 undersider.
>Nu bliver det kommercielt og der vil komme en masse flere sider
>på, og inden da vil jeg gerne linke siderne til et stylesheet -

Mener du sådan her: http://cbh.softwolves.dk/temp/hengst/ - i så
fald mangler du kun 2.900 sider nu :)

>Hvem kan hjælpe mig ret hurtigt og uden at det koster halefjerene
>ud af bukserne?

Jeg kan ikke huske, om et css vinder over font, strong, b, bgcolor
osv. (nogen der ved det?). Gør det ikke, er det en noget større
opgave, da alt det snask skal fjernes/erstattes.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Erik Ginnerskov (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 01-09-07 13:55

Christian Bohr-Halling wrote:

> Jeg kan ikke huske, om et css vinder over font, strong, b, bgcolor
> osv. (nogen der ved det?).

Lokale definitioner på de enkelte elementer (i html eller css - det er
underordnet) vil vinde over eksterne, globale definitioner.

> Gør det ikke, er det en noget større
> opgave, da alt det snask skal fjernes/erstattes.

Det er netop det, der er problemet.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk



Tina Gundesen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Tina Gundesen


Dato : 01-09-07 14:04

> Mener du sådan her: http://cbh.softwolves.dk/temp/hengst/ - i så
> fald mangler du kun 2.900 sider nu :)

ja, det var noget i den stil, jeg mente, og jeg er godt klar over, at
jeg skal gå ind selv og rette 3000 sider til, men hellere gør det nu,
end at vente, indtil der er 20.000!

> Jeg kan ikke huske, om et css vinder over font, strong, b, bgcolor
> osv. (nogen der ved det?). Gør det ikke, er det en noget større
> opgave, da alt det snask skal fjernes/erstattes.

Hvis jeg får forklaret på DANSK, hvad der skal fjernes i de gamle
html-sider, kan jeg vel nok finde ud af det, alt det andet har jeg jo
også kunnet finde ud af på en eller anden måde ved at prøve mig frem.
Jeg søger bare en person, der måske sammen med mig kan lave en
css-fil i stedet for den template, jeg plejer at bruge, når jeg
opretter en ny hingst. Det er ikke fordi jeg ikke selv vil lære,
hvordan man gør, men jeg er bange for, at tiden render lidt fra mig
(der er også et par små børn og så videre, der skal passes)

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Erik Ginnerskov (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 01-09-07 17:45

Tina Gundesen wrote:

> Hvis jeg får forklaret på DANSK, hvad der skal fjernes i de gamle
> html-sider, kan jeg vel nok finde ud af det,

Selvfølgelig kan du finde ud af det: Alt hvad der har med sidens udseende at
gøre, skal fjernes fra din html og i stedet defineres i css.

Jeg kan anbefale et par udmærkede tutorials vedrørende css:

http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css1
http://html.dk/tutorials/css/

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk



Tina Gundesen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Tina Gundesen


Dato : 01-09-07 21:02

> http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css1
> http://html.dk/tutorials/css/

Ja tak, jeg har kigget på de tutorials her på siden og synes at de er rigtig
geniale og lige til at forstå. Jeg skal lige se nærmere på den med
hjemmesideskolen, navnet lyder i hvert fald lovende! Jeg er bare bange for at
jeg ikke har tid nok til at lære det grundigt selv, før projektet skal være i
luften! Det er ikke viljen, der mangler

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Studio Smalbro (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Studio Smalbro


Dato : 01-09-07 11:31

Hej Tina
Det er et fint stykke arbejde du har lavet. Du er blot kommet igang på en
lidt gammeldags måde. Jeg tror du ville være bedre stillet ved at lægge hele
sitet over i et cms som f.eks Joomla.
Det kan godt føles som lidt en mundfuld, men du kan "snyde" lidt ved f.eks
at få nogen til at installere og customisere en template. Herefter kan du
selv lægge indholdet ind, og det er en lidt nemmere proces, som blot tager
tid, men ikke er svær. Du får så mange ekstra features ved at bruge cms, som
du vil have stor fornøjelse af i den type site du har, fordi det
grundliggende er en database du har lavet. Jeg giver gerne lidt råd om
Joomla, som er et gratis opensource system der kan hostes meget billigt.

Kh
Bjørn


"Tina Gundesen" <info@warmbloodlines.com> skrev i en meddelelse
news:46d87c2f$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har i flere år som hobby arbejdet med at udarbejde
> www.warmbloodlines.com, som p.t. indeholder ca. 3.000 undersider.
> Nu bliver det kommercielt og der vil komme en masse flere sider
> på, og inden da vil jeg gerne linke siderne til et stylesheet -
> mit problem er bare, at jeg ikke har tid nok til at vente indtil
> jeg har lært at gøre det! Jeg har (meget) mere forstand på
> indholdet i min hjemmeside end selve programmeringen.
> Hvem kan hjælpe mig ret hurtigt og uden at det koster halefjerene
> ud af bukserne?
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne
> KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials



Tina Gundesen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Tina Gundesen


Dato : 01-09-07 13:58

> Det er et fint stykke arbejde du har lavet. Du er blot kommet igang på en
> lidt gammeldags måde. Jeg tror du ville være bedre stillet ved at lægge hele
> sitet over i et cms som f.eks Joomla.

Ja tak, det er gammeldags, men for mig fungerer det jo, fordi jeg selv kan
redigere i det. Dengang jeg startede, drømte jeg heller ikke om, at det skulle
blive en større sag en gang.

Du får så mange ekstra features ved at bruge cms,

Jeg kender intet til cms, det skal jeg lige have en forklaring om!

Jeg giver gerne lidt råd om
> Joomla, som er et gratis opensource system der kan hostes meget billigt.

Ja tak, kan vi så ikke gå over til e-mail, jeg synes, at det her er forvirrende


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Kim Ludvigsen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 03-09-07 00:00

Den 31-08-07 22.38 skrev Tina Gundesen følgende:

> Jeg har i flere år som hobby arbejdet med at udarbejde
> www.warmbloodlines.com, som p.t. indeholder ca. 3.000 undersider.

Andre har foreslået dig at starte forfra - det vil jeg også, men med et
twist: I stedet for at lave enkeltstående sider vil det være en rigtig
god ide at opbygge det hele i en database.

Så skal du ikke rette i flere tusinde sider, men kan nøjes med at lave
én enkelt side til de besøgende samt en enkelt side til indtastning af
oplysninger. Det store arbejde vil så bestå i at lave opbygningen af
databasen og scripts til at opdatere databasen og hente data fra den. Og
så selvfølgelig arbejdet med at indtaste data i den. Det sidste kan du
selv klare.

På langt sigt er databaseløsningen langt den nemmeste, og den gør det fx
også nemt at lave et søgefelt til søgning efter heste ud fra navn,
farve, fødselsår m.m. Jeg vil også tro, at databaseløsningen er klart
den billigste at få stablet på benene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange
muligheder, når du surfer på nettet.
http://kimludvigsen.dk

Tina Gundesen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Tina Gundesen


Dato : 03-09-07 14:23

> Andre har foreslået dig at starte forfra - det vil jeg også, men med et
> twist: I stedet for at lave enkeltstående sider vil det være en rigtig
> god ide at opbygge det hele i en database.

Tak, Kim, det er også præcist det, jeg selv er kommet frem til. Der har
været et par venlige herrer, der har henvendt sig til mig via e-mail og
tilbudt hjælp, og jeg er blevet en hel del klogere på, hvad der skal laves,
så en af dem ender nok med at lave det om fra bunden af for mig.
Venlig hilsen TIna

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste