OnClick uden href
Fra : Harald

Dato : 01-09-07 10:59

Hej

Jeg vil gerne have en OnClick på en tekst "INFO", jeg har lavet det således
men ville gerne undvære <a href...

jeg tror det kan gøres ved måske at benytte en eller anden <div class=
format men ved ikke lige hvordan?

Mvh
HK

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 01-09-07 11:38

On Sat, 1 Sep 2007 11:58:43 +0200, "Harald" <nomail@noname.dk> wrote:

> [...]
>men ville gerne undvære <a href...

>jeg tror det kan gøres ved måske at benytte en eller anden <div class=

Hvorfor?

Men du kan sagtens lave noget ala. følgende:
onClick="document.location.href='vis.php?a=i&s=77493'">INFO</span>
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Harald

Dato : 01-09-07 11:53

"Martin Mouritzen" <martin@siteloom.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?
>
> Men du kan sagtens lave noget ala. følgende:
> onClick="document.location.href='vis.php?a=i&s=77493'">INFO</span>

For at undgå at søge robotter forsøger at følge links. Der er andre links på
siden de skal kikke på men ikke disse.

/HK

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-09-07 15:20

"Harald" <nomail@noname.dk> writes:

> For at undgå at søge robotter forsøger at følge links. Der er andre links på
> siden de skal kikke på men ikke disse.

Så brug en robots.txt-fil til at fortælle robotterne at de ikke skal kigge
på den slags sider.
Det er en dårlig idé at ændre sin side af hensyn til søgemaskine-robotter,
når det til gengæld giver almindelige brugere dårligere muligheder. Her
vil det fx gøre linket ubrugeligt hvis JavaScript er slået fra - helt
unødvendigt.

/L

Fra : Thrane

Dato : 01-09-07 15:23

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message
> [...]

Google kan du fortælle at specifikke links ikke skal følges ved at sætte
rel="nofollow" ind i href'en...

--
Thrane

Fra : Harald

Dato : 01-09-07 16:01

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message

> Google kan du fortælle at specifikke links ikke skal følges ved at sætte
> rel="nofollow" ind i href'en...

Nu har jeg fjernet OnClick og brugt rel="nofollow" i stedet for. Det er
denne side det drejer sig om:
http://www.bogtorvet.net/liste.php

Takker

Mvh