Citroner i køleskab
Fra : Martin Larsen

Dato : 30-08-07 22:56

Hej gruppe

Nu og da hører jeg advarsler om at citroner kan ødelægge køleskabet. Det
lyder som en ammestuehistorie, men er der noget om snakken?

Vi har vores i grøntsagsskuffen og har aldrig haft problemer.

Hilsen
Martin

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-07 08:10

Martin Larsen wrote:
> [...]
> om snakken?
> Vi har vores i grøntsagsskuffen og har aldrig haft problemer.

Jeg har læst at agurk (?) og citroner skal pakkes fornuftigt ind,
inden man kommer dem i køleskabet da syren kan ødelægge
køleaggregatet.

Jeg har dog aldrig været ude for det.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 31-08-07 15:07

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Nu og da hører jeg advarsler om at citroner kan ødelægge køleskabet. Det
> lyder som en ammestuehistorie, men er der noget om snakken?

Rent vrøvl som så meget andet man hører.

Steen.

Fra : uh

Dato : 31-08-07 22:22

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Rent vrøvl som så meget andet man hører.
>
> Steen.

Det ville jeg nu ikke bare antage - altså at det er vrøvl, men sommetider
går der lang tid før noget kan bevises, som fx at køleskabet tager skade.

Selv opbevarer jeg altid citroner der er taget hul på i et syltetøjsglas med
låg på, ligesom jeg gør med løg i tern til to dages sild el. lign., det er
nemt og man risikerer jo ikke noget.

mvh uh

Fra : Lars Knudsen

Dato : 01-09-07 19:19

On Thu, 30 Aug 2007 23:55:48 +0200, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

>Nu og da hører jeg advarsler om at citroner kan ødelægge køleskabet. Det
>lyder som en ammestuehistorie, men er der noget om snakken?

Hvad skulle de præcist ødelægge?

>Vi har vores i grøntsagsskuffen og har aldrig haft problemer.

Samme her.

hilsen Lars