kat og fugl
Fra : lh

Dato : 30-08-07 17:41

En af mine katte er kommet med en fugl (død!) og det er synd og det må den
ikke, men sket er sket. Når det så er sagt er jeg nysgerrig efter hvad det
er for en fugl.... det er ikke en jeg umiddelbart syntes jeg har set før. Og
jeg kan ikke lige finde den i diverse fuglebøger syntes jeg. Nogen der ved
hvor jeg kan sætte et billede ind og få et svar på hvad det er for en fugl?
Jeg har ikke hjemmeside eller ved hvordan man ellers lægger et billedet ind
her og der evt.

mvh

lh

Fra : lh

Dato : 30-08-07 17:48

Har tilfældigvis lige fundet et foto på nettet og tror derfor ret sikkert på
det er en Vendehals.

lh

Fra : Battlefield's

Dato : 30-08-07 18:01

Hej
En anden gang kan du sætte billedet ind på dk. binaer og så spørge om
fuglens art på dk.fritid.hus-og have.
Hilsen Vibeke

Fra : lh

Dato : 30-08-07 18:42

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> En anden gang kan du sætte billedet ind på dk. binaer og så spørge om
> fuglens art på dk.fritid.hus-og have.
> Hilsen Vibeke

Ok. Tak for tippet.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-07 18:53

lh wrote:
> Har tilfældigvis lige fundet et foto på nettet og tror derfor ret
> sikkert på det er en Vendehals.
>
> lh

Det er ellers en rigtig smuk spættefugl.

Mini har vist også fanget en fugl idag. Der lå sådan cirka 4½ fjer
på køkkengulvet, så arten af den var lidt svær at bestemme. Resten
var vist nede i hendes mave, den "mordermis", hun har også fanget en
lille mus idag, men den tog jeg og smed i affaldsspanden, og så gik
hun og beklagede sig i en hel time over hendes onde slave. Jeg ska'
beklage hende ska' jeg, hun får alt det hun kan spise, så hun
behøver ikke selv at sørge for forsyninger. Jeg bliver så ked af det
når det er fugle det går ud over, men de er jo desværre fødte
"dræbere" de skønne misser.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-08-07 19:29

> [...]
> forsyninger. Jeg bliver så ked af det når det er fugle det går ud over,
> men de er jo desværre fødte "dræbere" de skønne misser.

ja øv, det er et minus ved kattene.. jeg har meget svært ved at juble når de
kommer slæbende med fjerkræ. sidst var det Anton, der pavestolt kom
rendende med en dompap, dem holder jeg specielt meget af, øv altså!.
Mus har vi ikke set nogen af i et par år faktisk, eller også bliver de
snuppet før vi aner uråd. Albert er supergod musejæger.
for 2-3 år siden havde vi et mindre boom af mus, pga. ombygning og huller
udtil og ned i krybekælder, så her var åben dør for de små mus, men hold da
op hvor fik de to raggier tiden til at gå, Albert fangede dem, Anton stjal
dem ud af munden på Albert..LOL.. det var fest for missekatte!.
jeg har også et par gange måtte pusse en hund på en efterladt halvdød mus,
jeg må tilstå, at jeg simpelthen ikke kan få mig selv til at tage livet af
andet end fluer, så er det godt at jeg har en lille flok dræberhunde..(-;

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-07 19:49

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> halvdød mus, jeg må tilstå, at jeg simpelthen ikke kan få mig
> selv til at tage livet af andet end fluer, så er det godt at jeg

Er det mus du mangler ? Så bare sig til så skal jeg sende nogle over
til dig, de skal bare lige klare frisvømmerprøven først. LOL Vi
har marker på 2 sider af huset, og der er lige blevet høstet, så de
"små grå" er blevet hjemløse.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-08-07 20:23

> [...]
> dig, de skal bare lige klare frisvømmerprøven først. LOL Vi har marker
> på 2 sider af huset, og der er lige blevet høstet, så de "små grå" er

Ellers tak, Tove!

GG..bare det ikke er dine "små grå" i den øverste etage der er blevet
hjemløse..LOL..(o;
Mvh. Marie -der ikke kunne nære sig

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-07 20:39

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> Ellers tak, Tove!
>
> GG..bare det ikke er dine "små grå" i den øverste etage der er
> blevet hjemløse..LOL..(o;
> Mvh. Marie -der ikke kunne nære sig

LOL Skrappe madamme

Fra : Siri

Dato : 31-08-07 15:27

> Ellers tak, Tove!
>
> GG..bare det ikke er dine små grå i den øverste etage der er blevet
hjemløse..LOL..(o;
> Mvh. Marie -der ikke kunne nære sig

Hiii hiii hiii - det sagde du og ikke jeg, *fnis* - du er godt nok
modig, Marie - og ih, hvor jeg nu mangler en øv-bøv-blabbelab smiley a
la DeKattens *GG*
Ov, nu kommer der nok snart en hestevogn flyvende gennem luften mod mig,
vi kender jo nok en vis stærk lille dame med 1 kat og temperament *GG*
Be' be', Tove, det er sjældent, at jeg er drillesyg
Jeg fortalte netop Britt, at Jason den store, når han kommer i bare lidt
bedre form, så vil han nok begynde at betale "musleje".
Så er det, at hun påstår, at de ikke har mus.... Men - de arme stakler
har fået konstateret svamp i kælderen (og ikke rotter på loftet ),
og derfor står kældervinduerne på klem for at lufte ud.....
Jason storhygger sig, guffer i sig, lader sig nusse og lege med, be'r
frækt om selskab og nusser kind mod kind - og springer højt og vender i
luften efter legetøjet!
Hvor han dog nyder at få plads og ordentlig ernæring - jo, der skal nok
blive fanget mus dér også!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS Inden jeg for alvor er røget OT, så kig evt her, Lene
http://www.computerbirding.com/what/cbirding_e.html
og på
www.fuglepigerne.dk
Og i sidste instans må vi plage Dorthe "vildkat" (vinke, vinke) med det

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-07 15:46

Siri wrote:

> [...]
> mod mig, vi kender jo nok en vis stærk lille dame med 1 kat og
> temperament *GG* Be' be', Tove, det er sjældent, at jeg er

LOL Grin du bare væk, jeg kan ta' det. Men bare vent, jeg skal
dæleme nok få skovlen under dig *GGG*. Jeg er desværre udgået for
hestevogne p.t. Kan en Jumbojet mon gøre det ?

Fra : Siri

Dato : 31-08-07 17:02

> dæleme nok få skovlen under dig *GGG*. Jeg er desværre udgået for
> hestevogne p.t. Kan en Jumbojet mon gøre det ? --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

LOVL (very loud)
Ja, hvis du ka kaste den..... Og kaster langt nok.....
Og Tove, jeg vidste ikke, at den berygtede al Kaj-da! organis. havde en
lokalafdeling hos Mini..... altså, er det ikke dem der har det med at
smide fly ind i andre folks huse... nå, not funny.....

Fra : Siri

Dato : 31-08-07 18:59

> [...]

> LOVL (very loud)
> Ja, hvis du ka kaste den..... Og kaster langt nok.....

Forresten Tove - det skal da så være et af de fly, der flyver RC fra
Frankrig, hvor fabrikken ligger (der står Made in France eller sådan
noget på poserne) - og ikke et af dem, der flyver New Zealandsk lam til
Oliver's - nej, nu er jeg slem, hva' - eller bare kræsen
Du ka også ta flyet under armen - så springer champus-propperne i
Adelgade

Fra : lh

Dato : 30-08-07 20:31

> [...]
> dig, de skal bare lige klare frisvømmerprøven først. LOL Vi har marker
> på 2 sider af huset, og der er lige blevet høstet, så de "små grå" er

Nå,så er det ikke bare hos mig. En af mine katte kommer med rigtig mange
mus. Store fede mus og hun er pavestolt når hun kommer med en slaskende død
mus. Jeg har endnu aldrig set hun er kommet med dem levende (gudskelov).
Ikke alle katte er lige gode musejægere, men hende her fanger mange. Og jeg
var faktisk begyndt at kunne høre dem under køkkenbordet. Jeg bor i et
gammelt hus hvor der er masser af muligheder for mus at komme ind, så
bortset fra jeg heller ikke kan slå dem ihjel hvis de kommer med dem levende
og jeg også på en måde syntes det er synd for musene, så har det altså
hjulpet på det at katten har fanget alle disse mus. Jeg har ikke hørt, eller
lugtet mus i køkkenet længe!!!
Men fuglene er jeg kede af de tager, men kattene kender ikke forskel på at
man skælder ud for en fugl og roser for en mus. og gudskelov er det ikke så
tit jeg ser kattene komme med en fugl, men derfor kan de da godt fange dem
Jeg elsker dyr, men kan ikke fordrage musene indendørs.Husker som barn (8-10
år) der vågnede jeg en nat ved at der var en mus i min seng. Jeg husker
tydeligt fornemmelsen af den og jeg skreg og skreg! Nu ligger der en hund og
et par katte i soveværelset, så ve den mus der våger sig ind der!!

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-07 21:03

lh wrote:

> [...]
> for musene, så har det altså hjulpet på det at katten har fanget
> alle disse mus. Jeg har ikke hørt, eller lugtet mus i køkkenet

Det er i hvert fald dejligt at være fri for musene indendørs. Det er
ikke så spændende at finde muse høm-høm i køkkenskabene. Med en kat
slipper man i hvert fald for at sætte fælder op.

Jeg skal ærligt indrømme, at hvis Mini har taget en mus og hun ikke
har myrdet den endnu, så tager jeg den fra hende og sætter den ud på
marken. Det har jeg gjort mange gange, men man skal spilleme' være
hurtig for at få fat i den.

Fra : lh

Dato : 30-08-07 21:10

> [...]
> myrdet den endnu, så tager jeg den fra hende og sætter den ud på marken.
> Det har jeg gjort mange gange, men man skal spilleme' være hurtig for at

Det har jeg også gjort , både med mus og fugle hvis de kommer med dem
levende og de ikke ser synligt skadede ud. Jeg kan ikke klare at se de leger
dem til døde

lh