Dyrlæge eller ej
Fra : Messias

Dato : 30-08-07 00:54

Min kat får normalt lov til at færdes ude om natten. Den finder så selv hjem
om morgenen hvor den hopper ind af mit soveværelsesvindue. Mange af mine
naboer kan bare ikke udstå min kat, og en af mine bekendte som er psykolog,
siger at mine naboer sagtens kan finde på og slå katten ihjel.
For 2 dage siden kom katten så hjem, og havde tydeligvis problemer med
maven. Den friskede ligesom op i løbet af dagen, og i aftes lukkede jeg den
så ud igen.
I morges kom den så igen hjem, men nu er den bange for alt muligt, og den
forsøger at gemme sig hele tiden. Den har dog sovet det meste af dagen, men
den har ikke været på toilet overhovedet. Den har i perioder vanskelig ved,
at åbne øjnene. Den spiser tilsyneladende næsten normal, og den virker ikke
til at have ondt når jeg trykker den på maven.
Bør jeg tage den til dyrlæge, eller har den fået en slags chok eller traume,
som forsvinder med tiden?

Fra : lh

Dato : 30-08-07 05:24

"Messias" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker ikke til at have ondt når jeg trykker den på maven.
> Bør jeg tage den til dyrlæge, eller har den fået en slags chok eller

Ja hvis din kat virker syg og du kan se den ikke kan åbne øjnene bør du da
tage den til dyrlæge selvfølgelig. Og jeg syntes din kat får lov til at leve
livet farligt når du har naboer der ikke kan lide din kat. Og ja mange
mennesker kan sagtens finde på at slå vore katte ihjel. Kender en, der lige
har fået flækket kæberne på sin kat, formentlig fordi den var blevet slået
med et eller andet! Så hold din kat hjemme hvis ikke i alle i området er
enige om at holde kat.
Indhegn et stykket grund, eller byg den en løbegård.

mvh

lh

Fra : Messias

Dato : 30-08-07 11:08

> [...]
> området er enige om at holde kat.
> Indhegn et stykket grund, eller byg den en løbegård.

Nej, det er ikke til at forstå, at der går mennesker rundt i blandt os, som
har denne skjulte ondskab gemt i sig. At nedgøre sig til, at torturere eller
ligefrem slå et sådan et lille uskyldig væsen ihjel, er for mig helt og
aldeles uforståelig. Men de gør det jo også kun når de er sikre på, at de
ikke bliver overvåget. Så et eller andet sted er de beviste om deres syge
handling. Jo, visse mennesker indeholder en slags morbiditet, som langt
overskrider min vildeste fantasi.

Ang. min lille prinsesses helbred, så synes hun nu at have det bedre. Den
har både tisset, spist lidt og drukket, men bruger stadig meget tid på at
sove og er stadig lidt angst. Jeg vil dog lade den undersøge hos dyrlægen da
det også er tid til vaccine.

Du har helt sikkert ret mht. indhegning af have som den eneste løsning. Så
er jeg jo også fri for at komme i fængsel fordi jeg har givet en nabo samme
behandling, som denne har givet min højtelskede kat.

Nå men fakta er, at jeg nu sælger mit hus, da jeg er havnet midt i
psykopaternes paradis. Og så har jeg lært, at checke mine nye naboer ekstra
ekstra godt. Mennesker er sku til tider nogle underlige egoistiske
skabninger.

Fra : lh

Dato : 30-08-07 12:09

> [...]
> psykopaternes paradis. Og så har jeg lært, at checke mine nye naboer
> ekstra ekstra godt. Mennesker er sku til tider nogle underlige egoistiske

Man lære desværre ikke sine naboer at kende rigtigt før man bor der. Vil du
have din kat til at gå frit, rimeligt sikkert, så flyt langt ud på landet
med langt til naboer og trafikerede veje! Alligevel er livet for en
fritgående kat farligt. På landet er der jo så jægere!

lh

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-07 12:40

On Thu, 30 Aug 2007 12:08:09 +0200, "Messias" <cybercity@mail.dk>
wrote:

>Nå men fakta er, at jeg nu sælger mit hus, da jeg er havnet midt i
>psykopaternes paradis.

Hvorfor kalder du naboerne psykopater, når det er dig selv der skider
højt og flot på lovgivningen ?

Du er helt galt på den lille ven..

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-07 11:07

On Thu, 30 Aug 2007 01:54:22 +0200, "Messias" <cybercity@mail.dk>
wrote:

>Bør jeg tage den til dyrlæge, eller har den fået en slags chok eller traume,
>som forsvinder med tiden?

Selvfølgelig skal den til dyrlæge, og så skal du holde den hjemme hvor
den hører til fremover.

Det ender jo med, at den ikke kommer hjem mere - der er tilsyneladende
nogen der er efter den fordi du tillader at den strejfer.

Fra : Messias

Dato : 30-08-07 16:25

Lille bitte og helt ubetydelige Verner uden ansigt. Dig gider jeg simpelhen
ikke spilde krudt på. Du kan bare ikke lide dyr, og så er den ikke længere.
Regler, love, bestemmelser, vedtægter osv. osv. er jo noget vi mennesker
finder på, og ordet strejfe er jo også et begreb som vi mennesker har skabt.
At tumper som dig så mener at alt hvad der strejfer skal slås ihjel, ja, det
fortæller jo bare hvor syg du er i bolden.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-07 18:18

On Thu, 30 Aug 2007 17:25:27 +0200, "Messias" <cybercity@mail.dk>
wrote:

> [...]
>At tumper som dig så mener at alt hvad der strejfer skal slås ihjel, ja, det
>fortæller jo bare hvor syg du er i bolden.

Det er vist også meget begrænset hvor meget krudt du er i besiddelse
af - dit sprog er ikke til mange kokkehuer

Iøvrigt har jeg ikke skrevet noget som helst om, at der skal slåes
katte ihjel - læs forfra, og ganske langsomt denne gang, så lykkes det
måske bedre for dig.

Fra : Messias

Dato : 01-09-07 09:05

> Det er vist også meget begrænset hvor meget krudt du er i besiddelse
> af - dit sprog er ikke til mange kokkehuer

Mennesker som ikke kan tænke selv, og som klamre sig til sindsyge love,
vedtaget af sindsyge mennesker som tror, at man bare kan lovgive sig ud af
alting, som fx i dette tilfælde dyrs naturlige adfærd. Ja, sådanne mennesker
har jeg lidt kommunikationsvanskeligheder med. Men så igen, det er jo fordi
i ikke har jeres egen logiske og medfølende mening om dyrs adfærd, at denne
kommunikationsbrist opstår.
Nej, paragrafryttere kommer jeg aldrig til at forstå, og da dyrene ikke kan
forsvare sig selv mod sådanne sindsyge regler, vedtægter, love og
bestemmelser så må jeg jo!

> Iøvrigt har jeg ikke skrevet noget som helst om, at der skal slåes
> katte ihjel - læs forfra, og ganske langsomt denne gang, så lykkes det
> måske bedre for dig.

Nej, men dette kalder jeg en kraftig antydning: "Hvorfor kravler du ikke
bare tilbage ud i rendestenen? Fordi der ligger din døde kat måske - fordi
den strejfer ......"

Du kunne jo i stedet have skrevet: ...døde kat måske - da en anden beboer i
området har slået den ihjel fordi den strejfede. Så havde du jo ligesom
fortalt, at det ikke var noget du kunne finde på!

Fra : Pia Petersen

Dato : 30-08-07 19:53

> [...]

>Mange af mine naboer kan bare ikke udstå min kat, og en af mine bekendte
>som er psykolog, siger at mine naboer sagtens kan finde på og slå katten

Tænk, de to ting ville jeg slet ikke turde kombinere !!!!

Fra : Messias

Dato : 01-09-07 09:28

> Tænk, de to ting ville jeg slet ikke turde kombinere !!!!

Hej Pia

Du har fuldstændig ret. Det er meget risikofyldt, at lukke kattten ud. Men
den har altid haft denne frihed, og når jeg forsøger, at holde den inde, så
rasere den hele huset, og så har jeg kun 2 muligheder:
Lukke den inde i kattetransporteren eller lukke den ud i vores have, som vi
efterhånden har fået næsten helt afspærret ind til naboen og de andre
dyremishandlere i området.

Men der er noget der tyder på at psykologen har ret (det har de jo som regel
:) da der netop har været en kort periode, hvor min nabo pga. en
misforståelse har været meget vred på mig. Og det var i denne korte periode
min kat kom hjem, og var meget meget syg og angst !! Jo, jeg er sikker på,
der er en sammenhæng. Men hvor er det skræmmende, at opdage sin nabo's mørke
sider på denne måde.
Måske er det ikke helt uden grund, at hun bor alene, og gør mange andre
underlige ting, som ikke kan forklares. Jo, hun er i sandhed en underlig
størrelse.

Fra : S. Hansen

Dato : 31-08-07 08:00

wrote:

> [...]
>til at have ondt når jeg trykker den på maven.
>Bør jeg tage den til dyrlæge, eller har den fået en slags chok eller traume,

At din kat færdes ude om natten vil jeg da ikke se som et større
problem, medmindre det sker på tidspunkter hvor folk stadigvæk bruger
deres haver og har deres havedør stående åben, så katten færdes
indendørs hos dem.

Der findes folk som lider af katteallergi, og det kan faktisk være
meget slemt, og hvis din kat færdes et sådant sted har jeg fuld
forståelse for at et sådant menneske reagere i afmagt over ikke at kan
leve i fred i sit eget hus.

Iflg. mark og vejfred kan man også jage en kat ud af sin have og
kommer katten tilskade ved dette, er det ikke deres problem.
De kan også efter at have advaret dig om dette aflive din kat fulgt
lovligt.

Desuden dræbes mere end 10% af alle katte årligt i trafikken.

Så ja din kat lever et farligt liv som fritgående, så du skulle måske
istedet overveje at flg. dansk lovgivning og holde din kat på eget.

Steen

Fra : Messias

Dato : 01-09-07 10:21

> problem, medmindre det sker på tidspunkter hvor folk stadigvæk bruger
> deres haver og har deres havedør stående åben, så katten færdes
> indendørs hos dem.

Min kat troede desværre, at alle mennesker var søde og rare væsner, men har
lært på den hårde måde, at det er vi mennesker ikke. Dette er lidt en
balancegang, også om natten. Da visse dyrehadere i området sommetider har
fx et vindue stående åben i sommernatten, og så har jeg hørt, at de har haft
besøgt af min kat. Heldigvis har den indtil videre overlevevet disse besøg.
Jeg har bedt de 2-3 beoere der er tale om, at smide en stor spand kold vand
på katten, når den kommer over på deres domæne, men de går mere op i regler,
vedtægter, love og bestemmelser end at bruge 30 sekunder på en spand vand!

> [...]
> meget slemt, og hvis din kat færdes et sådant sted har jeg fuld
> forståelse for at et sådant menneske reagere i afmagt over ikke at kan

Det er ikke det der er problemet i vores område.

> [...]
> kommer katten tilskade ved dette, er det ikke deres problem.
> De kan også efter at have advaret dig om dette aflive din kat fulgt

Så må vi bare håbe for den eller de personer, som har skadet min kat, at det
ikke er noget der kommer mig for ørene! Så får de nemlig præcis den samme
behandling, og så vil jeg i øvrigt skide på mark og vejfred. Nej, det er sku
ikke længere nemt og være dyr på denne planet, nu hvor menneske har
overtaget hvert lille kvadratmeter med deres egne til tider sindsyge regler.

> Desuden dræbes mere end 10% af alle katte årligt i trafikken.

Ja, dette er ikke nemt at ændre på. Heldigvis er der da visse steder brugt
en microskopisk lille del af vores skattekroner på vildthegn langs visse
vejstrækninger. Men om hegnet er finmasket nok til at hindre katte adgang
ved jeg ikke.

> Så ja din kat lever et farligt liv som fritgående, så du skulle måske
> istedet overveje at flg. dansk lovgivning og holde din kat på eget.

Fuck dansk lovgivning. Politikerne overholder den jo ikke engang selv. Og
fuck alle i paragrafryttere, som ikke kan tænke selv.
Et menneske som sidder godt og trygt hjemme i sin stue, ser en lille sød kat
trisse rundt ude i haven, fare ud og dræber katten med en spade, fordi vi nu
engang her i lille Danmark har en sindsyg regel, som lovliggør den sådan
sindsyg handling. Et sådan menneske er i min verden, et væsen som ikke
fortjener anden end selv at blive slået med en spade. Og for at bevare
størrelsesforholdet... blive slået at et andet væsen og spade som er 10
gange større.
Nej alle jer som blind kigger på de sindsyge love og bestemmelser som findes
visse steder i vores lovgivning, og blind føre dem ud i livet, til stor
skade for dyrene, i mennesker skulle tage og springe ud fra den nærmeste
klippeafsats, så vi andre som respektere alt liv og frihed, fortsat kan leve
i god harmoni med hinanden.

Fra : Alice

Dato : 01-09-07 12:40

> [...]

> nærmeste klippeafsats, så vi andre som respektere alt liv og frihed,
> fortsat kan leve i god harmoni med hinanden.

Du har da en ualmindelig modbydelig måde at fremføre dine holdninger og
meninger på :-/
Tror du sådan en opførsel giver størrer tollerance for fritløbende katte ?

Jeg er glad for at jeg ikke er din nabo !. Jeg gider nemlig heller ikke
andres katte på min matrikel. Og nej, jeg er absolut ikke kattefjendsk, jeg
har selv katte, som jeg sørger for ikke genere mine naboer !!

MVH
Alice
www.dkmisswonder.dk
www.hittekilling.dk

Fra : Messias

Dato : 01-09-07 13:39

> Du har da en ualmindelig modbydelig måde at fremføre dine holdninger og
> meninger på :-/
> Tror du sådan en opførsel giver størrer tollerance for fritløbende katte ?

Jeg syntes ikke jeg fremføre mine holdninger på en modbydelig måde, så det
forstår jeg ikke.

> Jeg er glad for at jeg ikke er din nabo !.

Jeg er også meget meget glad for du ikke er min!

>Jeg gider nemlig heller ikke andres katte på min matrikel.

Så må vi jo håbe at du kan få indrettet din autistiske verden :)

>Og nej, jeg er absolut ikke kattefjendsk, jeg har selv katte, som jeg
>sørger for ikke genere mine naboer !!

Hvis en person føler sig generet af en lille uskyldig kat, som kommer
listende igennem sin have, så skulle en sådan person søge hjælp, for så må
der simpelhen være noget galt.
Jo, en kat slår fx. fugle ihjel, og det kan jeg ikke forsvare. Men ellers
gør den jo, stort set ingen skade overhovedet. Men vil man nu bare ikke have
en kat i sin have, fordi man lider af en eller anden form for kattefobi, så
kan man jo bare sprøjte vand på katten, og så er jeg sikker på, der går en
rum tid inden katten igen kommer på besøg. Jeg ser det som det rene
myrepisseri, når voksne mennesker forsøger, at gøre noget stort ud af, at
naboens kat kiggede forbi. Få jer da et liv alle jer som har dette problem.
Katten er et dyr som trives bedst i naturen, og det bør vi respektere. Og så
har jeg ikke sagt et ord om alle de andre dyr vi låser inde i bure mm.

Fra : Alice

Dato : 01-09-07 14:55

"Messias" <cybercity@mail.dk> skrev

> Så må vi jo håbe at du kan få indrettet din autistiske verden :)

Øhhhhh ............Sikker på, du kender betydningen af 'autistisk' ???

> [...]
> respektere. Og så har jeg ikke sagt et ord om alle de andre dyr vi låser

Du har godt nok ikke mange nuancer i din farveskala :-/.
Jeg er MEGET sikker på, at ikke mange har noget imod en kat krydser igennem
haven. Det er jo ikke særlig generende !

Men en fremmed kat som besørger i børns sandkasser, er altså ikke særlig
lækker.
En kat som springer op på bilen, med ridser i lakken som følge, er ikke
særlig spændende ( Jeg har selv prøvet at få dybe ridser i min spritnye bil
pga. kattekløer ( katten blev bange for et eller andet, og satte ret kraftig
af med bagbenene )
En fertil kat, som går og strinter op af havemøbler / hoveddøre / vasketøj
osv ....Er altså en oplevelse som jeg godt kan undvære.
En fremmed kat, som måske tager sig friheder til at gå ind af åbne vinduer
og døre, kan jeg osse godt undvære.

Det var blot få punkter ...Der kan nævnes mange flere - Alt dette kører du
under betegnelsen 'en kat krydser haven'

Men lad os da bare være såååå frihed-elskende. Vi slipper da bare alle
landets hunde løs - Hvad med heste og køer ?. Det kan da ikke være rigtigt
at de skal leve på begrænset plads vel ??

MVH
Alice

Fra : Messias

Dato : 02-09-07 11:32

> Øhhhhh ............Sikker på, du kender betydningen af 'autistisk' ???

autisme [HwZtismS] subst. -n
1. en psykisk lidelse hvor patienten mister kontakten med andre personer og
trækker sig ind i sin egen verden e autist · autistisk
! aut+is/me ¯ nydannet af græsk autós 'selv'

.... og i denne verden forsøger personen så, at indrette alting sådan, som
denne person i sin totale overbevisning mener er rigtig. Sådanne personer
finder ikke fred i sindet før dette behov er opfyldt.

Lidelsen har mange forgreninger, og i dit tilfælde er det katte der er
problemet. Hvor må katten opholde sig. Hvem ejer katten, og er den kommet
ind på mit domæne, så føler jeg en indre irritation og uro. Min egen kat må
kun være indenfor et nøje afgrænset område. Kommer den udenfor denne
afgrænsning så føler jeg mig i ubalance og må jeg have katten tilbage
indenfor denne afgrænsning, så jeg igen finder ro.

Der er mennesker som dør af sult på denne klode, men for mange danskere er
det største problem; "Hvad laver naboen, og er deres lille kat kommet ind på
min grund, så skal jeg straks reagere" Nej, jeg forstår jer ikke. Hvorfor
ikke bare slappe af og acceptere alt livet som omgiver os. Der er jo ikke
noget så smukt som det naturen byder os.

Hvorfor rage i ilden, når det bare skaber en taber/taber situasion?

> Du har godt nok ikke mange nuancer i din farveskala :-/.

Det er da netop det jeg har ???

> Jeg er MEGET sikker på, at ikke mange har noget imod en kat krydser
> igennem haven. Det er jo ikke særlig generende !

Jo, ca. 80% af beboerne i mit område har højlydt givet udtryk for at de ikke
kan acceptere en kat i deres have.

> Men en fremmed kat som besørger i børns sandkasser, er altså ikke særlig
> lækker.

Enig.
Løsning: Et net over sandkassen i tidsrummet hvor børnene ikke er til stede.

> [...]
> særlig spændende ( Jeg har selv prøvet at få dybe ridser i min spritnye
> bil pga. kattekløer ( katten blev bange for et eller andet, og satte ret

Det var vel ikke dig selv der kyste katten? Det er ekstremt sjælden det
sker. Og kun - som du selv oplyser - når katten bliver skræmt.
Jeg har selv en ny bil hvor der har siddet mange katte, og der er ikke
skyggen af ridser.

> En fertil kat, som går og strinter op af havemøbler / hoveddøre / vasketøj
> osv ....Er altså en oplevelse som jeg godt kan undvære.

Måske dette kunne være løsningen
http://www.bakker.dk/Catalog/Productdetail.aspx?Ntt=katte&Ntk=NL&Ntx=mode+matchallany&Nty=1&N=0&productid=4840&D=katte&R=4840-010

> En fremmed kat, som måske tager sig friheder til at gå ind af åbne vinduer
> og døre, kan jeg osse godt undvære.

Som jeg tidligere har nævnt, så kan man jo bare give katten en ordenlig gang
vand.

> Det var blot få punkter ...Der kan nævnes mange flere - Alt dette kører du
> under betegnelsen 'en kat krydser haven'

Ja. Og jeg ville da også føle mig generet af mange af de eksempler som du
nævner. Men i stedet for, at vende min vrede mod en intetanende kat, så
spørger jeg mig selv hvad jeg kan gøre for, at hindre dette og skabe rum for
både katten og mig. Og det er her kimen ligger gemt til denne diskution
mellem dig og mig!

> Men lad os da bare være såååå frihed-elskende. Vi slipper da bare alle
> landets hunde løs - Hvad med heste og køer ?. Det kan da ikke være rigtigt
> at de skal leve på begrænset plads vel ??

Som jeg ser det. Så er der en væsentlig forskel på en kat og en hest, ko og
faktisk også en hund i dette tilfælde, hvor vi snakker om at finde en
acceptabel balance mellem dyr og mennesker.
Vi ved jo godt alle sammen at der ikke er plads til visse dyr udenfor
indhegningerne. Og man kan jo også tydeligt se på landevejen hvilken høj
pris mange katte må betale for denne frihed. Men det er jo heller ikke det
denne tråd handler om.

Min nabo's plæneklipper larmer dobbelt så meget som min. Så jeg tror jeg vil
klage ...
Nej, selvfølgelig skal man da ikke finde sig i alt. Men hvornår bør man
brokke sig, og hvornår kan det bedre betale sig ikke og sige noget. Hvis jeg
er large denne gang, så håber jeg, at min nabo viser forståelse når jeg
eller min kat gør noget lidt dumt en anden gang! Vi er jo ikke robotter,
vel?

Fra : Martin

Dato : 04-09-07 09:46

> [...]
> er large denne gang, så håber jeg, at min nabo viser forståelse når jeg
> eller min kat gør noget lidt dumt en anden gang! Vi er jo ikke robotter,

Jeg ville bare lige give mit B7 med omkring fritgående katte, men jeg er nok
inhabil da jeg selv har 3 stk ;)

Min nabo bryder sig slet heller ikke om katte, men de har en stor hund, og
jeg gav dem lov til at bygge en tennisbane dirkete i skel og de har småbørn
oven i den vilde hund så de har sådan set indhegnet hele deres egen grund.
Dermed ingen problemer. På den anden side og hos genboerne er der masser af
både hunde og katte og det har såvidt jeg ved aldrig givet problemer af
nogen art de 7 år jeg har boet her så svært er det heller ikke.

Sandkassen til børnene løses nemt med et låg som ofte følger med når man
køber sandkassen! Jeg er kun 3 gange i mit liv været udsat for at en fremmed
kat er gået ind gennem åbne døre eller vinduer men de er altså smuttet lige
så hurtigt ud igen så snart de så et menneske, og grunden til de kom var nok
at de gerne ville "snakke" med min egne misser, og det kan altså ikke sætte
mit pis i kog. Katten ved ikke hvad der er mit og dit, det er der ingen dyr
der gør.

Så skulle vi jo også i gang med at aflive alle fugle da fugleklatter også
kan skade bilens lak. Eller hvad med et pindsvin der forvilder sig ind i en
have intet-anene skal den også bare ha en tur med en spade? Eller hvis
naboens hund en dag bed et uheld slap fri ( det er sket) og løbet ind i MIN
have skulle jeg så bare plaffe den ned, eller skære halsen over på den? Jeg
må jo gerne pga den der danske lovgivning.

Folk som har så meget mod dyr bør bo i en lejlighed uden have midt i kbh på
øverste etage. Der må også være mindre risiko for at få diverse andre
dyrearter for tæt på.

Helt ærligt ja, stil en spand vand klar eller en vandpistol eller giv den en
tur med haveslangen hvis den er SÅ generende, så forstår de som regel
budskabet rimeligt hurtigt. I stedet for at skabe nabo-spild, det er for
plat.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-09-07 10:36

Martin skrev
<Så skulle vi jo også i gang med at aflive alle fugle da fugleklatter også
kan skade bilens lak. Eller hvad med et pindsvin der forvilder sig ind i en
have intet-anene skal den også bare ha en tur med en spade?>

Nu er der, i hvert fald i min verden en STOR forskel på vilde dyr og
ejerdyr, med ejer-dyr, ja så har ejeren altså et ansvar, det har han/hun
ikke over for de vilde dyr.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Messias

Dato : 04-09-07 23:03

> Nu er der, i hvert fald i min verden en STOR forskel på vilde dyr og
> ejerdyr, med ejer-dyr, ja så har ejeren altså et ansvar, det har han/hun
> ikke over for de vilde dyr.

.... og derfor er du ikke en ægte dyreven. Og derfor bliver du heller aldrig
min ven!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-09-07 06:11

Messias skrev (pas på falske profeter )
< og derfor er du ikke en ægte dyreven. Og derfor bliver du heller aldrig
min ven! >

Jeg vil meget gerne frabedes at blive kaldt din ven, tænk hvis folk tror at
jeg er lige som dig,

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Messias

Dato : 11-09-07 13:44

> Jeg vil meget gerne frabedes at blive kaldt din ven, tænk hvis folk tror
> at jeg er lige som dig,

Du har hermed min 100% garanti for, at du aldrig bliver min ven. Og hvad
folk tror, rager mig i øvrigt en høstblomst. Men det fylder tilsyneladende
en hel del i dit meget begrænsede univers.

Fra : Martin

Dato : 14-09-07 08:34

Øhm hvad havde du regnet med?

Skulle enhver kat således holdes under opsyn 24 timer i døgnet for at sørge
for den ikke betræder fremmede matrikler?

Og ellers spærres inde når man ikke er hjemme?

Vi er en del som er væk fra hjemmet 10-12 timer om dagen og ovennævnte ville
jeg kalde for dyreplageri.

Det kan godt være du mener at det er vildt afgørende om et dyr er vildt er
eller ej, men det tror jeg altså kattene er lidt ligeglade med om de er. Dyr
har samme behov og natur uanset om de holdes i fangenskab og har et
ejer-menneske eller om de bare er født vilde og render rundt alligevel. Det
gælder sig sådan set uanset om det er en flue eller jeg finder på at jeg vil
have en hest på 3. sal i Ishøj.

Fra : Messias

Dato : 04-09-07 22:58

Hej Martin
Jeg vil bare lige sige; "tak for opbakningen" :)

Det er netop mine ord! Tak.