Ændre IRQ i w2k..?
Fra : Plazm0id

Dato : 09-07-01 20:34

hvordan gøres subj?

jeg har nogle problemer med at når der er stor harddisk-aktivitet skratter
lyden i wa(winamp)
jeg fandt ud af at bladt mange til havde min controller og lydkort begge
fået irq 11

- af de andre ting på irq 11 er:

SB Live 1024
Radeon DDR 32
RealTek 10/100
VIA USB universel
VIA USB universel
Win2000 Promise Ultra100

jeg ved godt at w2k burde kunne håndtere det, men med de problemer jeg har
kan det efter min mening være den eneste synder - eller hvad?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-07-01 21:06

"Plazm0id" <Plazm0id@phreaker.net> wrote in message
> hvordan gøres subj?
[snip]

Her er en vejledning:
http://www.stevemcd.redhotant.com/win2000.htm

Ta' heller en backup hvis du går i gang.

- Lars

Fra : Alex

Dato : 09-07-01 21:06

Det er på grund af ACPI som er indbyget i win2k.
der er mange som kører med ACPI og deler sammen IRQ mellem flere harware og
har ingen problemmer , men dsværre det er lige så mange , hvis ikke flere
som har problemer .

Jeg har selv installered win2k UDEN ACPI og derfor har jeg ingen problemmer
med IRQ deling , dvs. at alle min harware har en IRQ og 0 sharings :) det
spiller bare !!

For at fjerne ACPI, skal du instalere win2k igen .
Du kan gøre den uden en clean install, men så få du problemmer, og micro$oft
anbefæler ikke at man gør det ind fra window.

Hilsen
Alexandre
www.Stofaclub.com

Fra : Per Kristensen

Dato : 10-07-01 08:36

Du kan IKKE ændre IRQ instillinger med ACPI slået til. Og slår du det fra i
BIOS, så vil W2000 ikke starte. Jeg havde et lignende problem med min
computer engang. Jeg fandt ud af at det var et problem med mit Eopx
bundkort. Da jeg opdaterede min BIOS forsvandt problemet. Hvilket bundkort
har du?

Fra : Plazm0id

Dato : 10-07-01 10:09

MSI(Microstar) K7T Pro - ses her
http://tw.msi.com.tw/product/main_show.asp?pro_name=MS-6330
- men såvidt jeg husker har jeg den nyeste BIOS

Fra : Nic

Dato : 10-07-01 15:03

> [...]
> computer engang. Jeg fandt ud af at det var et problem med mit Eopx
> bundkort. Da jeg opdaterede min BIOS forsvandt problemet. Hvilket bundkort

Jo du kan. Det er bate ikke alle bundkort der er glade for det.
Jeg slog det fra på mit A7V133 - og vupti, et par drivere ind igen, og den
er MAX stabil.

Nic

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-07-01 15:47

>Jo du kan. Det er bate ikke alle bundkort der er glade for det.
>Jeg slog det fra på mit A7V133 - og vupti, et par drivere ind igen, og den
>er MAX stabil.

Lige for at være sikker :
Du slog bare acpi frai bios og så bad w2k selv om nogle nye drivere
eller?
Jeg har nelig selv a7v133 og kan ikke fp mit lydkort til at fungere
optimalt

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk