Graviditet
Fra : Jesper

Dato : 31-08-07 06:18

Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
henne?

Fra : Sabina H.

Dato : 31-08-07 07:17

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?

det kommer an på hvor du tager hen, og hvorfor ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : bæ9

Dato : 31-08-07 07:26

Jesper wrote:
> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?

det er sku nok nærmere sundt!

Fra : Holst

Dato : 31-08-07 08:14

Jesper wrote:

> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?

Næh.

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-08-07 08:49

Jesper wrote:
> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?

Det vil jeg ikke umiddelbart mene, hvis graviditeten forløber normalt;
men mon ikke kæresten er den der bedst kan svare på det ?

--
Don't waste space

Fra : Aage Jæger

Dato : 31-08-07 09:48

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg ikke umiddelbart mene, hvis graviditeten forløber normalt;
> men mon ikke kæresten er den der bedst kan svare på det ?

Mon ikke kæresten synes det er, siden Jesper stiller spørgsmålet? ;)

Fra : Martin

Dato : 31-08-07 11:48

Jeg tilslutter mig mægden ;)

Du vil have godt af det men damen er sikkert uenig ;)

Fra : bæ9

Dato : 31-08-07 15:27

Martin wrote:
> Jeg tilslutter mig mægden ;)
>
> Du vil have godt af det men damen er sikkert uenig ;)

det tyder på at det drejer sig om et nyt forhold, så NU ER DET NU at
gutten skal træde i karakter ellers er han solgt for resten af tiden...

Fra : Thomas Corell

Dato : 01-09-07 08:02

bæ9 wrote:

> det tyder på at det drejer sig om et nyt forhold, så NU ER DET NU at
> gutten skal træde i karakter ellers er han solgt for resten af tiden...

Sikker på at du ikke hellere ville have en hund, fremfor en kæreste ?

--
Don't waste space

Fra : bæ9

Dato : 01-09-07 21:22

Thomas Corell wrote:

> Sikker på at du ikke hellere ville have en hund, fremfor en kæreste ?

kommer an på kæresten - jeg gider sku da i hvert fald ikke være
dørmåttemand....

Fra : Carina

Dato : 31-08-07 14:12

"Jesper":

> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste >der er 5 måneder
> henne?

Hvis kærestens graviditet indtil nu er forløbet normalt og hun ellers er
normalt velfungrende mentalt, ser jeg intet problem i det.

Jeg vil gerne høre argumenterne imod :)

VH
Carina

Fra : MM

Dato : 31-08-07 18:09

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?

Min mand var væk 3 dage - 1 uge før min terminsdato. Jeg fødte dagen efter
han kom hjem. Det var dog ikke mere end 2-3 timer væk.

Men der er mange forhold der gør sig gældende...

Fra : Carina

Dato : 31-08-07 18:47

"MM"

> Men der er mange forhold der gør sig gældende...

Hvilke? Hvis graviditeten er normal og man er ellers er et normalt og
velforvaret menneske, kan jeg ikke se hvilke?

VH
Carina

Fra : MM

Dato : 31-08-07 19:37

"Carina" <c@a.invalid> wrote in message

> "MM"

> Hvilke? Hvis graviditeten er normal og man er ellers er et normalt og
> velforvaret menneske, kan jeg ikke se hvilke?

Enig, men det ved jeg jo intet om...

Fra : Sabina H.

Dato : 31-08-07 19:46

"Carina" <c@a.invalid> wrote in message

> "MM"

> Hvilke? Hvis graviditeten er normal og man er ellers er et normalt og
> velforvaret menneske, kan jeg ikke se hvilke?

hvem siger "man" er det??

vi har kun en side af sagen, og den har vi ikke engang fuldt ud.... der kan
være uendeligt mange faktorer der spiller ind....

jeg kan sagtens finde mange ting der ville gøre at jeg personligt ikke synes
det var ok, men i sidste ende vil jeg mene at så snart der er en
uoverensstemmelse om hvorvidt det er ok, så bør man for husfredens skyld
droppe tanken....
--
Knus,
Sabina

Fra : Carina

Dato : 31-08-07 21:29

"Sabina H."

> hvem siger "man" er det??

Det er der ikke nogen der siger at "man" er. Derfor tog jeg det som
forbehold. At hvis præmisserne er sådan mener jeg ikke det er uansvarligt.
Hvis de er anderledes kan jeg ikke mønstre en mening før jeg kender
præmisserne. Jeg orker ikke at gætte.

> [...]

> synes det var ok, men i sidste ende vil jeg mene at så snart der er en
> uoverensstemmelse om hvorvidt det er ok, så bør man for husfredens skyld

Hvorfor dog det? Kunne hun ikke for husfredens skyld droppe tanken om at det
er uansvarligt?

Som udgangspunkt jeg vil mene at hvis man skal til at være mor, men ikke
evner at være alene hjemme i 10 dage, så står man virkelig ud for nogle ret
store og uoverstigelig udfordringer når barnet først kommer ud.

Igen, jeg kender ikke forholdene, så ovenstående er blot et udtryk for min
umiddelbart holdning.

VH
Carina

Fra : Sabina H.

Dato : 31-08-07 22:55

> [...]
> forbehold. At hvis præmisserne er sådan mener jeg ikke det er uansvarligt.
> Hvis de er anderledes kan jeg ikke mønstre en mening før jeg kender

netop ;)
hvorfor så i det hele taget opstille parametre for hvornår det vil være ok,
når der er et utal af andre parametre der kan gøre at det ikke var ok?

> Hvorfor dog det? Kunne hun ikke for husfredens skyld droppe tanken om at
> det er uansvarligt?

nu kender jeg intet til dig, og hvorvidt du har børn eller ej, men kan som
kvinde der har børn, sige at i min opfattelse bør barnet komme først, og
under en graviditet gælder det jo nu engang at barnet er en del af
moderen.... hvis man vil gøre sig nogle forhåbninger om at have et
velfungerende ligeværdigt forhold, bør det også være en faktor.... den
gravide pige kan jo altså ikke tage ferie fra maven vel?

HVIS der udelukkende er tale om en hysterisk madamme der blot vil have ret,
er jeg da klar tilbøjelig til at sige at hun bør lighten up ;)

> [...]
> ret store og uoverstigelig udfordringer når barnet først kommer ud.
>
> Igen, jeg kender ikke forholdene, så ovenstående er blot et udtryk for min

hvad ville din holdning så være, i fald der var tale om en graviditet der
ikke forløb helt efter planen?
eller hvis de 10 dage feks var ren herretur, planlagt i sidste øjeblik,
"bare fordi han fik medhold her i gruppen"?
eller feks hvis der var tale om en meget ung og utryg pige der var meget
klar i sine holdninger om at hun havde behov for sin kærestes støtte HELE
vejen igennem graviditeten, som han jo også har del i?

min pointe er, hvorfor er det ok at fyren vil have10 dages ferie, når
kvinden ikke har den luksus? har han ikke lige så meget del i graviditeten?

min holdning er som nævnt før, at det kommer an på hvorhen og hvorfor....
formildende omstændigheder kan feks være forretningsrejse og lignende....
eller hvis der er tale om en drømmetur der har været planlagt siden før
graviditeten var en realitet...

--
Knus,
Sabina

Fra : Carina

Dato : 01-09-07 07:47

"Sabina H.":

> netop ;)
> hvorfor så i det hele taget opstille parametre for hvornår det vil være
> ok, når der er et utal af andre parametre der kan gøre at det ikke var ok?

Fordi det var det jeg kunne forholde mig til. Og fordi det her er et debat
forum.

> [...]
> velfungerende ligeværdigt forhold, bør det også være en faktor.... den
> gravide pige kan jo altså ikke tage ferie fra maven vel?

Nej! Det er nu engang vores lod. Manden har et anden lod i den sammenhæng og
er derfor ikke underlagt de samme faktorer. Nu er det jo ikke sikkert at
spørgeren ønsker at holde fri fra graviditeten. Det er jo heller ikke
pointen.

> hvad ville din holdning så være, i fald der var tale om en graviditet der
> ikke forløb helt efter planen?

Hvis hun var indlagt og i fare for at føde ville jeg mene det var
uansvarligt. Hvis barnet er sygt og de går til kontrolscanninger jævnligt
ville jeg mene det var en vurdering om han skulle med hver gang.
Hvis hun er til fare for dig selv eller barnet ved at være alene ville jeg
mene det var uansvarligt. Så ville jeg iøvrigt også mene at det er
uansvarligt at han skal passe hende.

> eller hvis de 10 dage feks var ren herretur, planlagt i sidste øjeblik,
> "bare fordi han fik medhold her i gruppen"?

Herretur planlagt i sidste øjeblik ville være ok med mig.

> eller feks hvis der var tale om en meget ung og utryg pige der var meget
> klar i sine holdninger om at hun havde behov for sin kærestes støtte HELE
> vejen igennem graviditeten, som han jo også har del i?

Meget ung og meget utryg dækkede jeg vist ind under 'normal og
velfungerende' allerede fra starten. Og hvad dækker støtte? Kan han ikke
være støttende på afstand? Og er det uansvarligt at være støttende 8 mdr og
20 dage, men ikke være det de sidste 10 dage? Indbefatter støtten at han
skal holde i hånd på sofaen hver aften og synge for maven? For hvis det er
sådan en støtte der forlanges, så er hun ikke 'normal og velfungerende' i
mine øjne.

> min pointe er, hvorfor er det ok at fyren vil have10 dages ferie, når
> kvinden ikke har den luksus? har han ikke lige så meget del i
> graviditeten?

Fordi det er slet ikke det det handler om. Fordi kvinden er gravid mener jeg
ikke at manden behøver begrænse sig en hel masse. Jeg mener selvfølgelig
ikke at han må tage på druk hver weekend osv. (Det mener jeg iøvrigt aldrig
er ok - gravid eller ej)

Jeg savner nok en udmelding fra spørgeren på hvorfor og om graviditeten gør
en reel forskel her?

> [...]
> formildende omstændigheder kan feks være forretningsrejse og lignende....
> eller hvis der er tale om en drømmetur der har været planlagt siden før

Ja, og jeg er uenig. En graviditet alene bør ikke begrænse, således at
manden ikke kan tage nogen steder i 9 mdr og de efterfølgende 18 år.

Og du siger du ikke ved om jeg har børn. Det har jeg. Havde en graviditet
med mange kontrolscanninger pga barnets sygdom og en kæreste der ofte var
væk 1½ uge af gangen. Det har aldrig været et problem. Jeg havde al den
støtte jeg kunne have behov for...Men, det var mig der var gravid, ikke ham!
Tingene skal holdes adskilt. De kan tage deres tur, når barnet er ude.

VH
Carina

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-09-07 10:26

Carina wrote:
> Jeg savner nok en udmelding fra spørgeren på hvorfor og om
> graviditeten gør en reel forskel her?

Det er du ikke den eneste der gør.

Jesper! Let røven og deltag i det du har startet!
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Torben

Dato : 02-09-07 11:03

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message

> Jesper! Let røven og deltag i det du har startet!

At dømme ud fra hans spørgsmål, tror du så at han tør?

mvh
Torben

Fra : bæ9

Dato : 03-09-07 09:58

Torben wrote:
> "Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message
>
> At dømme ud fra hans spørgsmål, tror du så at han tør?
>
> mvh
> Torben

hvorfor sku han dog være bange?

Hans mor? Hans kæreste? Eller er det et fedt?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-09-07 10:24

Sabina H. wrote:
> min pointe er, hvorfor er det ok at fyren vil have10 dages ferie,
> når kvinden ikke har den luksus? har han ikke lige så meget del i
> graviditeten?

Det var dog en rædselsfuld holdning. Skal han også smække en af de der
sandsække på maven og begynde at spise sæbe? Du fremstiller graviditet
som en pinsel, som fyren partout skal deltage i.

Har I en pointtavle derhjemme? "Ja, du tog til bowling med gutterne.
Det koster et besøg hos damefrisøren".
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : F.hansen

Dato : 01-09-07 13:41

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog en rædselsfuld holdning. Skal han også smække en af de der
> sandsække på maven og begynde at spise sæbe? Du fremstiller graviditet
> som en pinsel, som fyren partout skal deltage i.

Mon ikke mændene var blevet udstyret med æggestokke, hvis det var vor
herre`s mening
at de skulle deltage i graviditeten

Finn

Fra : Sabina H.

Dato : 01-09-07 17:21

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message

> Det var dog en rædselsfuld holdning. Skal han også smække en af de der
> sandsække på maven og begynde at spise sæbe?

hvorfor skal det være den ene eller anden yderlighed??

> Du fremstiller graviditet
> som en pinsel, som fyren partout skal deltage i.

det er absolut ikke tilfældet, men som du også selv er inde på, har vi ingen
konkrete oplysninger at basere en holdning på, så jeg mener ikke man kan
udtale sig for eller imod et sådant spørgsmål...

> Har I en pointtavle derhjemme? "Ja, du tog til bowling med gutterne.
> Det koster et besøg hos damefrisøren".

hehe nu er en tur til damefrisøren en daglig event her i huset og bowling
ikke noget der er et issue overhovedet, så jeg kan ikke bruge din analogi
til så meget....
men derudover, nej, ingen pointtavle, blot respekt for at vi er to i det
her, sammen, og at alle beslutninger tages med respekt for hinanden....

--
Knus,
Sabina

Fra : Carina

Dato : 01-09-07 17:47

"Sabina H." <

Nej, det har han af åbenlyse biologiske årsager ikke!

VH
Carina

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-09-07 17:58

Sabina H. wrote:

> "Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message
>
> hvorfor skal det være den ene eller anden yderlighed??

I min bog er det du skrev at sidestille med sandsækken. Det er den
samme yderlighed som du gav udtryk for.

> [...]
> har vi ingen konkrete oplysninger at basere en holdning på, så jeg
> mener ikke man kan udtale sig for eller imod et sådant

Men det forhindrer dig ikke i at gøre det. Du gjorde det med den
udtalelse, som jeg svarede på.

> hehe nu er en tur til damefrisøren en daglig event her i huset og
> bowling ikke noget der er et issue overhovedet, så jeg kan ikke
> bruge din analogi til så meget....

Givet at du benytter ordet analogi, vil jeg gå ud fra at du er klar
over betydningen af det. Dermed modsiger dig selv, da du tydeligvis
forstår min pointe, jævnfør nedenstående.

> men derudover, nej, ingen pointtavle, blot respekt for at vi er to
> i det her, sammen, og at alle beslutninger tages med respekt for
> hinanden....

Du svarer ikke på spørgsmålet. At I, ifølge dig, respekterer hinanden
har intet at gøre med hvorvidt I søger at tilstræbe en meget ligelig
fordeling af goderne.

(det var den pæne formulering)
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Sabina H.

Dato : 01-09-07 19:31

@130.225.247.90...

> I min bog er det du skrev at sidestille med sandsækken. Det er den
> samme yderlighed som du gav udtryk for.

det er jeg ikke enig i.... men der er en verden af forskellige måder at
deltage i en graviditet man selv har været med til at skabe.... en
deltagelse jeg mener bør være ligeværdig så meget som muligt.... naturligvis
er der visse fysiologiske begrænsninger, men helt at melde sig ud af
fællesskabet i en periode fordi man ikke selv haar maven på, synes jeg ikke
er fair....

> Men det forhindrer dig ikke i at gøre det. Du gjorde det med den
> udtalelse, som jeg svarede på.

det er jeg så uenig i.... jeg har gjort min holdning til den konkrete sag
klar, andet andet er hypotetisk....

> Givet at du benytter ordet analogi, vil jeg gå ud fra at du er klar
> over betydningen af det. Dermed modsiger dig selv, da du tydeligvis
> forstår min pointe, jævnfør nedenstående.

hvad ævler du om??

> Du svarer ikke på spørgsmålet. At I, ifølge dig, respekterer hinanden
> har intet at gøre med hvorvidt I søger at tilstræbe en meget ligelig
> fordeling af goderne.

jeg svarer på spørgsmålet ud fra min fortolkning af det... og gentager, ALLE
beslutninger tages med respekt for hinanden.... det er unødvendigt med en
pointtavle, da der intet er at holde point over.... "goderne" som du så fint
kalder det, har ikke mere fordel for den ene eller anden part i forholdet,
da begge parter er medbestemmende...

--
Knus,
Sabina

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-09-07 21:27

Sabina H. wrote:
> [...]
> men helt at melde sig ud af fællesskabet i en periode fordi man
> ikke selv haar maven på, synes jeg ikke er fair....

Du har lige gentaget det du sagde tidligere. Er det så nu jeg skal
gentage at det er at sidestille med sandsækken, hvorefter du vil
gentage dig selv igen?

> hvad ævler du om??

At du netop kunne bruge min analogi. Du forstod den og reagerede på
den. Det betyder at det ikke er korrekt, da du sagde at du ikke kunne
bruge den.

Vi kommer næppe videre herfra. Føl dig fri til at lave et follow-up, så
du får det sidste ord.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Sabina H.

Dato : 02-09-07 12:58

> Du har lige gentaget det du sagde tidligere. Er det så nu jeg skal
> gentage at det er at sidestille med sandsækken, hvorefter du vil
> gentage dig selv igen?

hvis du ikke mener jeg hører hvad du siger, så må du jo gentage dig selv...
hvis jeg gentager mig selv, er det udelukkende et tegn på at du ikke kan/vil
forstå hvad det er jeg prøver at kommunikere til dig....

> At du netop kunne bruge min analogi. Du forstod den og reagerede på
> den. Det betyder at det ikke er korrekt, da du sagde at du ikke kunne
> bruge den.

nu misforstår du mig... analogien har intet hold eller sammenligning med mit
liv, derfor kunne jeg ikke bruge den... det er noget helt andet at kunne
forstå den....

> Vi kommer næppe videre herfra. Føl dig fri til at lave et follow-up, så
> du får det sidste ord.

jamen det var da stort af dig at give mig det....
--
Knus,
Sabina

Fra : Torben

Dato : 31-08-07 20:31

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?

Arrrghhhh, mand dig op - tag du bare afsted til en forlænget Formel 1
weekend...

mvh
Torben

Fra : bæ9

Dato : 01-09-07 21:18

Torben wrote:
> "Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
>
> Arrrghhhh, mand dig op - tag du bare afsted til en forlænget Formel 1
> [...]

godt brølt!!

Fra : Torben

Dato : 02-09-07 11:01

"bæ9" <kill.filter@me> wrote in message

> godt brølt!!

Hehe tak Er bare *så* træt af det her "vi er gravide" halløj...

mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 11:24

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "bæ9" <kill.filter@me> wrote in message

> Hehe tak Er bare *så* træt af det her "vi er gravide" halløj...

Selvfølgelig. Det er jo nemt, at sige, når det ikke er jer, der hænger over
wc kummen og kaster op i alle
9 mdr.
Hvis hun er frisk og rask, skulle der vel ikke være noget i vejen for, at
manden smutter i de 10 dage, men vi har jo ikke fået meget info, at gå ud
fra.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben

Dato : 02-09-07 13:24

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote in message

> Selvfølgelig. Det er jo nemt, at sige, når det ikke er jer, der hænger
> over wc kummen og kaster op i alle
> 9 mdr.

Hehe ja Det er egentlig heller ikke kvinderne jeg er trætte af i denne
sammenhæng - det er de såkaldte bløde mænd der laver vejrtrækningsøvelser
til fødselsforberedelse, og i weekenden siger de nej tak til en kold fordi
"at de er gravide". Det er simpelthen blevet "for meget".

> Hvis hun er frisk og rask, skulle der vel ikke være noget i vejen for, at
> manden smutter i de 10 dage, men vi har jo ikke fået meget info, at gå ud
> fra.

Nej - men jeg går ud fra, at havde der været yderligere info der skulle med
i betragtningen, ja så havde han nok nævnt disse

mvh
Torben - snart fra til tre

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 14:33

> [...]
> til fødselsforberedelse, og i weekenden siger de nej tak til en kold fordi
> "at de er gravide". Det er simpelthen blevet "for meget".

Fødselsforberedelse er imo generalt noget pjat. Vores børn er da kommet fint
ud alligevel uden, at vi har rendt til sådan noget.

> Nej - men jeg går ud fra, at havde der været yderligere info der skulle
> med i betragtningen, ja så havde han nok nævnt disse

Ja, det skulle man jo mene, men der er jo ikke kommet flere kommentarer fra
Jesper, siden trådens start.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : F.hansen

Dato : 02-09-07 15:30

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fint ud alligevel uden, at vi har rendt til sådan noget.
>
> Ja, det skulle man jo mene, men der er jo ikke kommet flere kommentarer

Han er smuttet på 10 dages ferie.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 15:37

"F.hansen" <jerseycowdkREMOVE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Han er smuttet på 10 dages ferie.

LOL, ja, det er jo nok det han er.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben

Dato : 02-09-07 16:57

"F.hansen" <jerseycowdkREMOVE@yahoo.dk> wrote in message

> Han er smuttet på 10 dages ferie.

Hehe, ja lad os håbe det

mvg
Torben

Fra : bæ9

Dato : 03-09-07 17:36

F.hansen wrote:
> "Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Han er smuttet på 10 dages ferie.

konen har lukket for hans router

Fra : Sabina H.

Dato : 02-09-07 19:47

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> wrote in message

> Nej - men jeg går ud fra, at havde der været yderligere info der skulle
> med i betragtningen, ja så havde han nok nævnt disse

hvorfor??

hvis hans mål er at få ret, og det kun kan opnåes ved at tilbageholde
oplysninger, og han VED det... så er han vel ikke dum nok til at give de
oplysninger der kan få ham selv til at virke som en nar....
man hytter vel sit eget skind....
--
Knus,
Sabina

Fra : Torben

Dato : 03-09-07 05:32

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> hvorfor??

Han er vel voksen?

> [...]
> oplysninger, og han VED det... så er han vel ikke dum nok til at give de
> oplysninger der kan få ham selv til at virke som en nar....

Nå!

mvh
Torben

Fra : Sabina H.

Dato : 03-09-07 06:55

> "Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> Han er vel voksen?

ja netop... og vel ikke dummere end gennemsnittet ;)

> Nå!

ren overlevelses instinkt kan få enhver til at tilbageholde oplysninger,
hvis det i sidste ende gavner dem selv.... længere er den desværre ikke....
især i et anonymt forum....

--
Knus,
Sabina

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-09-07 08:26

Sabina H. wrote:
> [...]
> oplysninger, hvis det i sidste ende gavner dem selv.... længere er
> den desværre ikke.... især i et anonymt forum....

Hvordan føles det egentlig altid at tro det værste om folk, Sabina? Det må
da være ret trist. På den anden side giver det selvfølgelig større mulighed
for glædelige overraskelser

Per V.

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Sabina H.

Dato : 03-09-07 19:14

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Hvordan føles det egentlig altid at tro det værste om folk, Sabina? Det må
> da være ret trist. På den anden side giver det selvfølgelig større
> mulighed for glædelige overraskelser

hvad du betragter som "at tro det værste" om folk, kalder jeg at være
realistisk om at ikke alle er lige ærlige om deres bevæggrunde til at gøre
ting.... og faktisk mener jeg at det, i dette tilfælde, faktisk viser en vis
intelligens...

men hvis det i dine øjne gør mig kynisk, then so be it.... jeg er egentlig
ligeglad med hvordan du tolker mig ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Thomas Corell

Dato : 03-09-07 08:53

Sabina H. wrote:

> [...]
> oplysninger, og han VED det... så er han vel ikke dum nok til at give de
> oplysninger der kan få ham selv til at virke som en nar....

Jeg bryder mig ikke om din måde, hvor du snakker om Jesper i 3'de person
i en debat hvor han selv deltager. Hvis du manglede informationer for
at komme med et svar, så kunne du have spurgt ind til det, eller have
taget forbehold i dit svar; alternativt kunne du have sprunget tråden
helt over. Istedet sidder du og teoretiserer over (af dig) optænkte
motiver og bliver forarget over din egne fantasier.

--
Don't waste space

Fra : Sabina H.

Dato : 03-09-07 19:15

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> wrote in message

> Jeg bryder mig ikke om din måde, hvor du snakker om Jesper i 3'de person
> i en debat hvor han selv deltager.

nu tillægger du mig noget som ikke er sandt... i dette tilfælde taler jeg
hypotetisk, da jesper jo er kommet på banen med forklaringen på
spørgsmålet....
jeg beklager at jeg ikke har klargjort det mere tydeligt....

> [...]
> helt over. Istedet sidder du og teoretiserer over (af dig) optænkte
> motiver og bliver forarget over din egne fantasier.

jeg er sku ikke forarget*GGG* snarere tværtimod ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : bæ9

Dato : 03-09-07 10:02

Buffy wrote:
> "Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig. Det er jo nemt, at sige, når det ikke er jer, der hænger over
> wc kummen og kaster op i alle
> 9 mdr.

jaja - men de fleste der kommer til læge er kvinder for kvinder er så
satans problemfikserede.....

de kvinden blev født, sagde hun - det her går galt, det skal jeg ha
sstyr på med det samme og hvis ikke så simulerer jeg bare lille bitte

på hendes grav kommer der til at stå - hvad sagde jeg.

og når der så kommer en unge i maven med hvad deraf følger af
ubehageligheder og gener, så godter hun sig, for nu er der stof til
måneders (og når ungen kommer - års) jammer og
se-hvor-er-det-synd-for-mig. puha - man ka bli helt træt....

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 01-09-07 09:26

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?

Det kommer jo an på...

Eksempler fra mig selv:
1. graviditet - helt normal og ukompliceret graviditet. Ja, han kunne da
sagtens være smuttet 10 dage, da jeg var 5 måneder henne.
2. graviditet - svangerskabsdiabetes, tvillingegravid, besked om maksimal
aflastning og en to-årig hjemme, der også skulle passes og aktiveres. Næ,
var s... nok blevet temmelig knotten, hvis han smuttede i 10 dage.

MVH Mette

Fra : leif

Dato : 01-09-07 09:28

Den Fri, 31 Aug 2007 07:17:52 +0200 skrev Jesper:

> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?

Næ. Hun kunne jo også tage 10 dages ferie uden Jesper!

Leif

Fra : bæ9

Dato : 01-09-07 21:23

leif wrote:

> Næ. Hun kunne jo også tage 10 dages ferie uden Jesper!
>
> Leif

er graviditet i øvrigt en sygdom? hovsa!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-09-07 00:44

"bæ9" <kill.filter@me> skrev i en meddelelse

> er graviditet i øvrigt en sygdom? hovsa!

Den er i hvert fald arveligt betinget.

--
mvh Uffe

Fra : Sabina H.

Dato : 02-09-07 12:59

"bæ9" <kill.filter@me> wrote in message

> er graviditet i øvrigt en sygdom? hovsa!

i nogle tilfælde, ja.....

--
Knus,
Sabina

Fra : bæ9

Dato : 03-09-07 10:04

Sabina H. wrote:
> "bæ9" <kill.filter@me> wrote in message

> i nogle tilfælde, ja.....

jamen den slags snakker man om i dk.helbred

Fra : Per

Dato : 02-09-07 16:48

Jesper wrote:
> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5
> måneder henne?

Næh hvorfor skulle det være det ?

I gamle dage var manden meget væk hjemmefra for at arbejde og det gik fint.

Der er masser af sømænd der ikke er hjemme i flere måneder - det går også
fint. Det samme gør sig gældende med soldater udstationeret i halve år.

Så det ville jeg ikke have mine betænkligheder ved.

Se du bare at komme afsted - og glæd dig så til at komme hjem igen.

Så kan kvinden også fordybe sig i egen graviditet, når hun sidder og hygger
sig om aftenen.

/Per

Fra : Jesper

Dato : 02-09-07 18:33

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er det uansvarligt at tage væk i 10 dage fra en kæreste der er 5 måneder
> henne?
Sikke en masse gode tilbagemeldinger.

Det er meget tidligt i forløbet, så der er tale om en "alt andet
lige"-situation.Og ingen af os har prøvet at skulle være forældre endnu.

Så det var bare lige en føler.

Jesper

Fra : Carina

Dato : 02-09-07 19:18

"Jesper"

> Sikke en masse gode tilbagemeldinger.
>
> Det er meget tidligt i forløbet, så der er tale om en "alt andet
> lige"-situation.Og ingen af os har prøvet at skulle være forældre endnu.

Det havde vi andre heller ikke første gang ;) Men man klarer det - også
alene i 10 dage!

VH
Carina

Fra : Fischer

Dato : 02-09-07 20:39

"Carina" <c@a.invalid> skrev i meddelelsen

> "Jesper"

> Det havde vi andre heller ikke første gang ;) Men man klarer det - også
> alene i 10 dage!
>
> VH
> Carina

- nej tillad et (måske) retorisk spørgsmål - hvad havde svarene været hvis
det havde været den gravide kvinde der spurgte om det var ok at tage 10 dage
væk fra kæresten....

--
Only who not searches finds...

Fischer

Fra : Sabina H.

Dato : 02-09-07 20:46

"Fischer" <wont@tell.ya> wrote in message

> - nej tillad et (måske) retorisk spørgsmål - hvad havde svarene været hvis
> det havde været den gravide kvinde der spurgte om det var ok at tage 10
> dage væk fra kæresten....

ok, den indbyder til dobbeltmoralskhed ;)
men sagen er nok den at den gravide bedst selv kan bedømme om kroppen er ok
med det... hvis hun mente den ikke var det, så ville hun næppe planlægge en
sådan tur....

men som grundtanke mener jeg stadig at hun også bør tage kæresten med ind
over det... beslutningen bør være fælles og begge bør være ok med hvad der
besluttes..... argumenterne for og imod skal også være i orden ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-09-07 06:54

Fischer wrote:

> "Carina" <c@a.invalid> skrev i meddelelsen
>>
> - nej tillad et (måske) retorisk spørgsmål - hvad havde svarene
> været hvis det havde været den gravide kvinde der spurgte om det
> var ok at tage 10 dage væk fra kæresten....

Err... Is this a trick question? Svaret er det samme. Hvor er
problemet? Det er 5. måned vi snakker om, ikke 2 uger før termin.

Det virker helt bagvendt på mig at gøre det til et problem, der skal
overvejes grundigt og gennemdiskuteres. Er det noget med at nogen har
oplevet at graviditeten har været fyldt af ængstelse gennem alle
månederne, mens andre bare har gået og hygget sig med tanken om den
kommende ny?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Fischer

Dato : 04-09-07 19:43

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> oplevet at graviditeten har været fyldt af ængstelse gennem alle
> månederne, mens andre bare har gået og hygget sig med tanken om den

SNIP

- sometimes hjælper det at provokere, for nu kom de svar jeg længe har
ventet... hold dog op med at tale det forhold ihjel og se at komme afsted,
hvis ellers alting forløber normalt med den bette i ovnen...

--
Only who not searches finds...

Fischer

Fra : bæ9

Dato : 03-09-07 17:39

Fischer wrote:
> "Carina" <c@a.invalid> skrev i meddelelsen

> - nej tillad et (måske) retorisk spørgsmål - hvad havde svarene været
> hvis det havde været den gravide kvinde der spurgte om det var ok at
> tage 10 dage væk fra kæresten....

jeg ville svare:

daf dog af kvinde!