moms på Google Adwords
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 30-08-07 08:28

Hej,

Hvad betyder nedenstående der er sakset fra google adwords hjemmeside ?

Der er ikke lagt moms på fakturaen, hvad skal jeg som momsregistreret i DK
gøre ved den faktura jeg får ?

Fra google Adwords =>

"Ja. Fra og med 1. juli 2003 blev alle AdWords-konti med virksomhedsadresser
inden for EU pligtige at betale moms. Fra og med den 22. januar 2004 blev
alle annoncører inden for EU desuden overflyttet fra at være annoncør hos
Google Inc. (med hovedkontor i USA) til at blive betjent og faktureret af
Google Ireland Ltd (EU).

Annoncører med en virksomhedsadresse inden for EU, men uden for Irland, kan
selvangive moms med deres medlemsstats lokale sats, hvis de bruger Google
AdWords til forretningsformål."

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-08-07 10:35

"Anders Jacobsen" <andersFJERN@baekkelunden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er ikke lagt moms på fakturaen, hvad skal jeg som momsregistreret i DK

Du bogfører den bare uden moms.
Du har købt en ydelse i et andet EU-land (Ireland), så Google skal ikke
opkræve moms når du oplyser dit CVR-nummer (det gjorde du da du oprettede
din AdWords-konto).
Nur du næste gang skal angive din moms, skal du på moms-angivelsen angive
hvor meget du har købt for i andre EU-lande.

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 30-08-07 10:47

> Nur du næste gang skal angive din moms, skal du på moms-angivelsen angive
> hvor meget du har købt for i andre EU-lande.

Ok, men det har ingen indflydelse på selve momsafregningen (hvor meget der
skal betales) - dvs. det er udelukkende en oplysning til skat ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-08-07 11:52

"Anders Jacobsen" <andersFJERN@baekkelunden.dk> wrote in message

> Ok, men det har ingen indflydelse på selve momsafregningen (hvor meget der
> skal betales) - dvs. det er udelukkende en oplysning til skat ?

Nej, du angiver beløbet 2 gange på momsafregningen - på både plus og
minus-siden, så regnestykket ender i 0.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-08-07 12:20

> Ok, men det har ingen indflydelse på selve momsafregningen (hvor meget der
> skal betales) - dvs. det er udelukkende en oplysning til skat ?

Korrekt.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-08-07 12:09

Anders Jacobsen skrev:

> Der er ikke lagt moms på fakturaen, hvad skal jeg som momsregistreret i DK
> gøre ved den faktura jeg får ?

Det er samme sag som i tråden "Moms til Frankrig" - du sidder bare på
den anden side af bordet.

Du skal beregne moms af købet og skrive det på momsangivelsen under
"Moms af varekøb m.v. i udlandet".
Hvis prisen (omregnet til danske kroner) er 400 kr, skal du således
skrive 100 kr i det felt.
Men da du (formentlig) har fradrag for momsen, regner du den også med i
rubrikken "Købsmoms".

Du skal angive selve købet (de 400 kr) i det, der hedder "Rubrik A".

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.