MS Windows
briani 27239
defekt installationsdisk - lovlighed
Fra : per f andersen

Dato : 30-08-07 19:06

Jeg har en Medion PC med tilhørende OEM WinXP.
Efter et pc-bedbrud skal jeg geninstallere Win XP, men det viser sig, at
installaionscd'en stopper med denne meddelelse:
Unknown Hard Error ntdll.dll
Kan man installere fra en anden cd og så bruge nøglen fra OEM-disken?

mvh per

Fra : kep

Dato : 30-08-07 19:18

"per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> skrev i en meddelelse
> [...]
> Unknown Hard Error ntdll.dll
> Kan man installere fra en anden cd og så bruge nøglen fra OEM-disken?

Hej
Ja, men cdèn skal være nøjagtig magen til, hvis f.eks
den originale cd er SP1 skal den anden du bruger også være SP1

http://www.computerhope.com/issues/ch000961.htm

kep

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 01-09-07 10:46

> Ja, men cdèn skal være nøjagtig magen til, hvis f.eks
> den originale cd er SP1 skal den anden du bruger også være SP1

Ja, det er rigtigt at det skal være en OEM disk, men behøver den at have
samme SP niveau? Jeg har en maskine hvor der fulgte en OEM SP1 cd med, men
jeg har slipstreamet SP2, og brændt en ny cd, og den virker da også ganske
fint til at reinstallere med?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : kep

Dato : 01-09-07 11:23

"Peter (8464)" <usenet@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme SP niveau? Jeg har en maskine hvor der fulgte en OEM SP1 cd med, men
> jeg har slipstreamet SP2, og brændt en ny cd, og den virker da også

Det er ikke så længe siden at emnet var oppe her i gruppen
og da var konklusionen, at cdèn skulle være nøjagtig magen til.
Jeg har også slipstreamet min SP1, og det virker også fint.
Men jeg har jo også brugt min originale cd til at slipstreame med.

kep