valg af sprog på siden
Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 30-08-07 20:53

Hej.

Jeg vil lave en mulighed for at min side bliver vist i flere
forskellige sprog, men har ikke nogen ide til hvordan jeg kommer
tættest på at ramme det sprog som brugeren foretrækker. Altså,
svenskere skal have vist svensk tekst, tyskre tysk tekst, englændere
engelsk tekst osv.

Jeg kan selvfølgelig lave en dropdownmenu, og så lade brugeren selv
vælge, men det lunne jo være smart hvis sproget var valgt på forhånd.
Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal lede efter, evt et
eksempel eller en url. Måske findes der en funktion som klarer det, så
bare navnet på den og jeg finder den selv via google.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Claus

Dato : 30-08-07 22:20

Christian Møller Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> eksempel eller en url. Måske findes der en funktion som klarer det,

> bare navnet på den og jeg finder den selv via google.

Jeg er ikke sikker men kan du ikke bruge Request.ServerVariables, eller
gennem WMI(kræver måske admin rettigheder)

/Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-08-07 03:37

Hvad med dette:

sprog = left(request.servervariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"),2)

if sprog = "da" then
response.write("Noget på dansk")
else
response.write("Something in English")
end if

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-08-07 11:21

Christian Møller Nielsen skrev:

> Jeg vil lave en mulighed for at min side bliver vist i flere
> forskellige sprog, men har ikke nogen ide til hvordan jeg
> kommer tættest på at ramme det sprog som brugeren foretrækker.

Du skal aflæse HTTP_ACCEPT_LANGUAGE og foretage et valg
derefter.

Jeg har en side der viser hvordan det kan gøres ved at
gennemsøge variablen for kendte sprogkoder:

<http://gyros.dk/usenet/asp/sprog2.asp>

Se også tråden "Automatisk index side for lande?" fra
dk.edb.internet.webdesign.html, 1.-5. august i år:
<http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html/browse_thread/thread/cd6409e36ad6fd77/a38bb0a1995af3c8>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 01-09-07 21:17

On 31 Aug., 12:21, "Jens Gyldenkærne Clausen" <j...@gyros.invalid>
wrote:

> [...]
>
> <http://gyros.dk/usenet/asp/sprog2.asp>
>
> Se også tråden "Automatisk index side for lande?" fra
> dk.edb.internet.webdesign.html, 1.-5. august i år:

Mange tak for linkene. Jeg ser på dem.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu