Restaurant i Berlin
Fra : Bonnie

Dato : 28-08-07 11:02

Hej NG

Vi skal en tur til Berlin i weekenden og har aldrig været i hovedstaden før.

Er der nogen der kan anbefale, hvad vi skal ske og gerne en restaurant der
er et besøg værd - gerne en god oplevelse

VH Bonnie

Fra : Fl. Baumann

Dato : 28-08-07 12:27

"Bonnie" <mail@pomfritterne.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er der nogen der kan anbefale, hvad vi skal ske og gerne en restaurant der
> er et besøg værd - gerne en god oplevelse

Øjøjøj det er en stor mudfuld at bede om....

ZOO er altid et besøg værd.
En tur op og ned ad "Unter den Linden"
Brandenburger Tor.
Checkpoint Charlie og museet i forbindelse dermed.
TV tårnet og nyd udsigten.
Potsdammer Platz og det nye Sony Center med bl.a. 3D bio og flot arkitektur
generelt i området.

Nu vi er ved Potzdammer Platz, så ligger der en lille restaurant der hedder
"Weinrestaurant" så vidt jeg husker, og der får man en udsøgt mamse til
fornuftige penge. Den kan være lidt svær at finde, så spørg jer for.

Skal I shoppe så snyd jer ikke selv for en tur i KaDeWe!

Museumsbesøg er specielt i Berlin en udfordring, da både russerne og
amerikanerne lavede alle mulige krumspring for at netop den østlige eller
vestlige museer var bedre end den anden. Dette betyder at der er to af hver
slags museer, og de staeder der er samlet, har de nogle fine samlinger af
både fortids og nutidskunst/samlinger.

Museumsøen, hvor der ligger en hob museer i et lille område.

Reichtagbygningen/kuplen... must see.

En tur op og ned af floden Spree, se byen fra vandsiden.

Pompøse og voluminøse bygninger på Karl Marx Allé. (rigtig russerbyg!)

Der hvor Kochstrasse krydser Friedrichstrasse går man mod Potzdammer og
kommer forbi "topographie des terrors" hvor Gestapo havde til huse og hvor
der et langt stykke af "Muren" bevaret.

Swiebelfisch på "Savignyplatz" (lille parkanlæg på Kantstrasse) hvor
kunstnere, mediefolk, politikere mødes.

På Kantstrasse ( i øslig ende ved Savignyplatz) ligger der en lille
vietnamesisk restaurant, der er værd at besøge, kan desværre ikke huske
navnet.

Som altid, er det godt at købe "turen går til...", "Kort og godt om ... "
(berlin) og lign.

Fed by - go´ tur.

--
Fl. Baumann

Fra : Fl. Baumann

Dato : 28-08-07 14:28

"Fl. Baumann" skrev i meddelelsen:
> Skal I shoppe så snyd jer ikke selv for en tur i KaDeWe!

KaDeWe har forøvrigt topklasse restauranter, deres Boullebaisse
(på 3 sal´s restaurant) skulle være af en anden verden, i følge
pålidelige kilder - har dog ikke selv prøvet den der....

--
Fl. Baumann

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-09-07 20:37

Fl. Baumann skrev:

> TV tårnet og nyd udsigten.

Tag derop en dag, hvor det er MEGET godt vejr, med sigt på > 50 Km. ellers
er det en skuffelse. Og kom tideligt, ellers er køen ulidelig, du kan let
risikere at skulle stå der i en time, for så når du kommer derop, så blive
skuffet over at man ikke kan se ret langt. Og tro mig, 20 Km sigt, det
virker som en meget diset dag, i den højde.

> Skal I shoppe så snyd jer ikke selv for en tur i KaDeWe!

Og når man er der, så er der ikke så langt til Kürfyrstendam, hvor der er
den sønderskudte kirke, og lidt længer ud, på venstre hånd, er et lille
center, med et museum, hvorfra der er en rundtur i den Atomsikere bunker.
En af de Atombunker der er til offentligheden, de har øhe 10 af dem, med
plads til 900 personer, først til mølle princippet. Absolut et besøg vær.

Hvis man til sauna, så er et besøg i
http://www.kristall-saunatherme-ludwigsfelde.de/index.jsp også et besøg
vær. (badetøj er normalt ikke noget man bruger i Thermer i Tyskland, men
her er det tilladt Onsdag & Søndag for de generte)

Fra : Ped

Dato : 28-08-07 19:25

Bonnie skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale, hvad vi skal ske og gerne en restaurant der
> er et besøg værd - gerne en god oplevelse

Restaurant i Berlin? Hvis I vil prøve noget der er anderledes, så kan
denne anbefales:

http://www.unsicht-bar.com/unsicht-bar-berlin-v2/de/html/home_1_idee.html

Ikke billig, men maden er god og man får i høj grad en anderledes oplevelse.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
(som var der sidste år)

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 29-08-07 16:09

"Bonnie" <mail@pomfritterne.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kan anbefale, hvad vi skal ske og gerne en restaurant der
>er et besøg værd - gerne en god oplevelse

Hej,

Til 100 euro for to spiser du super på Reinhard's im Kempinski på
Kurfürstendamm 27 - med vin og kaffe. Tag dagens menu.

I Ansbacher Strasse lige over for KaDeWe, ligger en god vietnamesisk
restaurant helt oppe ved Kurfürsten strasse. Noget billigere og rigtig
god. Kan ikke huske navnet.

mvh Søren

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : SEJ

Dato : 29-08-07 18:07

Hej Bonnie

Prøv at tage en tur til prinzlauerberg og gå på shopping sigthseeing på
kastanieallé og omkringliggende, det er som berlingeren skrev i weekenden en
blanding imellem Nørrebro/vestrebro og christania men absolut fredeligt
flotte bygninger og specielle forretninger.

Evt. en tur på spree fra charlottenburg, hele turen tager 3 timer rundt så
nøjes med at tage halvvejs.

Vi holder selv meget af området i Kreuzberg "kleiner istanbul" det bedste at
se er måske at omkring oraniastrasse.

Resturenter er der masser af, mange gode, og mange billige hvis du kommer
væk fra centrum.

Vi spiser lokalt i Kreuzberg for omkring 8Euro for en ret og vakler i seng
efter 15 km vandring om dagen

mvh

SEJ

Fra : Bonnie

Dato : 03-09-07 14:10

Tak for alle jeres inputs.

Vi var i Berlin i weekenden, og brugte en del af jeres tips. Det er jo en
SUPER lækker by. Det er i hvertfald ikke sidste gang vi er der....

Tak fra Bonnie

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-09-07 18:49

Bonnie skrev:

> Tak for alle jeres inputs.
> Vi var i Berlin i weekenden, og brugte en del af jeres tips. Det er jo en
> SUPER lækker by. Det er i hvertfald ikke sidste gang vi er der....

Ja, det er en lækker by.
Og husk, men kan ikke opleve Berlin på en weekend, men man kan opleve en
weekend i Berlin,,,