MissPigen update!
Fra : Louise Meldgaard

Dato : 29-08-07 09:47

Igår havde jeg MissPigen på vægten. Det er præcis en uge siden sidst. Da
vejede hun 3 kg. Nu har hun allerede taget 1 kg på! På en uge! Det vil
svarer til at min mand, som vejer 90 kg. tog 22 kg på på en uge!

Men jeg frygter lidt at hun er syg :( Hun hoster ind imellem, nærmest
tør hoste. Hvis man løfter hende, begynder hendes luftveje at ralle
lidt, som om hendes lunger bliver irriteret af det eller sådan noget.
Men hun skal jo til dyrlæge på mandag. Håber virkelig ikke der er noget
alvorligt galt med hende :(

Killingerne stortrives og er blevet nogle kælne banditter. De vokser
også godt, selvom de stadig ikke har nogen interesse for fast føde
endnu. Det kommer når de er klar til det :)

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : ^#^

Dato : 29-08-07 10:14

Louise Meldgaard wrote:
> Igår havde jeg MissPigen på vægten. Det er præcis en uge siden sidst.
> Da vejede hun 3 kg. Nu har hun allerede taget 1 kg på! På en uge! Det
> vil svarer til at min mand, som vejer 90 kg. tog 22 kg på på en uge!

Det er godt at appetitten ikke fejler noget. Men det er da en meget hurtig
vægtstigning - det må vel være drægtigheden der forårsager det.

> [...]
> lidt, som om hendes lunger bliver irriteret af det eller sådan noget.
> Men hun skal jo til dyrlæge på mandag. Håber virkelig ikke der er
Det kan være orm, en infektion eller lign. Du må, som du selv skriver, få
dyrlægen til at kigge på hende og få hende behandlet - trods alt billigere
når hun nu er hos dyrlægen alligevel. Da hun jo har appetitten i behold, må
vi håbe det bedste.

> Killingerne stortrives og er blevet nogle kælne banditter. De vokser
> også godt, selvom de stadig ikke har nogen interesse for fast føde
> endnu. Det kommer når de er klar til det :)
Dejligt at høre

/M

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-08-07 16:06

Louise Meldgaard <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

> [...]
> også godt, selvom de stadig ikke har nogen interesse for fast føde
> endnu. Det kommer når de er klar til det :)

Hosten kan være tegn på FeLV. Det vil i givet fald osse ha' smittet
killingerne. Desværre.

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 29-08-07 16:57

> hlexa@hotmail.com (Axel H... skrev:

> Hosten kan være tegn på FeLV. Det vil i givet fald osse ha\' smittet
> killingerne. Desværre.

Vi må se Heldigvis har jeg ikke andre katte hun kan smitte hvis det
er. De har lige fået en ormekur alle sammen. Det kan jo være det "bare"
er det.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-08-07 18:18

> Vi må se Heldigvis har jeg ikke andre katte hun kan smitte hvis det
> er. De har lige fået en ormekur alle sammen. Det kan jo være det "bare"
> er det.

Hej Louise

Ormekur er ikke forebyggende. Den er blot helbredende, når den bliver givet
... hvis der altså er orm.
Men det er jo ikke verdens undergang. De må jo have en tur mere, hvis det
skulle være orm missepigen har.

Held og lykke med dem alle.

Hilsen Nina

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 29-08-07 19:54

> Hej Louise
>
> Ormekur er ikke forebyggende. Den er blot helbredende, når den bliver givet
> .. hvis der altså er orm.

Ja, det ved jeg .-) Men det er også hvis hun har orm nu at hun har fået
ormekur i dag Det kan jo også forklare hendes store mave, hvis det
nu ikke er drægtighed