Buster har fået kattegård
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 20:14

Idag har jeg, med hjælp fra min hjælpsomme far, bygget en kattegård til
Buster. Billeder af projektet, og det færdige resultat kan ses i vores
profil på gruppens hjemmeside.

Kattegården måle 2.3*5.3 meter, og er 1.6 meter i højden.
Hegnet er hønsenet, med en maskestørrelse på 25m, og 90cm i bredden.

Buster har haft adgang til kattegården i 3 timer i aften, men han er ikke
helt tilfreds, for han plejer jo at kunne komme udenfor haven...
Men jeg tror det blot er et spørgsmål om dage før han finder ud af at
kattegården er en god ting, da han så kan komme ud og få vind i knurhårene,
og spise græs uden at skulle have sele på..

Mange hilsener fra en træt og øm Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-07 20:59

Louise wrote:
> [...]
> af at kattegården er en god ting, da han så kan komme ud og få
> vind i knurhårene, og spise græs uden at skulle have sele på..

Neeeej Louise og Buster. Tillykke med den nye kattegård. Sådan en
gård er simpelthen guld værd, og jeg tror lige som dig, at det er
noget han hurtigt vænner sig til. Det er da trods alt bedre for ham
end at skulle være ude i sele.

Min nabos 2 MCO'er bliver også luftet i sele hver dag, indtil de får
bygget en kattegård, men de er næsten lige flyttet ind, så der er
meget andet der kommer først.

Det glæder mig for den dejlige dreng, at han har fået den.

Mini sender de bedste potedask hun har. Hun synes også det er en fin
gård.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-07 21:10

Tove Krieger wrote:

> Det glæder mig for den dejlige dreng, at han har fået den.

Hej igen Louise.

Jeg sidder lige og spekulerer. Nu er der del for pokker ikke nogen
der får ondt af, at du har bygget den ? Det er jo et boligselskab
kommer jeg i tanke om. Har du talt med viceværten om det ? Jeg kan
dog ikke tænke mig, at du har undladt at forhøre dig.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 21:35

Tove Krieger wrote:

> [...]
> kommer jeg i tanke om. Har du talt med viceværten om det ? Jeg kan
> dog ikke tænke mig, at du har undladt at forhøre dig.

Jeg har talt med en af dem fra vores bestyrelse, og hun sagde at jeg bare
kunne bygge kattegården.
Inde i vores haver må vi fatisk også gøre næsten som vi vil.
Nu er der så en lille fin detalje at kattegården faktisk ikke er skruet fast
i noget, den står faktisk løst på jorden, og så er der lagt fliser under det
meste. Der hvor fliserne ikke rakte er der sat et stykke træ for, så
kattegården er lukket hele vejen rundt i bunden.
Hvis man har lyst, og har kræfter til det, kan det snildt løftes fra jorden.

Naboer harude har drivhuse, og en enkelt har en telt-pavillion som står i
haven. SÅ en kattegård er heller intet problem, især ikke når den med lethed
kan flyttes igen.
Var lige udenfor haven, og der kan den faktisk stort set ikke ses, man kan
bare ane det ene hjørne, hvis man ved at kattegården er der.

Jeg er nu temmelig øm i ryggen, så vil slukke for PCen og finde ind i seng.

Mange hilsener fra Buster

NB: Hils Mini og sig tak for potedaskene

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-08-07 08:33

Louise wrote:

> Jeg har talt med en af dem fra vores bestyrelse, og hun sagde at
> jeg bare kunne bygge kattegården.

Det er dejligt med fleksible boligselskaber. Hvorfor skal det hele
da også gøres så surt for nogle lejere, selv i andelsboliger. De er
stavnsbundne af nogle oldnordiske regler. Hvis man ikke overdriver
noget, så kan det vel sådan set ikke komme andre ved.

> Jeg er nu temmelig øm i ryggen, så vil slukke for PCen og finde
> ind i seng.

Ja, det er godt nok noget der kan mærkes i ryggen, når man har gået
en hel dag og arbejdet. Godt at du har haft din far til at hjælpe
dig. Alene det, at du ikke skal bekymre dig om hvor Buster mon er,
når han ikke har været hjemme et stykke tid, er sikkert både
udgiften og umagen værd. Jeg kan endnu huske din desperation den dag
han ikke kom hjem førend over midnat.

Endnu en gang tillykke til Buster med hans fine kattegård.

Fra : Siri

Dato : 30-08-07 18:02

> [...]
> kattegården er en god ting, da han så kan komme ud og få vind i knurhårene,
> og spise græs uden at skulle have sele på..

Ave, Busters slave!
Hil, at du har orket!
Bravo pater!
Braksnuderne hil(s)'er begge!
Siri slaven har været på kursus en uge - hark hvor hård det var! Med
begge braksnuder (og Lejon opdagede midt onsdag nat, at catdanceren var
med på "ferie" og sat op - daske-amok-og-vække-slave-legen var sjov! For
ham....) - begge fandt, at vindueskarmen var molto interessant, især med
åbne vinduer (for varmen - ikke for kattene!)!! Oh ve & skræk og hurtig
aktion - og ikke ah-ve!
Slave/opvarterske har også startet i nyt godt job, og derfor været mør
og ikke-skrivende.....
Nyder nu udsigt til fredagsfri - og synet af braksnude-ræs og leg (Gia
giver Lejon en blød perser-pote på sinkadusen - og så går den vilde
jagt!)
Hilsen fra Jason, den store helt kommer snarligen....
Ave, Buster, og "slave"
Hil herfra - over and out
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-07 18:33

Siri wrote:

> [...]
> jagt!)
> Hilsen fra Jason, den store helt kommer snarligen....

Hej Siri

Tak for den fine beskrivelse af Braksnudernes hverdag
Hvor er det dejligt at Gia accepterede Lejon, især efter episoden med Belle.

Lige nu er BUster ude i løbegården, men fortælelr mig højlydt at det der
hegn er noget mærkeligt noget, og at han plejer at komme ud i verdenen
udenfor haven..
Men nu skal jeg være kreativ, og få lavet nogle hylder, hule etc derude, så
den bliver mere spændende at være i.
MEn jeg har fundet ud af at Buster sagtens kan klatre i hønsenettet, for han
har da været oppe og undersøge om det da kan være rigtigt at der er lukket
over det hele, og at han ikke kan komme ud.....

Mange hilsener fra Slaven Louise

Fra : Kate

Dato : 31-08-07 15:58

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> [...]
> hønsenettet, for han har da været oppe og undersøge om det da kan
> være rigtigt at der er lukket over det hele, og at han ikke kan

Ja, dumme er de jo sjældent

Du skrev at det er 1,6 m i højden. Kan han ikke hoppe over det, eller
er det sikret i toppen på en eller anden måde? Ja, jeg spørger fordi at
jeg jo har oplevet at både Lante og Mowgli har forceret mit hegn, som
er 1,8 m. Der er dog el på toppen og da de forcerede det var strømmen
slået fra. Ellers godt gået med at få lavet hegn. Jeg håber Buster
lærer at sætte pris på sin sikkerhed

Mine kender jo ikke rigtigt til de store vidder, så derfor er de fint
tilfredse med haveadgangen, den tilføjer jo da stadig ca 100m2 til
deres domæne, og så endda nogle m2 hvor der sker noget andet end
indenfor

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-07 17:25

Kate wrote:
> [...]
> tilfredse med haveadgangen, den tilføjer jo da stadig ca 100m2 til
> deres domæne, og så endda nogle m2 hvor der sker noget andet end

Hejsa

Som man kan se på billederne på min profil på hjemmesiden, så er der "låg"
på løbegården.
Det eneste sted den ikke er lukket er i den ende ind mod huset, altså op mod
havedøren, som er en skydedør.
Døren har en højde på 2.40 meter, så der er en teoretisk mulighed for at han
kan undslippe den vej, men der vil ikke være svært at sætte noget op der.
Endnu har han slet ikke vist interesse for at undersøge toppen af løbegården
oppe ved døren, og jeg ved at han ikke kan hoppe 1.6 meter i et hop, så han
kan ikke hoppe på på kanten af hegnet inde fra havestuen.

Buster går stille og roligt ud og ind, og han nyder at spise græs, men kan
brokke sig, når han støder på hegnet

Louise