Info til (os) fattigmåse :-)
Fra : Siri

Dato : 28-08-07 12:57

Dette læste jeg om på DeKatten.com - det seriøse og venlige forum.

Økonomisk støtte til behandling af katte
Boet efter tømrermester Knud Vagn Thoustrup Nielsen og dennes hustru har
i år 2000 stiftet et fond, som yder økonomisk støtte til behandling af
dyr.
Fondens formål er efter afdødes ønsker, bl.a. at yde økonomisk støtte
til behandling af dyr.
Private personer kan søge hjælp til dyrlægebehandling, medicinsk eller
kirurgisk behandling af kæledyr, udført enten ambulant eller ved
indlæggelse på dyrehospital.
Der ydes ikke støtte til forebyggende behandlinger, herunder periodevise
sundhedsmæssige undersøgelser.
Økonomisk støtte ydes ikke til dyr, der er anskaffet i erhvervsøjemed
(landbrug, kenneler m.v.).
Støtte kan søges af personer, der ikke selv har økonomisk mulighed for
at betale behandlingen. Som en generel retningslinie må ansøgerens
indtægt ikke overstige, hvad der svarer til fuld folkepension.
Ansøgningen skal være vedlagt udgiftsbilag for behandlingens art og
omfang, ligesom ansøger er forpligtiget til i forbindelse med
ansøgningen at dokumentere sine indtægtsforhold. Ansøgninger, der ikke
er økonomisk attesteret, behandles ikke.
Ansøgning med relevante oplysninger sendes til:
Jytte og Knud Vagn Thoustrup Nielsens Fond
v. dyrlæge Vibeke Korup
Uhresøvej 23
7500 Holstebro

Go' mand, den Knud Vagn!
Han fortjener sin bløde sky i Himmerige
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : majbritt

Dato : 28-08-07 14:16

JA det er en god fond, jeg fik bevilget 8000,00 kr til
min kat mille knus til dem

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-07 14:43

majbritt wrote:
> JA det er en god fond, jeg fik bevilget 8000,00 kr til
> min kat mille knus til dem

Er det ikke bare pragtfuldt, at der findes slags mennesker. Jeg vil
da også mene at nødstedte dyr og (mennesker) har mere brug for
testamenterede formuer end statskassen har. Et stort hurra for alle
dem der tænker på andre.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-08-07 15:13

*gg* vi har faktisk en kategori med fonde på hjemmesiden.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=60&cat=4

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 28-08-07 19:58

Marianne Hellemose wrote:
> *gg* vi har faktisk en kategori med fonde på hjemmesiden.
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=60&cat=4

Vi var bare på forkant med tingene dengang haha
--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-08-07 14:32

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Dette læste jeg om på DeKatten.com - det seriøse og venlige forum.

Jytte og Knud Vagn Thoustrup Nielsens Fond
> [...]

Der findes faktisk rigtigt mange fonde, til forskellige formål, på
biblioteket kan man låne en bog hvori der står beskrevet mange af de fonde
der findes, nettet er også fint at søge ud fra.
Havde jeg rigtigt mange penge, ville det da være en skøn ting at kunne
oprette, og jeg ville da sidde på min sky og fryde mig over alle de
mennesker og dyr jeg kunne hjælpe på den måde.

Jeg kender ikke til andre end denne fond til netop dyr, men der findes
garanteret flere.

Jeg fik også bevilliget fondmidler sidste år, til nogle undersøgelser og
behandlinger til mig selv, som jeg ikke kunne få hjælp til andre steder, og
ikke havde mulighed for selv at grave frem.

Mvh. Marie