Erfaring med KVL/IMHS?
Fra : Siri

Dato : 28-08-07 11:45

Kære venner
Et lidt generelt spørgsmål:
Hvordan er jeres oplevelser og erfaringer mht kvaliteten af dyrlægebesøg
på Landbohøjskolens klinik IMHS (Institut for Mindre Husdyrs Sygdomme)?
Jeg spørger dels for mig selv, da jeg valgte at få min lille Lejon
tjekket der - han er 8, og jeg valgte stedet, fordi man som patient dér
så har adgang til deres døgn-skadestue.
Da jeg var der med Lejon, kom jeg ind til en sød studerende, der kendte
hans gamle dyrlæge godt, derpå blev der tjekket efter af en ældre
dyrlæge - begge damer/piger var smadderflinke, og vi fik en god sludder.
Samtidig følte jeg, at Lejon var blevet godt set efter.
Men - så spørger jeg også på Belles nye ejers vegne. Hun havde nemlig en
mindre god oplevelse:
Hun kom direkte ind til en lidt barsk dyrlæge-dame, og følte, at
undersøgelsen var overfladisk.
Hendes spørgsmål mht at klippe kløer blev blankt afvist: "Det klarer
katten selv" - til gengæld fik hun at vide, at hun skulle børste tænder
på katten. Ingen info om katte-tandpasta eller andet.
Belles ejer har før mistet en kat på bare 10 år p gr af sygdom, så hun
er på dupperne med at være på forkant og behandling i tide.
Og så bad hun om at få katten registreret i sit navn (Belle er chippet,
og kontrakten var med) i Det Danske Katteregister. Det afviste både
dyrlæge og receptionist som noget, de intet havde med at gøre, og så
henviste de til Inges Kattehjem - det er jo et andet register!
Mig bekendt skal man registrere i Det Danske Katteregister via dyrlægen,
og det koster et mindre beløb. Til gengæld kan enhver dyrlæge så slå
kattens nr op og finde ejeren, skulle katten (det ske sent!) blive væk
og fundet af fremmede.
Så hvad sker der her? Jeg troede, at KVL/IMHS var et af byens mest
velrenommerede steder??
Nu har jeg nævnt Raiku/Felina som et godt alternativ.
Men det er da vigtigt at vide, om KVL er sløjet af, og om den
døgnskadestue overhovedet er værd at tage i betragtning?
Glæder mig til at høre jeres mening
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar