Efter operation
Fra : Jakob

Dato : 28-08-07 10:05

Vores ene kat fik en byld på halsen, som fluks blev ordnet hos dyrlægen i
går. Vi har fået en krave med, men den vil komme til at gnave ind i såret.
Hun har selvfølgelig kradset i såret, så det sprang en smule op - er der
noget vi kan gøre, for at forhindre hende i at klø sig?

Vh,
Jakob

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-08-07 10:30

"Jakob" <pope_jakobREMOVE@yahoo.com> writes:

> [...]
> Hun har selvfølgelig kradset i såret, så det sprang en smule op - er der
> noget vi kan gøre, for at forhindre hende i at klø sig?

Kan hun nå med alle fire ben eller bare et enkelt? Vi har gjort det
med Siri, som godt nok er en hund, at hun har fået sokker på det eller
de ben hun kan nå såret med. Hun kan stadig klø lidt i det, men det er
slet ikke så slemt, når hun ikke kan få kløerne i såret.

Men nu kommer jeg jo lige til at tænke på en af de store fysiske
forskelle på hunde og katte. Det er jo slet ikke sikkert at katten har
kløerne i såret.

Måske kan en let bandage over såret gøre en forskel?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Siri

Dato : 28-08-07 12:07

> Trine Kornum Christiansen... skrev:
> Kan hun nå med alle fire ben eller bare et enkelt? Vi har gjort det
> med Siri, som godt nok er en hund, at hun har fået sokker på det > Mvh Trine

Vov
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 12:14

> Vov
> Med venlig hilsen
> Siri
> - Tøm kattebakken ved privat svar

HæHæ

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 28-08-07 12:44

> HæHæ
>
> Mvh Allan

Hehe - ja, hidtil har jeg jo været svorent 'hundemenneske'.
Nå, nok spøg i en alvorlig tråd - jeg mener, at jeg engang læste megen
info i tråde og i artikler på hjemmesiden om diverse kyse-anordninger
til katte i den situation - bl a noget om en blå en, som KV bruger eller
sælger?
Har heldigvis ikke haft brug for een selv - end ikke en snublekyse
Nej, nu styrer jeg mig - og skal bare give et godt råd om at sørge for
super-ernæring ( f eks Hills a/d) til en ny-opereret kat.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 13:57

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
..
> [...]
> Nej, nu styrer jeg mig - og skal bare give et godt råd om at sørge for
> super-ernæring ( f eks Hills a/d) til en ny-opereret kat.

Efter lidt søgen må det være den her

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=61&folder=345&limit_start=0&limit_user=15

Du tænker på?

Og den kan Denise sikkert fortælle mere om, hvis hun stadigvæk er aktiv i
gruppen.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 28-08-07 20:11

Allan wrote:
> [...]
>
> Du tænker på?
>
> Og den kan Denise sikkert fortælle mere om, hvis hun stadigvæk er

Aktiv og aktiv haha, læser da med.
Kraven kan alle dyrlæger bestille fra deres normale leverandør af ting og
sager, nemlig Kruuse. Man kan finde dem på www.kruuse.com under
smådyrsartikler under Buster Classis kraver. Der er den nævnt næsten nederst
som engangskrave t/kat & små hunde, nr. er 273384. Det kan man oplyse til
sin dyrlæge, hvis han/hun ikke ved hvad man snakker om, når man siger blå
engangskraver.
De er super gode og generer faktisk ikke katten ret meget, andet end på
selvtilliden måske.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 20:21

HeHe det var noget med Blonde og krave der spøgte
Nå men det virkede

Mvh allan