opvarming af combi-camp
Fra : Kokken

Dato : 28-08-07 18:31

Hej

Vi vil gerne bruge vores CC valley også når det bliver kølliger i luften,
men vi kan også lide at sidde lunt i teltet og have en lun nat.

Hvad er fordelen/ ulemper ?

El / Gas / petrolium ?

VH / Michael

Fra : HSLK

Dato : 28-08-07 19:10

Kokken skrev:
> [...]
>
> Vi vil gerne bruge vores CC valley også når det bliver kølliger i luften, men
> vi kan også lide at sidde lunt i teltet og have en lun nat.

Hejsa

Jeg vil helt sikker sige en Zibro laser ovn eller tilsvarende.
Vi har en zibroovn som vi brugte i forteltet på cv og selv i frost vejr
havde vi det dejligt lunt i forteltet.

Fordel gas afgiver meget vand det gør zibro eller ligende ovne ikke.
Jeg syntes den er mere økonomisk i brug, nem at have med fylder ikke så
meget som en gas ovn.
På nogle ovne er der også en timer så når man står op om morgen er
teltet allerede varmt :D
på vores ovn er der vælte sikring og er der for lidt ilt i luften
slukker ovnen også.
Ulenmpe den lugter lidt ved optænding og slukning men kun ganske kort
og den vamre komfort vi fik ud af det var lugten værd

vi har ikke fortelt mere men oven bliver stadig brugt i havestuen så
den kan benyttes hele året.

knus Henriette.

Fra : Kokken

Dato : 28-08-07 19:50

Tak for hurtig svar.

Jeg tror mit valg falder på en Zibro SRE 153, hvilken en har i ?

VH / MIchael

Fra : Jens

Dato : 28-08-07 23:09

"Kokken" <michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for hurtig svar.
>
> Jeg tror mit valg falder på en Zibro SRE 153, hvilken en har i ?
>
> VH / MIchael

Så skynd dig i jemogfix de har den til 1295kr, det er en zibro 153 den
hedder bare webber et eller andet i jemogfix.
mvh
jens

Fra : HSLK

Dato : 29-08-07 11:12

Hejsa

> Tak for hurtig svar.
>
> Jeg tror mit valg falder på en Zibro SRE 153, hvilken en har i ?

Mener vores er enten Zibro SRE 153 eller 155 men god det er den i
hvertfald

jeg ved nogle bruger lampeolie dette har jeg ingen erfaring med vi har
valgt at bruge zibros egen petrolium.

knus Henriette.

Fra : Gamle

Dato : 30-08-07 14:42

HSLK wrote:
> [...]
> hvertfald
>
> jeg ved nogle bruger lampeolie dette har jeg ingen erfaring med vi har

Vi har i en del år brugt lampeolie fra Netto i vore to Zibroovne, SRE 176 og
SRE 155.
Men da den steg i pris (13,95/liter) begyndte vi at bruge lampeolien fra
Harald Nyborg (11,95/liter)
Fælles for Netto's og HN's er, at de ikke lugter ret meget. Kun lige ved
start/sluk.
Der er for mange der focuserer for meget på Zibro's olie, men den eneste
forskel der er reelt (har det fra Borups kemiske fabrik) er, at Zibroolien i
20 liter dunkene er belagt med en brændselsafgift på knap 4 kr./liter. Den
er der ikke på 1 liter flaskerne.
Selve lampeolien har samme forbrændingsegenskaber. F.eks. flammepunkt.
Men det er klart nok, at Zibro prøver at få folk til at købe deres olie, og
det gør de så ved at komme med deres garanti historie.
Vi har nu de sidste 7 år udelukkende brugt Netto og HN lampeolie. Og vore
ovne fungerer som nye.

Jeg tror nok, at jeg har sparet adskillige Zibroovne's pris ved at bruge den
billigere lampeolie.

Mvh.
Torben