getimagesize!
Fra : Martin

Dato : 09-07-01 19:28

Nu har jeg læst alle noter i php manualen om subject..
men har ikke lige fundet en egentlig løsning på mit problem..

Jeg vil gerne tjekke et billede som bliver uploadet om det er større
end 100px høj og 200px bred!

Men hvordan kan man gøre det??

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Henrik Hansen

Dato : 09-07-01 20:01

Martin <martini@mailme.dk> wrote:

> [...]
> men har ikke lige fundet en egentlig løsning på mit problem..
>
> Jeg vil gerne tjekke et billede som bliver uploadet om det er større

$arrInfo = getimagesize($uploaded_file);

if ($arrInfo[0] < 200 && $arrInfo[1] < 100)
echo "correct size";

--
Henrik Hansen

Fra : Martin

Dato : 09-07-01 20:04

On Mon, 09 Jul 2001 21:01:06 +0200, Henrik Hansen <hh@mailserver.dk>
wrote:

>$arrInfo = getimagesize($uploaded_file);
>
>if ($arrInfo[0] < 200 && $arrInfo[1] < 100)
> echo "correct size";

Takker det er vist nok

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-07-01 20:12

On Mon, 09 Jul 2001 20:28:06 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

> [...]
>men har ikke lige fundet en egentlig løsning på mit problem..
>
>Jeg vil gerne tjekke et billede som bliver uploadet om det er større

$billedinfo = GetImageSize("sti/til/billede");
if ($billedinfo[0] > 200)
   //for bredt
if ($billedinfo[1] > 100)
   // for højt