Canon Pixma 4200 melder at næsten ny farve~
Fra : Mads

Dato : 27-08-07 19:47

Hejsa

Er der andre der har været ude for at en Pixma 4200 pludselig melder
at en næsten helt ny farvepatron er tom ? Altså selvom patronen
stadig er helt fuld. Der er kun skrevet ganske få sider ud med den.

Jeg kan godt tvinge printeren til at printe ud ved at klikke OK
adskillige gange, forbi diverse advarsler og derpå holde printerens
Fortsæt knap inde i 5 sekunder, men nu meldes farvepatronen jo
tom hele tiden.

Der er kun brugt original Canon farvepatroner i printeren som er
ca 1,5 år gammel og den har kørt perfekt, lige til for et par dage
siden da den kom med fejlen.

Er der nogen der har en løsning på problemet ? Vil en ny farveptron
evt. løse det ? Det er jo træls at skulle ud og købe en ny når jeg
lige har købt i sidste uge. Det er jo sidst på måneden og tegnebogen
er næsten tom.

mvh Mads

Fra : Max

Dato : 27-08-07 21:09

Hej Mads

> [...]
> evt. løse det ? Det er jo træls at skulle ud og købe en ny når jeg
> lige har købt i sidste uge. Det er jo sidst på måneden og tegnebogen

Hvis du har en næsten fuld patron som printeren melder tom, ja så
må det jo være en defekt patron som du kan få ombyttet der hvor
du har købt den.

--
Mvh Max

Fra : Mads

Dato : 27-08-07 22:48

On Mon, 27 Aug 2007 22:08:45 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hvis du har en næsten fuld patron som printeren melder tom, ja så
>må det jo være en defekt patron som du kan få ombyttet der hvor
>du har købt den.

Ja selvfølgelig. Bare lidt besværligt når den er købt på nettet
for et par måneder siden, men først sat i printeren for få dage
siden.

Jeg var nu også mere interreseret i at vide hvor problemet
var. I printeren eller i patronen og om der var en løsning,
altså udover at skifte patronen ud. Den printer jo fint nok,
når først jeg har tvunget den til det, så patronen virker jo
åbenbart godt nok. Den opfattes bare af printeren som
værende tom selvom den er helt fuld.

mvh Mads

Fra : ShutEye

Dato : 28-08-07 08:02

> [...]
> når først jeg har tvunget den til det, så patronen virker jo
> åbenbart godt nok. Den opfattes bare af printeren som

Har du haft den ude og tjekke for snavs på kontaktfladerne?
Bare et skud i tågen :)

Fra : Mads

Dato : 28-08-07 15:52

On Tue, 28 Aug 2007 09:01:33 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Har du haft den ude og tjekke for snavs på kontaktfladerne?
>Bare et skud i tågen :)

Ja, jeg har haft den ude og jeg har tørret kontaktfladerne af,
men uden resultat. Desværre.

mvh Mads

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-08-07 11:38

On Mon, 27 Aug 2007 20:46:58 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>evt. løse det ? Det er jo træls at skulle ud og købe en ny når jeg
>lige har købt i sidste uge. Det er jo sidst på måneden og tegnebogen

Har haft lignende problem i en 4300.
Den meddelte at den ikke kunne kende patronen (yellow).
Jeg skulle blot udløse den og sætte den ned igen, så kunne den skrive.
Det synes jeg nu ikke var holdbart, og beklagede mig hvor den var
købt.
Fik den byttet og herefter har der ikke været problemmer.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Mads

Dato : 28-08-07 15:52

On Tue, 28 Aug 2007 12:37:35 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Har haft lignende problem i en 4300.
>Den meddelte at den ikke kunne kende patronen (yellow).
>Jeg skulle blot udløse den og sætte den ned igen, så kunne den skrive.

Det er prøvet, men desværre uden resultat.

mvh Mads