Kort (7-8 cm) IDE kabel
Fra : Kasper Nielsen

Dato : 26-08-07 19:47

Hej,

jeg har været så uheldig at hevet den ene ende af IDE kablet af i min
USB harddisk.
Nu er kablet usædvanligt kort en 7-8 cm, og jeg har simpelthen ikke
kunne finde nogle butikker der sælger kabler på den størrelse. Og der
er ikke rigtigt plads til et kabel der er meget længere. Og jeg vil
egentlig helst undgå at skulle købe en ny case, bare fordi kablet er
ødelagt.
Nogle der evt har set sådan nogle kabler, eller har en ide?

- Kasper

Fra : Hans

Dato : 26-08-07 20:10

Kasper Nielsen wrote:
> [...]
> ødelagt.
> Nogle der evt har set sådan nogle kabler, eller har en ide?

Brug et normalt IDE-Kabel og klip den lange ende af.

Hans

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-08-07 09:39

> Brug et normalt IDE-Kabel og klip den lange ende af.

....eller tag et eksisterende kabel og flyt stikket?

MVH
Thomas

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 10:21

Thomas Eg Jørgensen wrote:
> ...eller tag et eksisterende kabel og flyt stikket?

Det bliver ikke godt. Crimp-stik er engangsstik.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-08-07 14:44

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver ikke godt. Crimp-stik er engangsstik.

Tjae, hvis alternativet er at købe en ny boks?

PS: Jeg har selv gjort det mange gange uden problemer...engangsstik
eller ej...

MVH
Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 27-08-07 14:51

Kasper Nielsen wrote:
> [...]
> ødelagt.
> Nogle der evt har set sådan nogle kabler, eller har en ide?

Du kunne da forsøge at annoncere efter en defekt USB boks i
d.m.p.e.ekstern. Det er vel sjældent at det er kablet der er defekt.

nicolai

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 27-08-07 22:32

On Aug 26, 9:09 pm, "Hans" <nos...@kvik.org.invalid> wrote:

> Brug et normalt IDE-Kabel og klip den lange ende af.
>
> Hans

Det var også min oprindelige ide, men jeg frygtet at der var en eller
anden form for terminering i den lange ende. Men tog chancen, havde
kun lige et enkelt ide kabel liggende herhjemme. Og det virker helt
fint. Så tak for tippet.

- Kasper