Andet multimedie
bentjuul 3670
visning af billeder - "døde" farver i Wind~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-08-07 16:12

Nogen der har en anelse om hvorfor jeg ikke får det samme
billed-visning i PS/Lightroom som jeg gør i windows vieweren?

Jeg har standard-instillinger Northern US 2 i CS3 indstillinger....

Farverne er mere "døde" i Windows-vieweren.

Fra : per christoffersen

Dato : 29-08-07 17:36

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:n43bd3darhnkam26m423uia1qih6rf7vr9@4ax.com...
> Nogen der har en anelse om hvorfor jeg ikke får det samme
> billed-visning i PS/Lightroom som jeg gør i windows vieweren?

Fordi der er farvestyring i Lightroom og ikke i windowsvieweren
formodentlig.

/Per

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-08-07 18:23

On Wed, 29 Aug 2007 18:36:13 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Fordi der er farvestyring i Lightroom og ikke i windowsvieweren
>formodentlig.

Hvad betyder "farvestyring"? Det blev også nævnt i en lidt tidligere
tråd.

En begynder

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : per christoffersen

Dato : 30-08-07 08:18

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder "farvestyring"? Det blev også nævnt i en lidt tidligere
> tråd.

Det er et stort spørgsmål

Men i dette konkrete tilfælde betyder det, at Adobes programmer ud fra en
viden om skærmens måde at vise farver på, vil forsøge at gengive farverne så
korrekt som muligt ud fra indstilling, som er valgt.
Spørgeren har vidst valgt en indstilling på en bestemt trykmetode, og derfor
forsøger Lightroom at vise farverne så tæt på trykresultatet som den kan.*

Windows har ingen farvestyring og viser derfor farverne uden denne
korrektion.

*Om dette resultat så reelt er rigtigt er noget helt andet. Den kommer an
på, om farvestyringen har fået de rigtige oplysninger om skærmen, feks. ved
kalibrering.

/Per