Andet multimedie
bentjuul 3670
Farveforløb og tryk
Fra : C. Nielsen

Dato : 28-08-07 14:08

Jeg har lidt problemer med forståelsen af pantonefarverne. Nogen har sagt
mig at pantonefarver kun er til fladefarver, andre mener noget andet. Jeg
har brug for at der trykkes et helt jævnt farveforløb i nogle ikoner, hvor
farveforløbene giver ikonerne rumlighed og 3D effekt.
Kan det lade sig gøre ?

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : JS

Dato : 28-08-07 17:32

> [...]
> har brug for at der trykkes et helt jævnt farveforløb i nogle ikoner, hvor
> farveforløbene giver ikonerne rumlighed og 3D effekt.

En Pantone farve er en farve trykkeren blander og kan defineres fra 1 til
100%

Mvh.
JS

Fra : C. Nielsen

Dato : 29-08-07 09:01

"JS" <jorgen-s@sol.dk> skrev i en meddelelse

> En Pantone farve er en farve trykkeren blander og kan defineres fra 1 til
> 100%
OK- tak.
Men betyder det at jeg kan lave en cirkel og fylde den med et cirkulært
farveforløb indeholdende en lys grøn pantonefarve og en anden mørkgrøn
pantonefarve, for at give cirklen et 3D udseende som en sæbeboble, og dette
kan trykkes selvom det er to pantonefarver der flyder sammen ?

Eller betyder det at jeg kan lave et farveforløb, som har 100 % i den ene
ende og 10 % i den anden ende, eller ender ud i hvid, det vil jo så være den
være den samme farve, blot er
farve mængden forskellig og på den måde kan jeg lave min cirkel mere 3D, ved
hjælp
af én bestemt pantonefarve ?
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : JS

Dato : 30-08-07 18:24

> [...]
> dette
> kan trykkes selvom det er to pantonefarver der flyder sammen ?

Ja, men trykkeriet vil nok foretrække at trykke det i CMYK, men det kan lade
sig gøre at trykke 2 pantone farver blandet ind i hinanden, som jeg forstår
du gerne vil. Rasterdrejningen på de 2 farver skal dog være forskellig
ellers kan der opstå moiré.

Ja

Mvh.
JS

Fra : C. Nielsen

Dato : 30-08-07 22:39

> [...]
> lade sig gøre at trykke 2 pantone farver blandet ind i hinanden, som jeg
> forstår du gerne vil. Rasterdrejningen på de 2 farver skal dog være

Tak for dit dejlig konkrete svar, det hjalp.

Venlig hilsen
Ch. Nielsen