Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator - gradient driller
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 27-08-07 11:29

Hej

Jeg er ved at lave et skilt som skal indholde en bjælke med en gradient
fra hvid til sort.

Mit problem er at mellemfarverne ikke bliver 100% gråtoner hvis I forstår.

Jeg har sat hvid til cmyk 0, 0, 0, 0 og sort til cmyk 100, 100, 100, 100.

Sætter jeg sort cmyk til 0, 0, 0, 100 bliver den ikke helt sort.

Nogen hints?

/Brian

Fra : TB

Dato : 05-09-07 20:16

On 27 Aug., 12:29, Brian Bendtsen <night...@galnet.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har sat hvid til cmyk 0, 0, 0, 0 og sort til cmyk 100, 100, 100, 100.
> Sætter jeg sort cmyk til 0, 0, 0, 100 bliver den ikke helt sort.

Hvad skal du bruge det til? Internet, så konverterer det til RGB
Skal du printe det derhjemme på en hjemmeprinter kig i instruktionen
til printer, men de fleste vil helst bruge rgb, som indput profil, så
prøv at konvertere til RGB, Printer selv vil finde ud af at printe
sort.
Hvis du vil printe hos en prof, så de bedste resultater på papir opnår
du ved 30, 30, 30, 100. Du kan give måske et par procenter mere til
Cyan for at gøre sort lidt mere koldt.

Mange hilsner
Tomasz